paddington Föreningsmedlem
Idag, kl. 21:52   #0
En vanlig onsdag kväll i November, ätit god mat och känner att livet är på topp. Vad kan passa bättre då än lite Counter-Strike 1.6 på favorit servern?
Startar datorn, loggar in på Steam och startar HL.exe, scrollar fram Playstar servern i steam servers och tänker "DET ÄR FAN INTE SANT" och stänger ner spelet igen.

Varje kväll börjar med att kartan Westwood spelas typ 5 gånger om vartannat, och inte någon bra version heller utan den stentråkiga de_westwood3 istället för att köra de_westwood2019.
Sedan är det i sedervanlig ordning dags för Dust2, Inferno, Tuscan, Sunny, remains, tenement, salt, mirage. För att framåt 22:30 stendö på Emir_sv2015 eller Remains, och så håller vi på så på REPEAT 365 dagar om året.

Finns det någon som skulle vilja att vi gör om antingen AIM servern eller FY servern till något annat? de står endå bara tomma konstant. Jag lägger gärna in nya kartor från Gamebanana eller liknande, så kan man ha röstning på forumet
om vilka kartor som man vill spela. För kör vi nuvarande vote process om 1,2,3,4,5 så blir det 99.9% av gångerna alltid kartan som ligger votad först, såvida inte remains,sunny eller d2 ligger som annat alternativ. Och
när Lesinari fanns spelade vi MASSOR av roliga kartor som jag inte ens hittar på Playstar :(

Spelar hellre Fy_Simpsons än att köra samma kart rotation en kväll till. Visst är det kul att veta vad man får, men ibland är det också kul att utforska någon utav de andra 1,355,899 stycken kartorna som CS 1.6 faktiskt
fått genom åren, och som bara ligger och samlar damm. Eller är det bara jag och Sh@rk som gillar nya kartor? Ibland får jag den känslan, och isåfall kan vi låta tanken stanna vid just en tanke.

/Bjornen

0 poäng