Ny konfiguration och bättre CPU på GG!
paddington Föreningsmedlem
26 jun, kl. 15:59   #0
Alex har bytt till en bättre processor på GG servern. Detta gör att GG nu ligger på cirka 20-30% load jämfört med tidigare CPU som låg på upp mot 80-90% med full server. Har även uppdaterat konfiguration i Linux Debian och på reHLDS samt config,ini m.f

Testar även "true" 1000 FPS med lika hög ticrate som BrutalCS körde förr.

Så eran Net_graph 1 bör se bättre ut. Det förekommer dock minimalt med jitter emellanåt. Tror detta är kerneln + reHLDS som spökar och inte alls gillar varandra. Behöver finjustera inställningar till veckan(!)

OBS! Vissa saker såsom stats visas inte i HUD just nu. Detta för att många loggar är avstängda i test för se stabilitet. Bör uppdateras på hlstats dock som vanligt.

/Bjornen & Playstars ledning
0 poäng  
Patricius Föreningsmedlem
26 jun, kl. 20:06   #1
Hej Björnen och Alex!

Det vara glada nyheter. Björnen som försöker hitta lösningar på problem på server , det uppskattas mycket , speciellt av mig som spelar ganska mycket här. Puss Puss till er båda :)

/Patricius
0 Poäng  
Kickeri Föreningsmedlem
27 jun, kl. 11:07   #2
ja vi får se om det går nått bättre hehe......tack för Alex och Björnen för all uppoffring av deras fritid utan dessa snubbar så skulle nog inte servern vara kvar!
0 Poäng  
Harley Spelansvarig
27 jun, kl. 19:32   #3
Kickeri skrevja vi får se om det går nått bättre hehe......tack för Alex och Björnen för all uppoffring av deras fritid utan dessa snubbar så skulle nog inte servern vara kvar!

Tack! Hahahaha
0 Poäng  
28 jun, kl. 19:19 , Redigerad 30 jun, kl. 18:30   #4
Patricius skrevHej Björnen och Alex!

Det vara glada nyheter. Björnen som försöker hitta lösningar på problem på server , det uppskattas mycket , speciellt av mig som spelar ganska mycket här. Puss Puss till er båda :)

/Patricius

Tack Patte =). Du är en snäll pojk

Kickeri skrevja vi får se om det går nått bättre hehe......tack för Alex och Björnen för all uppoffring av deras fritid utan dessa snubbar så skulle nog inte servern vara kvar!

Utan er Oldschool skulle inte servern finnas heller Kickeri. Det är ni som höjer stämningen på kvällar och nätter :D:D

Harley skrev
Tack! Hahahaha

Dom menar dig också Harley, Goagubbar du är högst inkluderad i den gruppen ;)

Det är lungt. Jag fattar vad man försöker göra men har inga problem med sånt. Hahahaha
0 Poäng  
Kickeri Föreningsmedlem
1 jul, kl. 10:40   #5
hehe ne Harley skall juh bara när han är inne i 5min hehe..sen kommer han inte tillbaka efter det....
0 Poäng  
Harley Spelansvarig
1 jul, kl. 17:34   #6
Kickeri skrevhehe ne Harley skall juh bara när han är inne i 5min hehe..sen kommer han inte tillbaka efter det....

Hahahaha. Så sant. Det är ni som håller allt levande. Paddi gör allt vi andra borde. Hahaha
0 Poäng  
Carola Föreningsmedlem
1 jul, kl. 19:00 , Redigerad 1 jul, kl. 19:06   #7
Jag har 100-160 i ping idag.. något är riktigt vajsing med servern!
0 Poäng  
Jocke Föreningsmedlem
1 jul, kl. 19:30   #8
Har också skyhög ping
0 Poäng  
1 jul, kl. 23:28 , Redigerad 1 jul, kl. 23:55   #9
Jocke skrevHar också skyhög ping

Kan ni testa starta upp CS, lägga in detta i en test.cfg och skriva exec test.cfg i konsolen § sen joina och se om det är samma.

cl_cmdrate 105
rate "45000"
cl_download_ingame 0
cl_allowupload 0
cl_cmdbackup "5"
cl_dlmax "16"
cl_updaterate 102
fps_max 99.5
ex_interp 0
fps_override 0
gl_vsync 0
m_rawinput 1

Känns som det är servern som försöker boosta er, har ni skrivskyddat något i Cstrike?
Alla andra har normal ping förutom några. Donk har tex 3-4 ms och flera andra också. Måste vara någon konflikt någonstans. Har testat sänka sys_ticrate dynamiskt på servern men då blir stabiliteten sämre.... och där också hitboxen. Pingen för andra går upp, men de som har 200 ping får ~50 - 80.

/Bjornen
0 Poäng  
1 jul, kl. 23:31   #10
Testa nu. Har justerat serverns inställningar manuellt igen.

/Bjornen
0 Poäng  
30 jul, kl. 03:47   #11
Har justerat servern ytterligare. Nu ligger den stadigt på ticrate 8000+ och nästan 10000 hela tiden. behöver dock mätas med 16vs16 spelare inne för att allt faktiskt skall fungera. Men ser ut att vara stabilt.

?
https://postimg.cc/t7qfGRzC
https://i.postimg.cc/2jhfvVbv/tune.png

/Bjornen

0 Poäng  
Gips Föreningsmedlem
2 aug, kl. 14:37 , Redigerad 2 aug, kl. 14:37   #12
paddington skrevAlex har bytt till en bättre processor på GG servern. Detta gör att GG nu ligger på cirka 20-30% load jämfört med tidigare CPU som låg på upp mot 80-90% med full server. Har även uppdaterat konfiguration i Linux Debian och på reHLDS samt config,ini m.f

Så eran Net_graph 1 bör se bättre ut. Det förekommer dock minimalt med jitter emellanåt. Tror detta är kerneln + reHLDS som spökar och inte alls gillar varandra. Behöver finjustera inställningar till veckan(!)

OBS! Vissa saker såsom stats visas inte i HUD just nu. Detta för att många loggar är avstängda i test för se stabilitet. Bör uppdateras på hlstats dock som vanligt.

paddington skrevAlex har bytt till en bättre processor på GG servern. Detta gör att GG nu ligger på cirka 20-30% load jämfört med tidigare CPU som låg på upp mot 80-90% med full server. Har även uppdaterat konfiguration i Linux Debian och på reHLDS samt config,ini m.f

paddington skrevHar justerat servern ytterligare. Nu ligger den stadigt på ticrate 8000+ och nästan 10000 hela tiden. behöver dock mätas med 16vs16 spelare inne för att allt faktiskt skall fungera. Men ser ut att vara stabilt.

?
https://postimg.cc/t7qfGRzC
https://i.postimg.cc/2jhfvVbv/tune.png

/Bjornen

0 Poäng  
Gips Föreningsmedlem
2 aug, kl. 14:42   #13
oj blev liiiite fel när jag skulle "citera" :D Tack Björnen har gjort ändringarna, jag har idag varit inne på servern när den var tom. Jag har fortfarande lite ^ i mitt gröna sträck men klart bättre
(hoppas du förstår vad jag menar) Men klart mycket bättre :)
0 Poäng  
Logga in

Från forumet
Permbannad För WH
Bannad? • Svar 1
Visningar 99 • Aktiv Igår, kl. 18:11
Playstar - Sysadmin Linux? Server
Counter-Strike 1.6 • Svar 8
Visningar 391 • Aktiv I förrgår, kl. 16:03
Få liv i servern - Upphäva bans?
Public-servrarna • Svar 6
Visningar 359 • Aktiv 6 aug, kl. 19:10
Ny konfiguration och bättre CPU på GG!
Counter-Strike 1.6 • Svar 13
Visningar 848 • Aktiv 2 aug, kl. 14:42
[Playstar] - Rates
Counter-Strike 1.6 • Svar 4
Visningar 815 • Aktiv 11 jul, kl. 16:28
Helt ospelbart
Counter-Strike 1.6 • Svar 2
Visningar 755 • Aktiv 22 jun, kl. 19:36
i always come back...
Bannad? • Svar 1
Visningar 689 • Aktiv 8 jun, kl. 12:10
[Uppdateringar] Playstar.se - GoaGubbar Original - Br...
Counter-Strike 1.6 • Svar 26
Visningar 3307 • Aktiv 2 jun, kl. 21:29
Banned for "wallhack"
Bannad? • Svar 2
Visningar 737 • Aktiv 27 maj, kl. 18:07
Bannad for WH
Bannad? • Svar 17
Visningar 1983 • Aktiv 3 apr, kl. 18:08

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät