Teamkills
-Lucid- Föreningsmedlem
24 okt 2020 , Redigerad 24 okt 2020   #0
Tjena. I will write in English but you can answer in swedish.
Most of us play CS to have a bit of fun. Is teamkill fun? It creates a bad mood ingame. I think that teamkill is childish and my impression is that most people think so too. What is the point of having the possibility to teamkill after each round?
You ban people for innocent tf's but what is worse? TF or teamkill? The answer should be obvious. Why is it fun to ruin for someone else? And laugh.
I hope to hear from people with a bit of authority here. Harley? Not the ones who love teamkill. I hope to get a constructive answer. Not to go and play somewhere else.
Thanks.
0 poäng  
hunkjohan Föreningsmedlem
24 okt 2020   #1
Jag personligen tycker att det kan vara kul då du faktiskt sabbar för en motståndare (kommande runda), men där är väl alla olika. Problemet är väl att alla admins säger olika, men det finns egentligen inget i reglerna som säger att du inte får göra det. Så anledningen till att jag gör det är 1. Det är kul. 2. Det handlar om att döda eller bli dödad (då jag inte bannar för det då det inte finns någon regel som säger att det är otillåtet).
Men med detta sagt hade jag inte sett något problem med att förbjuda det. Men då måste det finnas en regel att hänvisa till.

Jag kan inte ge något svar på "oskyldigt dömda för tf", men jag hoppas såklart att det inte sker.


0 Poäng  
Bagg1s Föreningsmedlem
25 okt 2020   #2
Jag tycker de är riktigt tråkigt o fegt, så hoppas de läggs till i reglerna eller ändrar ptb, så det inte går att göra.
Fär som sagt, alla som inte tycker om att bli TK:ad, sabbar de för, man får köpa nytt vapen (om man har råd) och får sämre stats. Sen ska man inte behöva akta sig, för att bli dödad, rundan är ju klar.
Angånde regler, så kan ja tolka de som en bugg, och dessa får man ej utnyttja.
0 Poäng  
Milo Föreningsmedlem
25 okt 2020   #3
Om jag förstått det rätt så har adminskaran gjort en omröstning och det har beslutats att det är godkänt att döda vid överflyttning. Case closed? Bör ni göra ytterligare en omröstning?

Jag anser inte att det är teamkill och att situationerna blir komiska och roliga (och därmed bidrar till bättre stämning) mer än att det skapar irritation och dålig stämning.
0 Poäng  
-Lucid- Föreningsmedlem
25 okt 2020   #4
Milo. That is the point. You think it is fun but the person you teamkill most likely will not think that it is fun.
There has not been an answer WHY have the possibility to teamkill. What is the point? Got to be a reason you know. Well. If people want teamkill then let the rest of us have the opportunity to slay the person afterwards. Put that in :).
I have now said what I have to say about it. Thanks for the replies. Happy gaming :).
0 Poäng  
GeneralW Föreningsmedlem
25 okt 2020   #5
Detta ämne har redan varit en diskussion om precis som Milo nämnde.
Och det kvarstår fortfarande att det är okej att skjuta någon som blir förflyttad.

Punkt.
0 Poäng  
Jocke Föreningsmedlem
29 okt 2020   #6
Det är väl mer att om de nu har bannat folk för teamflash är väl för att de inte ber om ursäkt efter upprepande gånger? Däremot så borde flash pluginet ses över, vet inte om det finns andra att testa men den buggar som fan. Många gånger man har kastat en flash som är fullkomligt omöjligt att någon annan blir flashad av och det står att man teamflashat 5 pers.
1 Poäng  
Bagg1s Föreningsmedlem
29 okt 2020   #7
Tycker inte det var solklart med att de ska vara ok att döda, efter rundans slut, om nån råkar bli överflyttad. Kan vara dags för en ny koll. Eller ännu hellre se om vi kan byta till en ptb, där det inte går att döda överflyttade, tills ny runda. Var ett år sen de var omröstningen btw. Sen har det både slutat admins och kommit nya admins. Sen få in alla och rösta. Vet att Antek hatar de och risken är stor att nån blir bannad om man tkar han. Han röstade aldrig på förra omröstningen. Sen har det börjat bannas för att man gör dessa medvetna TF vid banans slut innan map bytet.
0 Poäng  
GeneralW Föreningsmedlem
2 nov 2020 , Redigerad 2 nov 2020   #8
Ja med tanke på att det va ett tag sedan det va diskussion om både nuvarande regler och nya regler så är la det inte fel om det hålls ett nytt möte.

Fram tills något annat är bestämt får man ju både som admin och icke admin acceptera dom regler som är just nu. Vare sig man gillar dom eller inte.

Vad gäller TF när det blir byte av map är min personliga åsikt att det är lika barnsligt
att teamflasha som det är att banna någon för det. Nu menar jag endast vid byte av map. Har ju ingen som helst påverkan på spelet. skärmen är vit i 2 sek sen börjar en ny bana.
2 Poäng  
Logga in


Från forumet
Permban.
Bannad? • Svar 10
Visningar 867 • Aktiv Igår, kl. 18:31
jag blev bannade av nån idiot
Counter-Strike 1.6 • Svar 0
Visningar 226 • Aktiv 20 apr, kl. 18:26
Ban på grund utav nick?
Bannad? • Svar 2
Visningar 209 • Aktiv 19 apr, kl. 21:06
blev bannad från goagubbar
Bannad? • Svar 11
Visningar 504 • Aktiv 18 apr, kl. 22:29
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 8
Visningar 365 • Aktiv 18 apr, kl. 09:40
LAwlzy
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 189 • Aktiv 15 apr, kl. 16:35
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 6
Visningar 524 • Aktiv 5 apr, kl. 22:27
Servern nere  
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 238 • Aktiv 1 apr, kl. 19:32
Bannad  
Bannad? • Svar 5
Visningar 617 • Aktiv 25 mar, kl. 20:34
Hörlurar
Counter-Strike 1.6 • Svar 3
Visningar 441 • Aktiv 6 mar, kl. 18:05

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät