Admin som står AFK
madapasa Föreningsmedlem
25 feb, kl. 23:01   #0
Jag vill uttrycka min oro över ett återkommande beteende som jag har observerat från en specifik administratör på servern, som många troligen vet vem jag syftar på. Det är fullt förståeligt att någon ibland behöver vara AFK, men det verkar som om denna administratör har etablerat ett mönster där han konsekvent ansluter till servern enbart för att stå helt AFK under längre perioder.

Detta beteende uppfattas inte bara som respektlöst mot de andra spelarna, utan det reflekterar även ett bristande engagemang för rollen som administratör, vilket kan ha en negativ inverkan på serverns atmosfär och gemenskap. En administratör har ett ansvar att aktivt representera servern, säkerställa en bra spelupplevelse för alla deltagare och agera som en förebild för övriga medlemmar. Att utnyttja sin position på detta sätt, utan att vara aktiv eller bidra, underminerar både förtroendet för administratörskapet och själva serverns värderingar.

Jag anser att detta är ett problem som bör tas på allvar och åtgärdas, då det inte bara påverkar spelupplevelsen utan även kan skapa frustration och negativ stämning bland de övriga användarna.
0 poäng  
Screenx Föreningsmedlem
26 feb, kl. 15:05   #1
En del admins går ju in spectator en map och sedan blir det mapbyte och då hamnar dom i ett lag och sedan är fortsatt AFK. Admins kan inte kicka admins om jag förstått saken rätt och då blir det helt knas på servern i många rundor särskilt om den admin blir T med bomb.

0 Poäng  
madapasa Föreningsmedlem
26 feb, kl. 16:11   #2
Screenx skrevEn del admins går ju in spectator en map och sedan blir det mapbyte och då hamnar dom i ett lag och sedan är fortsatt AFK. Admins kan inte kicka admins om jag förstått saken rätt och då blir det helt knas på servern i många rundor särskilt om den admin blir T med bomb.

Det är jag fullt medveten om, men i detta fallet så joinar admin servern för att sedan direkt bli AFK, alltså blir han inte autojoinad från spectator vid mapbyte.
0 Poäng  
hunkjohan Föreningsmedlem
28 feb, kl. 08:55 , Redigerad 28 feb, kl. 08:56   #3
Helt enig med problematiken!

Vill dock bara lägga till att Admins inte automatisk joinar lag likt vanliga spelare, utan hamnar i den 'vanliga menyn'. Så en Admin är inte afk till följd av en connect/mapbyte efter att den tidigare suttit i specc.
0 Poäng  
Kickeri Föreningsmedlem
1 mar, kl. 00:58   #4
är det Lingo vi pratar om?
0 Poäng  
Bimbo Föreningsmedlem
1 mar, kl. 17:49   #5
madapasa, du och faddevol är ungefär lika skrytsamma. Ligger ni med varann?
0 Poäng  
Lucas211 Föreningsmedlem
2 mar, kl. 15:37   #6
Ja Kickeri
0 Poäng  
Harley Spelansvarig
7 mar, kl. 19:15   #7
Ja så ska det inte vara. Hoppas att han satt i spec eller att han tänker på hur det funkar framöver.
0 Poäng  
Logga in

Från forumet
Maktmissbruk
Bannad? • Svar 1
Visningar 186 • Aktiv I förrgår, kl. 19:15
Lägga till karta
Counter-Strike 1.6 • Svar 30
Visningar 2128 • Aktiv 14 mar, kl. 18:42
Blev nyss bannad för aimkey
Bannad? • Svar 0
Visningar 156 • Aktiv 13 mar, kl. 21:03