Fördubblad ping på servern...
paddington Föreningsmedlem
14 jun, kl. 22:55   #0
Mina svarstider på servern har gått upp till 27-35ms från 10-14ms sedan någon dag tillbaka.
Är serverns flytt färdig och helt finslipad, eller kommer ni att göra mer på den. Känns som skotten går åt skogen för alla som inte sitter
i Stockholm och har 3ms. Vi andra som typ bor i Göteborg ska väl inte behöva ha 30-40 ping till en Svensk server 2025. Då kan jag köpa Mobilt bredband
och sitta spela Minecraft istället :(

Vet att detta inlägget låter gnälligt, men försöker njuta av spelet trots att knappt någon är online och pingen går åt helvete.
Sommartider hej hej sommartider.
0 poäng  
14 jun, kl. 23:08 , Redigerad 14 jun, kl. 23:11   #1
230 / 116 - 1,64ms på Bredbandskollen.
250 / 120 - 1ms på Speedtest.net

Mäter jag på de olika mätservrar mot Stockholm istället för Göteborg så hamnar jag på mellan 8 - 12ms. ingame på aim servern som exempel
?

0 Poäng  
18 jun, kl. 18:14   #2
••• 2025-06-18 •••
Pingen för alla som spelar från Göteborg på servern är normal igen! Back to 12-13.
0 Poäng  
Kickeri Föreningsmedlem
18 jun, kl. 19:35   #3
Det va nått med att den gick till Amsterdam och sen till Sverige......men skall vara fixad nu
0 Poäng  
19 jun, kl. 21:40   #4
Nu är det åt h•lvete igen för oss som bor i Göteborg... stora hack, röda tjocka prickar i net_graph, 30-40 ping. Hade 9-12ms en dag sen kom detta tillbaka både för mig och RAGE. Och vi bor båda strax utanför GBG. Vart routar trafiken egentligen paketen? för Amsterdam är inte en så dum gissning baserat på den värdelösa pingen.

Bild: helt ospelbart.
https://postimg.cc/bDTBMHp3

Gl....d midsommar!

0 Poäng  
19 jun, kl. 21:46   #5
Det är ju så himla smart också att sitta bakom en IP som inte går att pinga.... så man inte kan köra en traceroute och se vart paketen droppar/spikar. Kan någon Server Admin posta vilken IP jag kan testa min uppkoppling mot så att jag kan felanmäla till ISP (internetleverantören).

192.121.44.44:27015 <------ -------- > publik pingable IP =
Och vilken leverantör har ni bytt servern till?
0 Poäng  
Alex Spelansvarig
25 jun, kl. 22:34   #6
paddington skrevDet är ju så himla smart också att sitta bakom en IP som inte går att pinga.... så man inte kan köra en traceroute och se vart paketen droppar/spikar. Kan någon Server Admin posta vilken IP jag kan testa min uppkoppling mot så att jag kan felanmäla till ISP (internetleverantören).

192.121.44.44:27015 <------ -------- > publik pingable IP =
Och vilken leverantör har ni bytt servern till?

Har du fortfarande strul så skicka mig din ip i DM
0 Poäng  
gr44 Föreningsmedlem
26 jun, kl. 18:08   #7
har samma problem som paddington några tips/trix Alex??
0 Poäng  
Alex Spelansvarig
26 jun, kl. 18:51   #8
gr44 skrevhar samma problem som paddington några tips/trix Alex??

Läsa det jag skrev är en bra början :D
0 Poäng  
26 jun, kl. 19:21   #9
Alex skrev

Det uppkom när servern bytte lokation/hosting. Då gick pingen från ~12ms upp till >35ms. Och så var det väldigt ostabilt under en dag 30-35ms.
Så gick pingen ner till 12ms. Sedan en dag senare var det samma sak. Och några dagar senare så satt jag med normal ping på 12ms, medans andra i samma ort som mig/närheten hade 30-35ms. Det borde tyda på att hostingen har
stora problem någonstans påvägen i någon switch eller liknande.

Det har också uppkommit så kallad "rubber-banding" ibland på servern, för att vissa dagar vara helt problemfritt. Hitboxen på servern upplevs därför stundvis vara extremt bra, och stundtals vara extremt dålig vilket
jag tror kan försämra spelupplevelsen för många som inklusive mig själv spelar för att det är kul, men också för att hålla igång aimet så att man inte blir som CALEEEEE, gammal och ringrostig. ;) •skämtar bara•

Men visst jag kan skicka IP i DM om det går att felsöka trots att min ms nu är relativt "normal" igen. :D?

0 Poäng  
gr44 Föreningsmedlem
27 jun, kl. 12:52   #10
Alex skrev
gr44 skrevhar samma problem som paddington några tips/trix Alex??

Läsa det jag skrev är en bra början :D

skickat PM till dig
0 Poäng  
Alex Spelansvarig
28 jun, kl. 16:00 , Redigerad 28 jun, kl. 16:04   #11
paddington skrev
Alex skrev

Det uppkom när servern bytte lokation/hosting. Då gick pingen från ~12ms upp till >35ms. Och så var det väldigt ostabilt under en dag 30-35ms.
Så gick pingen ner till 12ms. Sedan en dag senare var det samma sak. Och några dagar senare så satt jag med normal ping på 12ms, medans andra i samma ort som mig/närheten hade 30-35ms. Det borde tyda på att hostingen har
stora problem någonstans påvägen i någon switch eller liknande.

Det har också uppkommit så kallad "rubber-banding" ibland på servern, för att vissa dagar vara helt problemfritt. Hitboxen på servern upplevs därför stundvis vara extremt bra, och stundtals vara extremt dålig vilket
jag tror kan försämra spelupplevelsen för många som inklusive mig själv spelar för att det är kul, men också för att hålla igång aimet så att man inte blir som CALEEEEE, gammal och ringrostig. ;) •skämtar bara•

Men visst jag kan skicka IP i DM om det går att felsöka trots att min ms nu är relativt "normal" igen. :D?

Har fortfarande inte fått något ip från dig men antar att det är löst då för din del. Du kan be dom andra skicka DM till mig, dom hittar sin ip på https://lg.hjelmenterprises.com/ "your ip" du kan även skriva in ditt egna IP där och köra mtr test mot nätet.
0 Poäng  
Alex Spelansvarig
28 jun, kl. 18:07   #12
alla med globalconnect som upstream är fixade nu, tex ljusnet.
0 Poäng  
gr44 Föreningsmedlem
29 jun, kl. 10:19   #13
nu är det som vanligt igen bra där Alex (Y)
0 Poäng  
Alex Spelansvarig
29 jun, kl. 20:25   #14
Då stänger vi tråden, skulle fler ha problem så skicka till mig I DM på sidan bara.
0 Poäng  
Logga in

Från forumet
Server nere/Lördag kväll
Public-servrarna • Svar 0
Visningar 20 • Aktiv Idag, kl. 00:40
Lägg till plugin - Team Semiclip
Counter-Strike 1.6 • Svar 3
Visningar 250 • Aktiv I förrgår, kl. 17:29
mambal33t - nytt konto
Counter-Strike 1.6 • Svar 7
Visningar 680 • Aktiv 17 jul, kl. 17:46