Forum     Public-servrarna

Forum

Få liv i servern - Upphäva bans?
Screenx Föreningsmedlem
29 jul, kl. 18:14 , Redigerad 29 jul, kl. 18:15   #0
Som vi vet är 1.6 i princip ett utdött spel och GG är den sista svenska publicservern sedan en lång tid och även denna server har svårt att hållas vid liv.

Vi som nästan tröttnat på gaming förutom detta underbara CS 1.6 som vi fortfarande spelar skulle jag vilja att den också hålls vid liv.

Mitt förslag: Att man häver gamla permbans (förutom för fusk såklart) och kan ge människor en ny chans bara för dom betett sig illa för två år sedan. Eller fem år sedan eller till och med över ett decennium sedan. Kanske dom testar att gå in på GG och kan spela? Bara för att dessa var unga och dumma förr i tiden kanske dom inte är det idag.

Vad tycker ni om detta?
0 poäng  
paddington Föreningsmedlem
29 jul, kl. 20:12   #1
Screenx skrev
Mitt förslag: Att man häver gamla permbans (förutom för fusk såklart) och kan ge människor en ny chans bara för dom betett sig illa för två år sedan. Eller fem år sedan eller till och med över ett decennium sedan. Kanske dom testar att gå in på GG och kan spela? Bara för att dessa var unga och dumma förr i tiden kanske dom inte är det idag.

Vad tycker ni om detta?

Bra förslag, men hur många spelare tror du försöker gå in på servern som är bannade då? Har kollat loggar under 2 månader, och är i princip bara stammisar som besöker servern. Däremot så tror jag på

1. Alla är nya en gång i tiden, och bör därför få fler chanser in-game än stammisar får.
Det hjälper med andra ord inte att folk säger saker som "kicka idioten", då lär personen inte vilja komma tillbaka.

2. Välj map vote försiktigt. Tryck inte bara på något och sedan droppa bara för att kartan inte är emir,d2, tuscan. Andra spelare kanske tycker kartan är bra, och bättre spela på i 5 minuter och lägga RTV i chatten och välja en bättre karta till nästa game.

Kommer inte göra någon rensning i bannlistan så som det är nu. Men om Harley eller Alex tycker det är en bra idé för att få in folk igen på servern så shoot.

/Bjornen
0 Poäng  
PSYCLOPE Föreningsmedlem
29 jul, kl. 23:45 , Redigerad 29 jul, kl. 23:48   #2
.
0 Poäng  
Screenx Föreningsmedlem
30 jul, kl. 16:43   #3
paddington skrevBra förslag, men hur många spelare tror du försöker gå in på servern som är bannade då? Har kollat loggar under 2 månader, och är i princip bara stammisar som besöker servern. Däremot så tror jag på

1. Alla är nya en gång i tiden, och bör därför få fler chanser in-game än stammisar får.
Det hjälper med andra ord inte att folk säger saker som "kicka idioten", då lär personen inte vilja komma tillbaka.

2. Välj map vote försiktigt. Tryck inte bara på något och sedan droppa bara för att kartan inte är emir,d2, tuscan. Andra spelare kanske tycker kartan är bra, och bättre spela på i 5 minuter och lägga RTV i chatten och välja en bättre karta till nästa game.

Kommer inte göra någon rensning i bannlistan så som det är nu. Men om Harley eller Alex tycker det är en bra idé för att få in folk igen på servern så shoot.

/Bjornen

Det är nog ytterst få. Beviset på det är väl att du har kollat upp det. Men undrar en period på 0-2 år så borde det ju ha varit en del? Eller så kanske alla dessa lämnat CS 1.6? Vad vet jag. Bara spekulationer.

Enligt mig så ska endast fusk leda till permban. Övrigt max 1 år.

Ja folk har väldigt dåligt tålamod på servern, särskilt mot dom som inte spelat på länge eller som inte spelat på en public med regler att följa bomb osv. På klassisk public fick man faktiskt röra sig hur som helst över kartan.

Skulle vara bra om huvudadmins kunde fundera över detta iallafall. GG är Sveriges sista 1.6 hopp som sagt.
0 Poäng  
Kickeri Föreningsmedlem
31 jul, kl. 20:38   #4
Då gick det inget vidare för LSD/Syster Karin att komma tillbaka...för där va det fusk...
0 Poäng  
Gips Föreningsmedlem
1 aug, kl. 10:29   #5
Kickeri skrevDå gick det inget vidare för LSD/Syster Karin att komma tillbaka...för där va det fusk...

Nej LSD ska fan inte tillbaka

0 Poäng  
Harley Spelansvarig
6 aug, kl. 19:10 , Redigerad 6 aug, kl. 19:11   #6
Ja detta är en bra fråga: Självklart kan man ta bort bannar från spelare som betett sig illa då dessa förhoppningsvis har vuxit till sig.

Problemet med permbannar för fusk handlar kanske mer om vilken admin som la den bannen.
Men den diskutionen kan jag och Paddan ta: Sen. Vem vill bärja gå igenom listan?
Paddan gör så mycket för GG redan så jag tvivlar på att han vill gå igenom allt.
Eller så kan vi hjälpas åt.

Men i det stora hela så vet jag inte om det kommer att generera mer spelare.
Men. Tycker eller tror paddan på detta så hjälper jag till.

0 Poäng  
Hemma Föreningsmedlem
15 aug, kl. 20:49   #7
Ni kan väl ta bort permabans på de som ni tror fuskade men som egentligen inte gjorde det? •blink blink•
0 Poäng  
CALEEEEE Föreningsmedlem
16 aug, kl. 10:43   #8
Jag tycker vi ska ta bort alla Elaks bannar så man slipper att han gör såna här trådar
0 Poäng  
Logga in

Från forumet
Alex och Harley - CS:GO
Counter-Strike GO • Svar 16
Visningar 2436 • Aktiv 9 sep, kl. 18:52
Utöka map poolen
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 236 • Aktiv 3 sep, kl. 22:36
Ban ip proxy
Counter-Strike 1.6 • Svar 3
Visningar 369 • Aktiv 31 aug, kl. 23:30
[Uppdateringar] Playstar.se - GoaGubbar Original - Br...
Counter-Strike 1.6 • Svar 27
Visningar 3732 • Aktiv 29 aug, kl. 08:38
Varning för spridning utav länkar via Steam
Counter-Strike 1.6 • Svar 3
Visningar 608 • Aktiv 24 aug, kl. 18:17
Playstar - Sysadmin Linux? Server
Counter-Strike 1.6 • Svar 10
Visningar 760 • Aktiv 24 aug, kl. 18:03
Få liv i servern - Upphäva bans?
Public-servrarna • Svar 8
Visningar 836 • Aktiv 16 aug, kl. 10:43
SS BAN