Ban ip proxy
lillgubben Föreningsmedlem
Idag, kl. 00:40   #0
Tjenare!
Hoppade in på servern igen efter ca ett års uppehåll men blev bannad ca 20min senare pga ip proxy.
Antar att detta är för jag sitter numera bakom ett CGNAT och inte har en publik IPv4-adress längre.
Får 500/500 nätverk via hyresvärden så kommer/vill dessvärre inte byta nätverk inom snar framtid.
Är jag körd tills jag byter? Använder VPN när publik ip krävs till annat, men det blir såklart samma regelbrott X).
I.o.m att nätverket inte är mitt kan jag inte be min nätverksleverantör om en publik ip heller.
0 poäng  
paddington Föreningsmedlem
Idag, kl. 01:36   #1
Hej!

Precis, du fick bannen pga att din IP beter sig som en proxy för att dölja din identitet på vår spelserver. Vi vill såklart ha så många spelare som möjligt aktiva på servern, men också kunna identifiera spelare som ligger bannlistade kontra legitima.

För att ha ett så rättvist spel som möjligt så försöker vi undvika att köra med konstiga inställningar såsom cl_lw / cl_lc "0" och andra saker som kan påverka hitboxen. Likaså gäller fps_max 999 eller 600 som påverkar hur spelaren rör sig inne i spelet. Fps_max 99.5/100/101 är tillåtet enda upp till 145. Men springer någon spelare runt med annorlunda inställningar och fps_max 600 så blir hela spelmotoriken förändrad, och hoppar eller duckar spelaren kan detta så väldigt märkligt ut för dom andra in-game. Lägger man till trådlös anslutning ovanpå så har man helt plötsligt en ännu sämre träffbild.

Rekommenderar dig att kontakta Bredband2 igen och begära en Publik-IP istället. Brukar vara kostnadsfritt? Har fungerat utan problem på alla lägenheter jag haft med allt från Bahnhof, Telia och Telenor trots gruppavtal via föreningen, som även jag har där Internet ingår med 500/500 fiber.

/Bjornen
0 Poäng  
Logga in

Från forumet
Ban ip proxy
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 26 • Aktiv Idag, kl. 01:36
[Uppdateringar] Playstar.se - GoaGubbar Original - Br...
Counter-Strike 1.6 • Svar 27
Visningar 3560 • Aktiv Igår, kl. 08:38
Varning för spridning utav länkar via Steam
Counter-Strike 1.6 • Svar 3
Visningar 475 • Aktiv 24 aug, kl. 18:17
Playstar - Sysadmin Linux? Server
Counter-Strike 1.6 • Svar 10
Visningar 650 • Aktiv 24 aug, kl. 18:03
Få liv i servern - Upphäva bans?
Public-servrarna • Svar 8
Visningar 708 • Aktiv 16 aug, kl. 10:43
SS BAN