Forum     Nyheter

Forum

Varför gillar du dota? *tävling*
Alex Spelansvarig
10 nov 2011   #0
?

Nu kör vi igång en lite större dota tävling här på Playstar!

Vi vill att ni berättar lite om er själva som person och eran historia varför/hur ni började spela Dota/HoN/LoL.

Playstars administratörer kommer att välja ut ett par vinnare som kommer få varsin nyckel!

(Ni ska alltså skriva detta i en kommentar här i tävlingen)

Vill ni deltaga i våran andra dota 2 tävling så kan ni göra det genom att gilla våran sida på facebook
https://www.facebook.com/pages/Playstar/121829734552285

Uppdatering 16/11
Idag har ytterligare fem glada gamers vunnit keys!
Fyra stycken i denna tävling, och tre stycken genom Facebook tävlingen.

Uppdatering 18/11
Idag har ytterligare två glada gamers vunnit keys!

Uppdatering 19/11
Idag har ytterligare sju glada gamers vunnit keys!
Två stycken i Facebook tävlingen.

Uppdatering 22/11
Idag har ytterligare sju glada gamers vunnit keys!
Sju stycken i Facebook tävlingen.

Uppdatering 23/11
Idag har ytterligare två glada gamers vunnit keys!
två stycken i Facebook tävlingen.

Dock är det inte slut än, båda tävlingarna fortsätter!
0 poäng  
RankeR Föreningsmedlem
10 nov 2011   #21
Hej, Alattin heter jag.
Jag utgår från att DOTA=HON, historian till varför jag började spela HoN var att jag tröttnade på WoW, så jag sökte ett nytt spel, så en i min guild tipsade om HoN, och jag vart intresserad och testade det, nu har jag spelat HoN i drygt 3 år.

Jag gillar att spela många olika spel inom datorer och den bästa spel-genren tycker jag är MOBA.
Jag började med MOBA precis när HoN betan kom ut och spelade fullt ut då, det var en enorm spelupplevelse som jag tyckte om.

Jag hade bara hört talats om DotA då och sökte då upp det och såg att HoN var just en DotA-kopia, att DotA är grunden till det. Jag spelade HoN rätt länge, anledningen till att jag aldrig spelade DotA förut är för att jag gillade inte grafiken i WC3 enginen och spelade knappt WC3 alls, så nu när DotA 2 kommer ut med en helt egen klient och engine så skulle jag vilja pröva det. Jag gillar att lära mig nya heroes och så så det kommer bli som nytt för mig, även fast jag kan grunderna i Dota så har jag ändå mycket att lära mig. Jag har spelat Dota kanske max 15-20 games som var in-house just for lulz. Jag tyckte ju då att det behövdes förbättringar på Dota, men dom var ju begränsade till WC3 engine, så nu när Dota 2 kommer ut så har de gjort allting mycket bättre än Dota 1.

0 Poäng  
Chuven Föreningsmedlem
10 nov 2011   #22
Började med en misslyckad wc3 karriär där en av mina bättre polare blev upplockad utav Gol, it cafét i Göteborg. Vid denna tid var jag nog inte mycket äldre än 14-15 år (25 nu). Yogi (som min polare nickade i wc3 försökte lära mig konsten att spela wc3 men det var aldrig riktigt någonting för mig så han introducerade mig för DotA, fastnade direkt.

Sedan dess har jag spelat fruktansvärt mycket DotA fram tills HoN betan släpptes då hoppade jag direkt över för en förnyad spelupplevelse, spelat HoN sedan betan och har säkerligen över 1500 games played och hiskeligt många timmar.

Har velat testa DotA2 ända sedan det dök upp på tapeten och jag har hitlls gjort allt för att försöka få en key(raffles, sökt steam, mutat folk, försökt köpa) utan att lyckas.

nu sätter jag mitt hopp till er.

// Chuven
0 Poäng  
lucasolssson Föreningsmedlem
10 nov 2011   #23
Hej, jag heter Lucas Olsson och är 19 år. Jag bor ensam i min lägenhet och har gjort det sen jag var 16. Mina största intressen är att spela alla möjliga spel, umgås med polare och flickvännen. Jag är också väldigt intresserad av design i alla former, hemsidor, logos, kläder, möbler m.m.

När det gäller DotA så började jag spela det för att jag brukade titta på när mina äldre syskon spelade det. En dag lät dem mig prova och efter den dagen så har jag varit fast. Jag kommer ihåg att jag tyckte det var så häftigt, när jag var yngre så var det bara Pokémon och DotA som gällde. Har varit med i alla möjliga tävlingar, kollar streams varje kväll på twitch.tv. Jag ser fram emot Dota 2 så otroligt mycket, jag kommer spela det non stop och hoppas därför att ni väljer mig.
0 Poäng  
Phplumpen Föreningsmedlem
10 nov 2011   #24
Allt började...

Ja! Allt började faktiskt att min brors kompisar kom hem till oss för att lana.
Dom drog upp sina burkar och ett spel jag aldrig sett innan. Warcraft 3.
Dem sa till mig att du måste vara med på det här och testa ett mod dem har gjort DOTA.

Fixade spelet, började spela... Fick Phantom lancer och dom gick gondar. 30 minuter senare... 0-14 : >

Sa till mig själv efter det att aldrig med skulle spela det... Men några månader senare var jag fast för jag tänkte kan inte vara svårare än att lära sig runescape, wow eller något annat spel : )

0 Poäng  
waker Föreningsmedlem
10 nov 2011   #25
Jag lirade DotA i cirka 1 år, resten av tiden har jag spelat HoN och har cirka 3000 spelade games, testat LoL också men tyckte det var ett spel för "noobs"... Jag har inte spelat HoN på flera dagar då jag har sökt en dota 2 nyckel hela dagarna. Det jag kommer försöka göra på DotA 2 som jag inte gjort i HoN är att börja spela competitive games och försöka hitta riktigt bra spelare att starta "klan" med.

Hur jag började med DotA var att mina polare satt och lira på LaN så det var då jag testa det första gången. Fastnade snabbt för DotA men bara efter nått år så kom HoN beta som vi började spela då DotA inte är det fräschaste spelet atm.
0 Poäng  
nowish Föreningsmedlem
10 nov 2011   #26
Tja jag heter Vincent, är 19 år och har lirat datorspel i hela mitt liv. Har alltid älskat wc3 och att lira med mina kompisar, så mellan alla custom-maps så började vi lira dota. Inget seriöst, mest bara för skoj. Tyckte att det var roligast i början då alla heroes kändes op (tack vare att vi inte visste något om hur man skulle kontra nån av dom). Med tiden så blev spelandet mindre då det kom nya spel med bättre grafik, dock inget med dotas koncept.... Sedan kom HoN och LoL vilket jag och mina kompisar började spela istället. Men nu när man sett Dota 2 så vill man testa och kolla ifall det känns lika epic som "vanliga" dota! Det var ju trotsallt det man ville ha, dota fast med bättre grafik etc! Just nu så är jag ungefär den enda av mina kompisar som inte lyckats få tag i en dota2 key -.- Har aldrig haft någon tur med betor överhuvudtaget. En annan anledning till att jag älskar dota är tackvare Ogre magi! fy fan vad kul jag har haft med den heron mot mina polare! Multicast procs fuckyeah!
0 Poäng  
Brinken Föreningsmedlem
10 nov 2011   #27
Testar att skriva en liten historia om hur jag kom i kontakt med Dota.

Heter Dan och är 21år. Började spela wc3 när det kom ut och spelade "vanliga" maps mot mina kompisar. De tröttnade ganska snabbt på att jag vann då jag var den som hade spelat betydligt längre än de andra, så vi började spela custom maps. Under ett lan i en kompis källare på hösten sisådär 2007 så hittade vi en map som heter dota och där var det kört! Började spela dota på garena, bnet och pick up, men ganska så snart så övergav mina kompisar mig för HoN när det släpptes och jag har sedan dess väntat på dota2 och spelat HoN, men så för några dagar sedan så fick mina kompisar en key men inte jag. Tyvärr så fanns det inte över någon key till mig då de redan vad 6 st som delade på dom. Så nu sitter jag själv och väntar på dota2 och hoppas på att få spela med mina vänner snart igen.
0 Poäng  
Reliaya Föreningsmedlem
10 nov 2011   #28
Tjo, började spela Dota När jag var runt 14 (20 nu). Och har alltid varit ett fan när det gäller Dota,första dota gamet jag lirade var med ett par polare vi visste inte vad det var, så vi körde ett par gånger och tyckte de var skit skoj, Sedan dess har jag fastnat. Jag har aldrig gillat att spela "vanligt" på wc3 så det har alltid blivit att man gått in och kört Custom Game, dock började jag med HoN, och då tynade Dota bort mer och mer då grafiken är så mycket bättre än på wc3. Vill ha en nyckel för att känna samma känsla som man hade i Dota.
0 Poäng  
ksn- Föreningsmedlem
10 nov 2011   #29
Hej,

Jag heter Oskar, är 25 år och datorspelandet började med Counter-Strike någon gång vid 14 års ålder.
Höll på ett par år, började sedan även spela Warcraft 3 parallellt med CS då WC3 släpptes. TFT släpptes till WC3 och intresset växte mer och mer. När kompisarna hemifrån slutade och jag flyttade för att börja läsa på högskola fick jag ett par klasskompisar som spelade Dota och det var då det började. Höll på i 3-4 år och övergick sedan till HoN som jag höll på med i ett år. Nu är jag "clean"(förutom CS) så när det är dags för Dota 2 att komma ut kände jag att det var dags att ta tag i det igen! Nu behöver jag bara lite hjälp på traven genom en nyckel... :)
0 Poäng  
Chinabooi Föreningsmedlem
10 nov 2011   #30
Hej, började spela DotA när några kompisar berättade om ett bra custom game som de spelat när jag tog en paus från ladder. Det var under RoC tiden då det fortfarande hette Eul's DotA och jag var rätt skeptisk men fick rätt bra stats redan första matchen(Kan bero på att alla inte var lika duktiga då) och sedan dess har jag lirat lite då och då.

Som person är jag rätt seriös när jag spelar, försöker alltid att bli bättre och hjälpa laget att vinna. Är rätt hård på mig själv och undrar alltid vad jag kan ha gjort bättre om mitt lag förlorat. Angående teammates så är jag rätt chill och klagar inte om de är dåliga/gjort något konstigt, utan jag försöker att ge tips och sådant istället. Om de beter sig som as så brukar det hända att jag hamnar i någon diskussion/gräl men jag tar aldrig till personliga förolämpningar. Lite mer allmän info är väl att jag är 19 år gammal och är en spelfantast som gillar det mesta. :)
0 Poäng  
kennet Föreningsmedlem
10 nov 2011 , Redigerad 29 maj 2019   #31
[deleted]
0 Poäng  
hymphy Föreningsmedlem
10 nov 2011   #32
Hej.
Jag heter Patrik 18år och har spelat spel sen min barndom, började tidigt med Wc3 men inget Dota till en början, sen efter nått år tipsade en polare om Dota så jag testade och vart fast. har också lirat HoN sen betan.
Har också testat LoL men tyckte inte det var nått vidare, Sedan Dota2 vart announcat har jag varit sugen och nu när betan är ute är jag as taggad på att lira, då jag har ett antal polare som retsamt har lagt vantarna på ett par keys så blir man bara mer o mer sugen.
0 Poäng  
Sampabowie Föreningsmedlem
10 nov 2011   #33
Jonatan 23.

Började spela DotA 2005 då jag gick på gymnasium i Enköping dåvarande Teknikprogrammet. Vi spenderade många timmar av vår egentliga skoltid till det episka DotA. Introducerades då av kompisar som fått nys om att det släppts en ny mod till WC3 grafikmotorn skapad av den legendariska Icefrog. Med tanke på tidsåtgången av spelandet på skoltid kanske det inte var det smartaste valet jag gjort i mitt liv, vilket dessutom speglade sig i mina betyg. Sedan kom HON vilket fick en till att byta, givetvis pga det nya kring hela DotA konceptet och allt. Har med jämna mellanrum slängt mig in på WC3 servrar för att återfå lite "good memories". Hoppas att det nya DotA2 kommer att vara lika bra och välutvecklat som det första DotA var på den tiden.
0 Poäng  
Sajco Föreningsmedlem
10 nov 2011   #34
HAH, ja vad ska man säga 20 jordsnurr och arbetslös, kom in i detta genom en polare genom LAN i högstadiet där min första omgång var på Dota AI- mappen. Efter det så började det liras en hel del på nätet, sen när HoN kom så hoppade jag över till det och jag spelar det än idag.

Är en väldigt hängiven gamer, som spelat det mesta sen 6 års ålder. På senare tid har jag blivit väldigt otillsfredställd med dagens spel, de har inte riktigt nått mitt hjärta på ett tag, därför hoppas jag på att Dota 2 kommer svepa mina fötter från jorden och ge mig en riktig gamergasm! (Ok, that sounded nasty)

May the best win!
0 Poäng  
JSHC Oldschool
10 nov 2011   #35
Heter Johan, är 18 år och spelade först DotA någon gång år 2007. Första gången var som för många andra, jag förstod nästan ingenting och det dröjde inte länge innan jag gav upp och drog slutsatsen att jag antagligen var för dum som inte kunde förstå hur det var man spelade. Det var inte förrän två år senare som jag förstod att det inte nödvändigtvis var mig det var fel på utan att lärningskurvan var, (Och är fortfarande) som alla vet, väldigt brant.

Sensommaren 2009 fick jag tag på en betanyckel till Heroes of Newerth (Från playstar, så man får väl hoppas att man kan lyckas få en härifrån den här gången också) efter en del tjat från vänner. Den här gången hade jag dock gett mig fan på att jag skulle lära mig hur man spelar och förstod snabbt varför så många tyckte om spelet.

Efter att ha spelat HoN till och från i ett och ett halvt år så tröttnade jag en aning och började istället bli mer intresserad av DotA och DotA-scenen och även fast motorn var gammal och man svor över den ofta så var det minst lika roligt som när jag började förstå mig på HoN.

Det som i min mening gör DotA (Och HoN förstås) så roligt och belönande är inte nödvändigtvis svårighetsgraden utan djupet och alla valmöjligheter man har och att alla val man gör påverkar matchen och eventuellt slutresultatet. Det är också det, tror jag, som gör att många fortfarande spelar DotA, att det finns så mycket att välja mellan och lära sig att man aldrig riktigt tröttnar.
0 Poäng  
HDAI Föreningsmedlem
10 nov 2011   #36
Tja jag vill ha en dota2-nyckel så jag kan spela det och göra mina vänner avundsjuka.
0 Poäng  
Vizce Föreningsmedlem
10 nov 2011   #37
Tja!

Heter Viktor Wällstedt och är 17 år gammal. Bor i Karlskoga i Värmland. På fritiden brukar jag gamea,träna,plugga osv. Lirat DoTA/HoN aktivt i cirka 4 år. Brukade lira CastleDefence på Wc3 med mina kompisar när jag var yngre men sedan hamnade vi av någon anledning i ett DoTA-game. Vi hade sjukt kul och fattade ingenting av vad man skulle göra. Vi sprang runt med recept i bagen och bara dog. Trots det fann vi charmen i spelet och fortsatte ihärdigt att spela. Vi blev bättre och bättre och det blev roligare och roligare. Än idag har vi roligt när vi spelar DoTA/HoN och nu hade vi tänkt skaffa DoTA2 och ge det en chans. Om jag får en nyckel kommer jag absolut utnyttja det och uppskatta den.

//DoTA2lover
0 Poäng  
mezk Föreningsmedlem
10 nov 2011   #38
Jag körde dota första gången på ett lan med mina kompisar när internetet hade kraschat. Mitt första intryck var inte så bra, men det kan bero på att jag var totalt värdelös. Även fast jag inte tyckte det var så roligt fortsatte jag spela och blev relativt bra, jag vann till och med en turnering på ett lan här i stan. Sen kom HoN betan ut och ja började spela det istället men jag saknade ganska snart dota så ja började spela det igen. Men när alla kompisar la av för att börja spela HoN kunde jag inget annat än att sluta jag med.

Jag vill ha en nyckel för att jag vill gå tillbaka till dota. Det är så mycket bättre gameplay än HoN och LoL. Jag har taggat dota2 ända sen jag hörde att dom skulle göra det och jag kan knappt vänta längre!
0 Poäng  
tysken Föreningsmedlem
10 nov 2011   #39
Hej hopp!

Robin Karlsson, 20 år gammal. Bor i Norrköping med min flickvän. Började spela Warcraft 2 när jag var väääldigt liten, ett spel jag verkligen fastnade för. När jag och mina kamrater några år senare upptäckte Warcraft 3 så drog vi ett feting lan och det var då vi upptäckte DotA, och sedan dess har jag spelat detta underbara spel!

Eftersom att jag är arbetslös och min flickvän och övriga 'offline-polare' jobbar så behöver jag detta underbara spel, jag menar inte kan jag stå och diska hela dagarna!?
0 Poäng  
danneb Föreningsmedlem
10 nov 2011   #40
Daniel 18 år.

Warcraft 3 var det första spelet som jag började spela. Började med att spela vanliga custom games och sen TDs. När jag var 11 eller 12 år så började jag spela dota. Det gick väldigt dåligt första gången och alla sa att jag "feedade" så jag lämnnade gamet och tyckte att det var skit tråkigt. Efter några månader gjorde jag ett nytt försök och spelade med min storebror som var relativt duktig och han lärde mig ett och annat. När jag fattade vad dota gick ut på och inte feedade så mycket så tyckte jag att det var väldigt roligt så jag började spela med min bror och kompisar allt mer och mer och tyckte det var hur kul som helst. Sen kom HON och alla mina kompisar började lira det så jag hakade på. Tycker HON är ett roligt spel men det har blivit betydligt sämre nu än när det var beta, fast jag slutade aldrig med dota. Det gjorde dock mina kompisar så det blev mest HON eftersom de spelade det. Har varit sugen på att spela dota2 ända sen jag kollade på gamescon turneringen i Tyskland och alla mina kompisar som jag spelar/spelade med har dota2 och spelar det hela tiden. Skulle vara kul om jag också fick en beta key så jag kunde spela med dem. Vilka roliga minnen man har haft bakom skärmen med dota och hon! Alla gånger man har varit "sjuk" från skolan haha!
0 Poäng  
Logga in

Från forumet
Önskar fler admins till CS 1.6 servern
Counter-Strike 1.6 • Svar 3
Visningar 188 • Aktiv 7 maj, kl. 17:49
HÖG PING
Rapportera spelare • Svar 6
Visningar 635 • Aktiv 6 maj, kl. 14:41
Kex1
Presentera er själva • Svar 2
Visningar 260 • Aktiv 3 maj, kl. 11:49