Forum     Nyheter

Forum

Varför gillar du dota? *tävling*
Alex Spelansvarig
10 nov 2011   #0
?

Nu kör vi igång en lite större dota tävling här på Playstar!

Vi vill att ni berättar lite om er själva som person och eran historia varför/hur ni började spela Dota/HoN/LoL.

Playstars administratörer kommer att välja ut ett par vinnare som kommer få varsin nyckel!

(Ni ska alltså skriva detta i en kommentar här i tävlingen)

Vill ni deltaga i våran andra dota 2 tävling så kan ni göra det genom att gilla våran sida på facebook
https://www.facebook.com/pages/Playstar/121829734552285

Uppdatering 16/11
Idag har ytterligare fem glada gamers vunnit keys!
Fyra stycken i denna tävling, och tre stycken genom Facebook tävlingen.

Uppdatering 18/11
Idag har ytterligare två glada gamers vunnit keys!

Uppdatering 19/11
Idag har ytterligare sju glada gamers vunnit keys!
Två stycken i Facebook tävlingen.

Uppdatering 22/11
Idag har ytterligare sju glada gamers vunnit keys!
Sju stycken i Facebook tävlingen.

Uppdatering 23/11
Idag har ytterligare två glada gamers vunnit keys!
två stycken i Facebook tävlingen.

Dock är det inte slut än, båda tävlingarna fortsätter!
0 poäng  
TimSatana Föreningsmedlem
10 nov 2011   #61
Helloo Playstar!

Mitt namn är Tim och är 20 år gammal. Har nyligen fått fast anställning på ett lager och mitt liv rullar på bra nu; har precis tagit körkort, köpt bil och köpt lägenhet. Mycket som händer och kan inte känna mig bättre till mods.

Däremot är det något som fattas, ett spel som är kallat Dota2. Dota2 är hatkärlek för mig. Jag älskar det för att det är just uppföljaren till det spel som jag spenderat mest tid med och som lämnat många goda minnen från när jag och mina nära vänner spelade det. Jag HATAR det för att jag inte kan få någon ro. Jag är en stor spelnörd men helt plötsligt duger ingenting. Jag startar Dark Souls för att stilla mina begär, ingenting. Jag startar Battlefield 3 för att stilla mina begär, ingenting. Jag startar Heroes of Newerth för att stilla mina begär, inget. Jag startar RAGE, inget. Ni förstår nog min poäng. Det är höst påväg mot vinter och alla mest eftertraktade speltitlar släpps och INGENTING duger, tack vare Dota 2. Hat. Kärlek.

Har alltid svårt att hålla mig kortfattad, nåväl. För övrigt har jag lirat DOTA sedan jag var 14 år gammal, tyckte det var väldigt, VÄLDIGT trist först. Ingen ville nämligen berätta för mig hur man skaffade "wood" och skrattade åt mig :D

Tack för att ni ger oss denna chans!

0 Poäng  
backlunden Föreningsmedlem
10 nov 2011   #62
Anledningen till varför jag började spela DotA är faktiskt en ganska rolig historia. Det var julafton och min familj var hemma hos min farfar och farmor där vi brukar spendera julafton. under "julaftons middagen" reser sig farfar upp hastig och säger att han är trött och måste vila. han är 67 år och man förstod att äldre män behöver vila, inget mer med det lixom. hang gav sig iväg in i deras "vilorum" där de även har en dator. ca en halvtimme in i middagen hör vi hur farfar skriker HELVETE! och man börjar ju undra varför han skriker?! ja, när vi öppnar dörren in till rummet där han skulle "vila" sitter han alltså för fulla muggar och spelar DotA! ni kan ju förstå hur hela familjen börjar asgarva. efter maten lärde han mig hur man gjorde osv. var väl lite halvkrassligt men jag förstod så småningom.
0 Poäng  
Peldan Föreningsmedlem
10 nov 2011   #63
Tjenare! Jag är en snart 15-årig kille från Stockholm. :) Jag började lira DotA när jag var 11 år. Jag satt på LAN med min kompis och hade ingen aning om hur man gjorde, eller vad som hände. Jag visste inte ens att man hade skills, eller vad man skulle köpa. Jag stod bara och autoattackade till jag dog. Nu, nästan 4 år efter, är jag mycket bättre ;). Jag lirar både DotA och HoN, och kommer nog göra tills det kommer någon riktigt dålig uppdatering på DotA/DotA 2 som förstör hela spelet. Älskar verkligen hela konceptet. Jag har deltagit i ett par tournaments samt varit på Dreamhack och spelat lite mot random folk på HoN med mina polare :3

Jag har längtat till en Beta-key sen DotA 2 Beta blev officiellt. Jag sitter varje dag och tittar min mail med runt 20 minuters mellanrum, och går upp typ 1 gång varannan natt för att titta mailen. Jag skulle verkligen bli sjukt glad om jag fick en beta-key, så jag och mina bästa polare skulle kunna spela lite pub och chilla :) Tack på förhand!
0 Poäng  
Chamie Föreningsmedlem
10 nov 2011   #64
Tja! :) Är nu 21 år, men då jag växte upp med 3 äldre bröder, så har jag spelat spel sedan jag var yngre än 5 år. Mutliplayer delen av mitt spelande började ganska tidigt då vi hade 2 datorer ihopkopplade med en stor rund svart nätverkssladd som jag tror kallades för kobaxkabel(?).
Vi spelade mycket RTS spel, men även en del quake o.s.v, Warcraft 2 ett spel som spelades väldigt mycket innan Starcraft kom.
Med denna uppväxt så blev det ganska snabbt min dröm att bli progamer när jag fick höra om Starcraft progamers i korea som Slayers_Boxer. Jag fick min första sponsor som 11 åring i Warcraft 3, sedan följdes min karriär upp med bland annat razer sponsor i Guildwars et.c efter att jag hade börjat spela en hel del mmorpg spel.
Dota hittade jag redan i beta fasen, det var den bästa custom mapen (eller UMS som jag kallar det) när den kom. På denna tiden gick det dock inte att tävla i dota som det går nu. Tävlingsscenen i spelet var något som jag fick höra om på 6.X patcherna, från den tidigare bw / Wc3 klanen team-Q som skrev om hur de hade börjat tävla i dota. Då jag alltid hade drömt om lite seriösare dota games, där folk inte bara leavar så fort det går dåligt, så kom jag snabbt tillbaka.

Efter att ha spelat i en del någorlunda bra svenska dota lag, samt lyckats med diverse saker som kvala in ett lag till farm4fame och 2 säsongsvinster i svenska dota-ligan så gick jag över till HoN.
I HON så spelade jag i lag som 4DR och unZ. Jag startade även upp första Europeiska inhouse ligan för HoN, organsierade första dreamhack och kommenterade DH finalen i SVT play.

Jag vill ha dota2, för att jag tröttnade på HoN och S2s väldigt oseriösa heroes som kommer en gång i veckan och inte bidrar något till tävlingsscenen, och Wc3 motorn känns bara för gammal nu. Dota 2 verkar vara det överlägsna MOBA spelet!
0 Poäng  
negerspela Föreningsmedlem
10 nov 2011   #65
Tjenare playstar!
Anledningen till att jag började lira var mest på skoj de va ja och några polare som satt o inte hade någonting o göra så vi bestämde oss för o dra o köpa warcraft3 o börja nöta. man kan ju säga som så att vi var helt värdelösa men det fanns intresse så vi fortsatte o kötta detta kanske var för 4år sen men än idag träffas vi ibland o lanar o då är det för det mesta dota vi maxar. Skulle vara hjärligt trevligt att få en beta-nyckel.
MVH Nicke
0 Poäng  
Jhaguar Föreningsmedlem
10 nov 2011   #66
Hejsan!

Är en kille på 22 år, har nog alltid hållit på med både dator- och tv-spel sedan barnsben. Började spela WC3 men var inte så duktig på det. Men när jag hittade DotA i custom games så fastnade jag direkt för själva spelupplägget. Spelade DotA i kanske totalt en 1,5-2 års tid, favorit hjälten var Lion. LoL har jag aldrig testat men HoN däremot har jag gjort, fixade ett sådant gratis konto förra veckan för att mest testa på hur det var.
0 Poäng  
Bluefoo Föreningsmedlem
10 nov 2011   #67
Ville alltid spela mer Dota men vännerna tyckte det var för outdated. Så det fick bli HoN. Inte för att jag lidit för det. Ett grymt kul spel men nu när Dota2 är i fokus börjar man se alla de brister det har i jämnfört med Dota. Skulle väldigt gärna spela Dota2 och är trött på att förlora alla tävlingar om beta keys!
0 Poäng  
Zuwak Föreningsmedlem
10 nov 2011   #68
Det som fick mig att börja spela Dota/HoN/LoL var mina barndomsvänner. Innan så sportade jag mycket (fotboll) och var den enda utav oss som gjorde det, men efter all snack om Dota/HoN/LoL så fick det mig att börja spela. Dota2 är mitt nästa "Spel.mål" och jag är en sådan kille som gillar utmaningar.

Självklart så har jag inte slutat sporta, jag pluggar nu i konvux och har stora förväntningar att plugga vidare till "CivilEkonom".

MvH Sadjad Davila, 19år.
0 Poäng  
jAvisst Föreningsmedlem
10 nov 2011   #69
Utan dota2 hur skulle det gå.
Bara med dota2
kan jag leva och finnas.
Utan dota2 klarar jag mig ej.
Nyckeln till mitt inre
bara du kan öppna.
0 Poäng  
hyp Fuskare
10 nov 2011   #70
Allting började en rutten höst, årtalet var 2006. Jag, Simon (då 15 höstar gammal), blev frågad av en ytterst bra vän på IRC om jag ville spela DotA med honom. Vad var detta, tänkte jag? Jag dammade av mina gamla Warcraft III-skivor, och var fast direkt! Fortsatte att spela DotA genom Garena när Battle.net dog ut sakta men säkert, och när betaversionen för HoN kom så började jag med det istället, pga DotA's utåldrade interface och grafik. Jag har varit trogen till HoN sedan dess, och följt med sedan betan med min nyckel härifrån Playstar!

Nåväl, var väl något år sedan man hörde att Valve har börjat utveckla DotA2 och man fick väl inget annat än nostalgikänslor. Vissa heroes som HoN inte tagit in man bara vill spela igen, såsom Weaver, Prophet och Doombringer mfl! Sedan att DotA2 fortsätter att utvecklas från DotA "1" grunden är underbar. Tex att man inte ser motståndarens manabar tillför bara mer skill i spelet, inte som i HoN.

Lite mer om mig: Simon, 20 bast och för tillfället arbetslös. Spelat CS (inaktiv sedan tidigt 2010) sedan 2003, spelar även Quake Live och HoN just nu.
Tack för läsningen och jag hoppas att ni väljer mig och lyser upp min trista vinter vardag :-)

0 Poäng  
TIMPAa91 Föreningsmedlem
10 nov 2011   #71
Hej mitt namn är Tim är 20 år!

Jag började med WC3 när det i princip kom ut, Sen när jag hittade modden DOTA så fastnade jag med engång. Jag spelade som mest i 3-4 år sen nu på senare dag har det inte blivit så mycket för jag började med HoN och nu spelar jag HoN och LOL. Jag har väntat och väntat på att Dota skulle släppa en nyare version av sitt underbara modd och att entligen få det till ett eget spel :)

Jag tycker att DOTAs community är så långt före HoN och LOL, och det är därför jag vill börja spela DOTA 2, för jag älskar DOTA :)
0 Poäng  
Peta Föreningsmedlem
10 nov 2011   #72
hejsan heter peter är en kille på 20 år började spela dota några veckor innan hon har spelat hon sedan betan,är nu grymt sugen på att lira dota 2 hoppas ni ger mig möjligheten!
0 Poäng  
xtcC712 Föreningsmedlem
10 nov 2011   #73
Tja, jag är en man på 20 år som lirar amerikansk fotboll på min fritid. Jag pluggar även på LTH och har lirat DotA så länge jag kan minnas. Jag började lira HoN när det va beta och jag lirar det fortfarande. Jag har längtat efter ett nytt DotA ända sedan hon blev free to play. DotA 2 är det ända spelat jag kan tänka mig spela så fort jag får tag i det. Break a leg.
0 Poäng  
Pozzez Föreningsmedlem
10 nov 2011   #74
Tjenare!

Heter Mikael som är på 17 år, som alltid har varit data intresserad. Jag tror det började med att jag och min broder satt och turades om att köra cs 1.6 på min broders steam account. Men sedan blev han mer och mer seriös med spelandet och jag fick bara mindre och mindre spel tid :(. Men sedan, runt 2003 när Warcraft III The Frozen Throne kom ut, tog jag steget och det ångrar jag inte :). Efter utforskningen utav allt som fanns att spela på Battle.net (allt ifrån Tower Defence till Warlock) fastnade jag så klart för DotA. Det var DotA som kändes mest välgjort och framför allt: roligast. Heroes som hade "skillshots" (Mirana och Pudge) tyckte jag verkligen om. Det blev en helt annan utmaning tyckte jag att föröka träffa pilen/hooken så snyggt/långt bort som möjligt. Trots att World Of Warcarft kom ut 2004, kunde jag inte sluta spela DotA. Efter många års spelade gick jag över till HoN. Vilken skillnad, tänkte jag. Men jag tyckte aldrig att det riktigt slog DotA, trots grafiken. HoN blir bara sämre och sämre med dessa konstiga heroes (No names :)), och när nu DotA 2 kommer ut, är det ända spel man vill spela. Att få tillbaks sina gamla minnen ifrån DotA, men nu med en mycket klarare bild. Jag menar att DotA 2 ser extremt snyggt ut och trots att det fortfarande är en beta, tycker jag det ser helt underbart ut.

Jag säger bara en sak: UT med gorillan och dess anhängare (S2) och IN MED ROSHAN!!!!! :)

/Mvh Mikael Johansson
0 Poäng  
Kevlarkatt Föreningsmedlem
10 nov 2011   #75
Hej Playstar, jag är en pojke på 19 vårar, hade inte mycket till dota-karriär. Lirade lite smått med polarna fast de var inte de bästa lärarna så att säga.
När HoN betan kom så brydde jag mig i början inte mycket men sen hoppade ju alla polare på det och det var då jag vände mig till Playstar! Började hänga i IRCn i väntan på en key (Var dock tillräckligt stolt för att inte spamma ner kanalen med "gib key plz".) hade ett väldigt givande och inspirerade samtal med Bamse kl 4 på natten.

När min key tillslut hamnade i min inkorg så måste jag väl erkänna att jag vände playstar ryggen, dels för att jag skulle gibba som satan och dels för att Playstar mest verkade vara ett community som mest riktade in sig på CS.

Nu på senare tid har jag tröttnat på HoN, Solo lirade upp till 1750 och började sen lira lite seriösare med några ny funna kamrater. Ställde upp i några mindre turneringar som annordnades på lokala LAN. Tråkiga var ju att det var mer folk som lirade LoL och inte riktigt mycket intresse för HoN. Men jag hoppas att det ändras med dota2.

puss & kramis
0 Poäng  
Millejr Föreningsmedlem
10 nov 2011   #76
Tjena.
Började lira WC3 som 11 åring och spelade en av de första dota versionerna i Reign of Chaos. Följde med Dotas utveckling genom Frozen Throne och började lira seriöst med wc3 banlist, hostbot etc.
Jag kom med i closed HoN beta och körde sen även openbeta när det släpptes, jag och en polare lirade väldigt mycket och kom upp till nästan 2000MMR. När spelet släpptes så tyckte varken jag eller min kompis att det var värt att betala för, så vi gick tillbaka till dota. Vann pengar i en dota turnering när vårt gymnasium hade sitt första lan någonsin, kom på andra plats. Vi älskade att spela tillsammans och att göra roliga saker ingame, typ Techies/Mirana firstblood innan creepsen ens spawnat. :P
Vi gled lite ifrån varandra när jag gick vidare till LoL och han köpte HoN, jag tyckte LoL var ett mycket roligare teamplay spel, men han stod fast vid sin Dotaklon. Nu spelar jag i ESL/Clanbase på LoL och han har ett semi-seriöst HoN lag.
Han hade tur och han fick en dota2 nyckel och han älskar att spela det, och pratar om det hela tiden. Jag vill ha en Dota2 nyckel för att kunna återuppliva en gammal vänskap, både med min polare, och med Dota.

MVH
Millejr
0 Poäng  
sk1tzy Föreningsmedlem
10 nov 2011   #77
En kille som började spela spel som 8-9 åring med min far.. Testade Dota som väldigt ung för första gången.. men fastande inte så mycket för det..förns på äldre dagar.. spelat massvis med timmar LoL,HoN och Dota.. Och gillar verkligen genren utav Dota överhuvud taget! Och vill få tillbaks känslan av Dota och och den grafik som går att skapa nu för tiden! En "nyckel" för mig skulle innebära att få uppleva den eventuella spelglädjen igen!
0 Poäng  
Sebasek Föreningsmedlem
10 nov 2011   #78
Tjenare! Jag är en 18-åring som har spelat dota i snart 4 år. Det började med att en kompis på ett lan tyckte att vi skulle köra det, och jag tyckte väl att det var helt okej. Rent spontant kändes det som vilken annan wc3-map som helst, men allteftersom så insåg jag att det var mycket mer välgjort och seriöst än andra customs. Jag gillar dota för att det inte är ett solospel, men man kan ändå alltid bli bättre individuellt.

Jag lirar en del cw's mest nu för tiden, med folk jag lärt känna just pga dota, vilket är väldigt roligt! Jag har testat på hon, spelade en del i betan, men fastnade aldrig riktigt. Nu spelar jag det bara med konpisar som inte klarar av wc3 ^^ Lol har jag aldrig spelat själv, eftersom det känns som ett spel riktat alldeles för mycket till casuals, och det kan jag inte påstå att jag är.

Jag ser fram emot dota 2 väldigt mycket, kombinationen Icefrog+Valve känns mycket svårslagen. Båda två är geniala på det de gör, och det ska bli kul att se hur de tillsammans kan göra dota ännu bättre än vad det redan är! (även om jag som inbiten dotaspelare har svårt att se det hända ;))
0 Poäng  
Michelangelito Föreningsmedlem
10 nov 2011   #79
Hej alla på playstar.

Min dota-/hon-historia började med wc3 som för de flesta andra. Ganska liten som jag var trasslade jag mig igenom Campaign och lade det sedan på hyllan.

Sedan när man var med på första lanet var wc3 ett spel som man plockade fram igen. Då var det, förutom melee, custom games som gällde och någon startade dota. Fastnade direkt för det eftersom jag inte är så vass med att hantera flera units samtidigt. Fortsatte att spela dota under lan och lite via Garena och battle.net. När HoN-betan var ute testade jag det lite på en kompis acc. men hade nästan slutat helt med moba-spel så det väckte inte något större intresse hos mig. Dock när spelet faktiskt släpptes så köpte jag mig ett account och har spelat sedan dess. Detta har också fått mig att spela lite DotA-games igen via Garena på svenska såsom tjekiska servrar vilket har varit enormt kul.

Som en "gamer" (löjligt uttryck imo) så spelar jag ganska avslappnat. Är inte världens bästa lirare men ligger väl runt genomsnittet. Gillar att hjälpa laget och uppskattar teamplay. Har ibland hemska nerdrages som kommer under dåliga dagar när man är tävlingsinriktad. Har inget emot att spela med nya människor och tar gärna emot en inbjudan ifall en playstarmedlem skulle vilja lira något gemensamt spel.

Tack på förhand
Michelangelito
0 Poäng  
Hoegiiz Föreningsmedlem
10 nov 2011   #80
Ge mig Dota2 ASAP!!!!! :D
0 Poäng  
Logga in

Från forumet
Önskar fler admins till CS 1.6 servern
Counter-Strike 1.6 • Svar 3
Visningar 188 • Aktiv 7 maj, kl. 17:49