Permanent
Speladministratör
cl_lc :
10 jun 2019 #0
För att använda denna inställning måste servern och modifieringen stödja fördröjningskompensation. På servrar som har lagkompensation aktiveras denna inställning användningen av lagkompensation för klienten, 1 för att aktivera 0 för att inaktivera. När den är inställd på 1 tar servern hänsyn till din ping när du bestämmer om du träffar ditt mål eller inte. Om du har en mycket låg ping eller önskar den äldre spelstilen ställer du den här till 0. "
cl_lw
Detta kallas "client-side vapen avfyras prediction". Vad detta handlar om är den momentana uppsättning effekter som uppstår när eld knappen trycks in. Dessa effekter är allt gjort på klientsidan om klientsidan vapen avfyras förutsägelse är aktiverat (cl_lw är 1). Effekterna inkluderar: Start av animationens på vapnet avfyras, visar några mule blixt, skapa några utkastade skal, teckning dekaler och puffar kula på effekten fläck på väggen i nivå med början ljudet vapnet avfyras, etc. Men det egentliga fastställandet av om skotten (för tryck-scan vapen åtminstone) slog en annan spelare är nu och alltid har gjorts på servern. Om detta är inaktiverat, Lag Ersättning är också funktionshindrade. Se cl_lc.
cl_lc
Detta kallas "server-side hit beräknings-och släpar ersättning". Det fungerar bara om servern tillåter eftersläpning ersättning (sv_unlag 1) och om bränning spelaren begär eftersläpning ersättning (cl_lc 1 - observera att spelaren också måste förutse vapen skjuter klientsidan också, eller cl_lc ignoreras). Ändra inte detta. Se cl_lw också.
1 poäng