Forum     Nyheter

Forum

Varför gillar du dota? *tävling*
Alex Spelansvarig
10 nov 2011   #0
?

Nu kör vi igång en lite större dota tävling här på Playstar!

Vi vill att ni berättar lite om er själva som person och eran historia varför/hur ni började spela Dota/HoN/LoL.

Playstars administratörer kommer att välja ut ett par vinnare som kommer få varsin nyckel!

(Ni ska alltså skriva detta i en kommentar här i tävlingen)

Vill ni deltaga i våran andra dota 2 tävling så kan ni göra det genom att gilla våran sida på facebook
https://www.facebook.com/pages/Playstar/121829734552285

Uppdatering 16/11
Idag har ytterligare fem glada gamers vunnit keys!
Fyra stycken i denna tävling, och tre stycken genom Facebook tävlingen.

Uppdatering 18/11
Idag har ytterligare två glada gamers vunnit keys!

Uppdatering 19/11
Idag har ytterligare sju glada gamers vunnit keys!
Två stycken i Facebook tävlingen.

Uppdatering 22/11
Idag har ytterligare sju glada gamers vunnit keys!
Sju stycken i Facebook tävlingen.

Uppdatering 23/11
Idag har ytterligare två glada gamers vunnit keys!
två stycken i Facebook tävlingen.

Dock är det inte slut än, båda tävlingarna fortsätter!
0 poäng  
Moldernado Föreningsmedlem
10 nov 2011   #41
Spelade endast Dota på alla lan man hade i sina dagar som tonåring. Är inte så förtjust i WC3 motorn och således är det i grund och botten nostalgi-brillorna som bestämmer då dessa minnen är oförglömliga.

Dock så har jag spelat tusentals HoN-matcher då allting känns bra mycket fräshare än WC3 Dota.
Gillar även Valve och deras pålitliga Q&A, dom verkar ha ett riktigt höjdarspel på gång nu.

DOTA 2 ser helt suveränt ut, följde The International hela vägen till finalen. Lite trist med variationen på dudes dom körde med, men det var nice att se Na'Vi köra med Pudge som en surprise iaf.

Är 21 år och praktiserar på ett sugjobb, en beta-invite hade ökat livslusten som fan.

Puss
0 Poäng  
tgustafsson Föreningsmedlem
10 nov 2011   #42
Kille på 22år, artillerist i försvarsmakten. Flyttat 125mil från min hemort och har därmed inte så värst mycket att göra utöver jobbet.(en anledning till att släppa en nyckel till just mig!)

Började spela dota för en herrans massa år sedan,innan och emellan detta har counter-strike och wow legat mig nära till hands, (följer båda scenerna frenetiskt), för att sedan gå över till HoN såfort de första betanycklarna gick att ansöka för.

Följt dota2scenen sen spelet blev annonserat och har jagat nyckel ett bra tag. Den största anledningen till att jag vill prova på något nytt är för att jag vet att scenen inom dota2 kommer bli grymt stor, och att honscenen kommer att tappa alla sina spelare.

0 Poäng  
Djam Föreningsmedlem
10 nov 2011   #43
Goddag Playstar!

Mitt gamingalias är Dajm. Jag började spela DotA ungefär när jag var 11-12 år gammal(är 19 nu) vilket jag då var totalt värdelös på eftersom jag är vänsterhänt. Jag har haft många problem med wc3 eftersom man icke kunde ändra hotkeys till spellsen. Jag fortsatte lira men fick klicka mig fram och det gick ju hyfsat men jag började med HoN när det kom ut (spelade i betan 2009) och spelat sen dess och älskar det fast att jag hatar det. Väldigt dålig community där och man kan ju alltid hoppas på att det blir bättre i DotA 2 men förmodligen inte men önskar så otroligt mycket att jag skulle kunna få en beta key, har till och med haft drömmar om att jag fick en (lolnerd) men sen vaknar man ju..
0 Poäng  
candymanen Föreningsmedlem
10 nov 2011   #44
spelade dota sen starten, efter det så hörde jag om spelet HoN, dessutom så hade mina kompisar börjat spela det. Tyckte att det så mycket bättre ut, så jag la ned dota karräien och börja spela HoN. Testade att spela LoL ett litet tag. Gillade inte det så värst mycket så jag la ner med det snabbt. Har sett en del dota 2 och tycker det ser grymt ut, vet att Valve gör många bra spel så var helt säker på att detta skulle bli grymt! Är riktigt taggad på att testa det. Följt det ända sen det blev officielt. Så det har varit en lång längtan som jag hoppas är över snart!!!
0 Poäng  
blajban Föreningsmedlem
10 nov 2011   #45
Mina finaste minnen från dota är inte att spela själva spelet. Jag började i och för sig lira någon gång under 2005 eller 2006, men det jag minns mest är diskussionerna om det. Vi kunde ägna timmar åt att diskutera bästa builden på Abaddon eller huruvida blood seekern var en dålig hjälte eller inte. Själva spelandet var något av en parentes.

På en fest påstod jag en gång att Silencern var den absolut bästa mid-hjälten. Efter en långdragen diskussion startades datorerna till slut igång. Och som jag åkte på råpisk! Hjälte efter hjälte körde fullständigt över min silencer. Någonstans där förstod jag att nu är jag fast.

Flera år senare, när 30-strecket närmar sig och jobbet tar allt för mycket tid, klämmer jag fortfarande in så mycket speltid det bara går. Hur kan man nånsin tröttna på något så djupt som dota?
0 Poäng  
Fimada Föreningsmedlem
10 nov 2011   #46
Hej, Det var min bror som visade mig DotA när jag var liten.(mindre) Från början tyckte jag inte att det var så kul. Jag hade problem med shopsen och att komma ihåg alla olika heroes. Men vi spelade i rätt länge och jag blev bättre och bättre. Då berätta min bror att man kan spela det mot andra över internet. Vi hade bara spelat en mot en local. Jag visste inte ens att man kunde spela fem mot fem (LOL!) Men så jag tog en tur till stan och köpte wc3: tft. Jag visste inte att man behövde wc3:reign of chaos med. (rofl!) Så jag fick ta en tur till. Jag spelade mycket DotA tills HoN betan kom och jag spelade fortfarande DotA men inte lika mycket. När jag såg att DotA2 var på väg så blev jag sugen på att spela DotA igen. Så jag har suttit och spelat DotA i allt för många timmar nu på senaste tiden.

Det var så jag började spela DotA.

Varför? Jag har alltid varit intresserad av datorer/tv-spel. Det samma med min bror. Så det har bara blivit så.

Mvh David
0 Poäng  
Spikeis Föreningsmedlem
10 nov 2011   #47
Hej alla på playstar!

Mitt namn är Andreas och jag är 23 år ung för tillfället =).
Jag började lira dota för flera år sedan när mina vänner introducerade mig i detta, vi spelade ungefär 3-5 matcher om dagen under säkert 1 års tid, detta var cirka 1-2 år innan HoN kom ut, sedan spelade vi lite smått kanske 1-2 matcher om dagen ibland även lite mer, sedan kom HoN betan och vi fick tag i en varsin nyckel till detta roliga spel och började spela detta och övergav sakta dota och lämnade det bakom oss.
Vi började lira HoN tillsammans och var väldigt ofta 5 vänner hela tiden och i början var det lite svårt eftersom i betan fanns det då inte matchmaking som underlättade, så tog en stund att få igång matcher ibland pågrund av ojämna lag i % som flertal folk gick efter.
Och sedan HoN betan har vi lirat hon tillsammas, vissa har lirat mer än oss andra och jag personligen har tröttnat lite på HoN communityn och hur folk är och bär sig åt, jag tycker det är för mycket flamande och trollande och otrevligheter och lessnat på spelet lite därför.
Och nu när dota 2 finns ute, så är vi ett par vänner som är sugna på testa dota2 och se om vi kommer överge HoN helt och börja spela dota2 istället, så vi sitter alla helspända varje dag och hoppas på någon av oss 7 vänner har fått någon dota2 nykel så vi alla kan testa det och låna personens account med dota2 på, så vi får se hur det är och känns, och bestämma oss för ifall vi alla ska köpa dota2.
Jag har aldrig spelat på hardcore nivån i dota eller i hon, men jag har spelat alla spelen: dota,hon,lol och gillade Dota mycket och gillar HoN också, hade varit roligare med en bättre spel community dock.
Så får hoppas någon av oss vänner har turen med sig någon dag och får en dota2 key.

Tack för mig

Andreas
0 Poäng  
fabbu Föreningsmedlem
10 nov 2011   #48
Jag har hållt på med datorspel i 17 år, från nhl94/95 till nu senast sc2. Jag började med dota för tre år sedan och har varvat det med mest cs, wow och hon. Det jag gillar mest med dota är att alla har samma förutsättningar - det är skicklighet som avgör och inte hur mycket tid eller pengar man lagt ner. Dota saknar dock reconnectfunktion, serverhosting, ladder- och matchmakingsystem och lite annan användarvänlighet. Samtidigt är det rätt mycket att förvänta sig från en privatperson som gjort en egen karta till ett spel avsett för rts. Det behövdes ett battlenet eller liknande och det bjöd S2 på vilket gjorde att jag började spela hon.

Det var en kompis som visade mig dota och det tog inte lång tid innan det var nya favoriten. Sedan dess har jag testat hon, lol, blc, och såklart wow-arena men dota är alltid dota.
0 Poäng  
Nokkius Föreningsmedlem
10 nov 2011   #49
Hejsan!
Heter Philip och är en 18 år gammal kille från Norrland. Jag pluggar Svetsteknik på gymnasiet och har ett stort hjärta för competetive gaming. Min hela spel förälskning började med World of warcraft där jag var en top tier player i PvP jag spelade hela dagar och la ner tid och kärlek på min rogue. Spelade tills min kompis gav mig en HoN betanyckel i sena wotlk tider som jag sedan dess spelat och verkligen fastnat för speltypen. Saken med HoN är att jag har ledsnat på HoNs community och även av att det mestadels bara är pick $2 hero to win nu på senaste tiden. Spelade i en klan som för 3 månader sen bröts isär och nu spelar jag bara pubs på mina 3 1930+ accs med en polare och därför just jag vill ha en Dota2 key är för att jag vill börja spela ifrån deras uppbyggnadstid och lämna feedback med hjälpande tips och tricks. Och det jag gör nu på dagarna är att jag tittar Dota2 streams och drömmer mig in i att jag någon dag själv ska få en nyckel och få spela det underbara spelet!

MvH Philip aka Nokkius.
0 Poäng  
Siffepong Föreningsmedlem
10 nov 2011   #50
Hejsan Playstar !
Mitt namn är Andreas Olsson o jag är en glad kille som började spela Defence Of The Ancients tidigt.
Köpte warcraft 3 och frozen throne vid första beta releasen av modden.När jag inte spelar DOTA så spelar jag League of Legends , Starcraft 2 och kanske lägger lite bets på unibet. Jag brinner för spelet och har anmält mig till alla möjliga tävlingar för att vinna beta nyckel och håller tummarna här också =) .

På övrig tid så jobbar jag och spelar Innebandy, Handboll och självklart hittar en på en massa bus med vänner. Jag är 28 år och behöver verkligen spela dota 2 för mina knän går isönder i sport osv :P haha . Tack för att vi får chansen att vinna Beta nyckel !!!
0 Poäng  
Snigelkotten Föreningsmedlem
10 nov 2011   #51
Tjena Playstar! Jag är en kille på 16 vårar, snart 17. Jag bor i Lund och jag är en väldigt social kille men sjävklart så har jag mina intressen inom dataspelen. Jag går första linjen i gymnasiet och den tiden jag inte pluggar, festar, är med kompisar eller något annat roligt så lägger jag mer än gärna ner min tid på datan. Just nu har jag inget annat intresse än att gymma , vara med kompisarna på helgerna och spela dota på veckorna! Innan har jag mest spelat RPG spel eller Counterstrike/Call of duty liknande varianter. Jag tror att jag började spela data när jag var i 5 - 6 åldern då familjen fick sin första dator. Jag spelar Dota minst en gång varje dag med mina kompisar men det brukar alltid komma kvällsmat, plugg eller liknande i mellan så tyvärr hinner vi inte spela så mycket som vi hade velat. Dota har jag nu spelat i drygt ett år men hade varit kul att testa något nytt, något mer utvecklat med mer genomtänkta idéer och mer roligt game play i matcherna. Jag är en sån kille som verkligen brinner för något när jag tar det på allvar, jag är långt ifrån den bästa Dota spelaren, men jag kan om jag vill!

Anledningen till att jag skriver till er nu är för att det hade varit jätteroligt och något nytt att få testa dota2, ett spel som man längtat efter i evigheter, jag har kollat på en hel del matcher under International och följde nästan hela turnering när den gick i livesändning. Man blev riktigt galet sugen på att börja spela Dota2 när man kollade på matcherna framför datan med en skål chips och bara njöt av det. Jag uppskattar riktigt mycket den chansen man får för att kunna vinna dota2key, hade hoppat i taket av glädje om jag fått denna chansen! Tack på förhand!

H/Mattias !
0 Poäng  
Cellzor Föreningsmedlem
10 nov 2011   #52
Tjo, och lycka till alla!

Christian heter jag, 23år och är en spelgalen kille som spelat sedan 4års ålder på fina SNES, och redan sedan 1:a smash brothers, på nintendo 64, varit väldigt competitive vad gäller multiplayerspel. Jag kom in på Dota '06 pga klasskompisarna hittade modden till wc3 och jag har sedan dess successivt skruvat ner på konsollspelandet till mer eller mindre helt för att spendera varje gemensam ledig timme på denna typ av spel.
När HoN Betan kom här på playstars "migrerade" vi över och tyckte att det var helt galet, varje fredag?, minns inte exact om det faktiskt var fredagarna, tror innerst inne faktiskt på torsdagarna.. men iaf, varje gång det släpptes en ny hjälte var vi helt hysteriskt glada att ännu en dota favorit lyckades komma med. Dessvärre är ju detta inte fallet längre, och jag saknar pugna, windrunner m.fl otroligt. Därav skulle jag bli otroligt glad utav att få se dessa kontrolleras av mig i Valves nya grafikmotor, och som grädden på moset få uppleva spelet med mina kompisar (när de också lyckas nappa åt sig en också) :>
0 Poäng  
dracrr555 Föreningsmedlem
10 nov 2011   #53
Jag är en såkallad oldschool strategi spelare , har spelar strategi spel enda sen jag var typ 9 bast... Nu är jag 17. Jag har lirat allt från HoN,LoL,DOTA mm. Alltid legat med toppspelarna^^, jag hatar whine och killar som säger att det är alla andras fel. När jag hörde om ett spel som hette HoN så började då jag testa det med mina andra polare, men jag tyckte inte den där gamla DOTA känslan fanns kvar och jag saknar DOTA lite.. Kan heller inte köra vanlig dota på battlenet för där kommer man bara med massa dåligt folk som leavar nu fär tiden :) MvH Emil
0 Poäng  
jona Föreningsmedlem
10 nov 2011   #54
Efter att ha ogillat alla dessa spel som jag vet inte vad, så fick två av mina nya polare mig att börja lira HON, spelade bara på ca 15/1600 mmr/psr ett bra tag. Men senare hitta jag lite annat folk som spelade ungefär som mig, nu har vi ett lag och lirar matcher runt 1700/1800 mmr :) Skulle vara fräckt o prova dota 2 eftersom det då skall vara grunden i alla dessa tower defense spel. :)
0 Poäng  
binken Föreningsmedlem
10 nov 2011   #55
Hej Playstar!

Är en schysst kille som inte "rage;ar" allt för mycket :) Är väldigt intresserad av spel, där bland annat DotA och Hon. Har även spelat LoL, men tyckte dock det inte passa min spelstil!

Jag kom i kontakt med DotA för första gången på ett hemma-LAN, där mina kompisar uppmana mig att testa DotA-modden till Wc3. Blev allt mer och mer förtjust i denna typ av RTS spel. Ett par år senare, gav samma kompisar mig en openbeta-key till HoN, som de sa skulle va det nya versionen av DotA. Jag var väldigt aktiv på forumen, ( inte för att skryta, men jag vann HoN Alt-avatar skin Contest, med Stampeed Rampage!=] )

Skulle bli överlycklig om jag fick tag på en beta-nyckel innan mina kompisar ! =))))

0 Poäng  
hASEL Föreningsmedlem
10 nov 2011   #56
Lycka till allihoppa!

Mitt namn är Joakim, 18 år. Jag har, som antagligen majoriteten här, varit intresserad av datorspel sedan jag var liten. Mitt första spel var faktiskt de först Warcraft spelen, och har alltid följt hela den serien, sen när WC3 kom ut så började jag lira DOTA väldigt mycket. Körde det väldigt seriöst och gillade det grovt, men sen efter ett tag la jag av.

Sedan kom HoN ut och jag började lira det lite mer seriöst, ligger på 1900 MMR med polarna. Och nu har jag tröttnat på HoN, främst för communityt, men även också för att jag bara längtar tills DOTA 2 kommer ut,då det är en aningen "långsammare" spelstil, och jag vill se om de har lyckats hålla det exakt så som det var i WC3, till DOTA 2.

Jag ÄLSKAR competetive gaming, lirar knappt några andra spel då jag anser att de är ganska tråkigt faktiskt. Därför längtar jag extra mycket till DOTA 2, för jag vet att de kommer styra upp massvis med tävlingar, och har man det där lilla försprånget föra de andra, har man en chans att komma långt :)

Tack för mig!
MVH Joakim Johnsson
0 Poäng  
Choklad123 Föreningsmedlem
10 nov 2011   #57
Tjo! Simon här på 17 vintrar, jag är en väldigt positiv grabb som försöker få ut det bästa av allt. Pluggar för tillfället el linjen med inriktning telenät och njuter av livet. På fritiden spenderas de mesta med vänner och framför datorn där jag spelar Lol och hon för det mesta.

Hur jag kom in till moba spelen började med wc3 där jag av misstag kom in på ett dota game när det jag efterlyste var tower defence. Enda sen dess har jag varit fast och lirat både dota, hon samt lol.

Ser fram emot dota 2 enormt mycket och detta vore ett perfekt tillfälle att få en beta key då jag kommer spendera många kvällar vid datorn nu i vinter och skulle vara fantastiskt att göra det tillsammans med dota 2!

Får tacka för att ni ger eran community dessa chanser att få dessa nycklar och är säkert på att de lyckliga vinnarna kommer upskatta det enormt!

Mvh Simon!
0 Poäng  
Grelnog Föreningsmedlem
10 nov 2011   #58
Hallåjsan! JAg är glad student på 19 år. JAg började spela dota när jag var liten (eller ska man säga mindre?). Då var det hela väldigt oseriöst för jag körde som precis vilka andra custom maps som helst. det är inte svårt att förstå att jag synnerligen dålig på dota då ^^. Men, men, jag slutade med Warcraft tre och och ägnade in MOBA-generen någon större tanke förens HoN kom ut. Då blev jag påmind om varför jag gillar moba generen. Det är så mycket strategi men det som kallas skicklighet som är viktigt. Har fortsatt köra HoN sedan dess men jag känner att jag är redo för något nytt, något annorlunda; jag vill börja spela Dota 2!
0 Poäng  
ompi Föreningsmedlem
10 nov 2011   #59
tjena! är en kille på 20 år bor i norrbottens djupaste håla och har inte särskilt mycket att roa mig med ;p jag började spela dota efter att jag blev fistatd i ladder game i wc3 så jag tänkte testa custome games. självklart så testade dotaoch fastnade i skiten för alltid. spelar fortafarande lite dota men mest så äre LoL som gäller skulle va skoj med ett nytt MobA game och varför inte då grundaren till allt ;DDD
0 Poäng  
kardemuma Föreningsmedlem
10 nov 2011   #60
Tja Jimmy här! Började lira dota först när de hette aeon of strife och hoppa sedan på dota tåget redan från början. Alltid gillat hela WC3 historien och älskat spelet, lirade det i många år innan några polare började lira lol istället. Och eftersom de flesta börja lira det så var man ju tvungen att hoppa över. Alltid varit grym på dota och känner att man nästan lirat det lite för mycket men va gör man :D Så betan vore ruskigt nice att få testa!
Glömmer aldrig i början av aeon of strife när man hade caos dmg och fortified armor. haha det var utvecklats lite :)
0 Poäng  
Logga in

Från forumet
Önskar fler admins till CS 1.6 servern
Counter-Strike 1.6 • Svar 3
Visningar 188 • Aktiv 7 maj, kl. 17:49
HÖG PING
Rapportera spelare • Svar 6
Visningar 635 • Aktiv 6 maj, kl. 14:41
Kex1
Presentera er själva • Svar 2
Visningar 260 • Aktiv 3 maj, kl. 11:49