"Nya regler"
hunkjohan Föreningsmedlem
18 dec 2018   #0
Halloj!
Undrar egentligen syftet med de "nya reglerna" som jag har något svårt att tolka direkt bland reglerna.
1. Det är OK att gå T-spawn som CT.
2. En annan sekvens. Vi gick inne på Train och då fick en T för sig att gå Ally -> Ct-spawn och därmed ryggen. Detta var OK enligt admin.
Kanske fler saker som numera är OK, jag har ingen aning (om ja, vad får man mer göra?). Men min korta fråga är. Varför? På vilket sätt skulle ett godkännande av detta "skitspel" bidra till ett roligare GG?

Nu tar jag Jul-ledigt och återkommer efter nyår (ska bort över Jul, så jag dissar inte er :)).

Johan
4 poäng  
Permanent Speladministratör
18 dec 2018 , Redigerad 18 dec 2018   #1
Alla vägar till sajt är okej, men systemsättande som gör att man offrar teamplay kan bli ban.

Sedan har vi ct som skall hålla hjälpas åt försvara bombsiterna sedan om man måste och det är bra för laget javisst spring genom T-spawn men det skall hjälpa laget vilket jag inte tror det gör för det tar för lång tid. Så det är därför vi säger närmaste vägen för ct.

Detta är bara ett förtydligande om reglerna som alltid funnits fast dom har med åren tolkats så som folk tror. Sedan kan det väl som alltid med regler tolkas som man vill. Som ni förstår då så skall T även hålla rygg för på vissa banor är det så att man springer rygg på T som då får hålla rygg och då gäller samma att det inte är samma gubbe som står där varje runda för att få lätta kills och grimsa bort hjälpen till laget att planta bomb.

Ni som spelar mycket inne hos oss vet nog egentligen om vad som gäller men tänjer lite på reglerna så spårar det ut tillslut.
Vad vi vill är att vi alltid spelar för laget inte för egen del så enkelt är det.
Puss o kräm Permanent!!!
0 Poäng  
hunkjohan Föreningsmedlem
19 dec 2018   #2
Kan vara den första att erkänna att jag aldrig hade läst reglerna innan, så jag visste inte vad det stod eller har stått :)

Okej, fair enough. Men jag vill bara hålla upp ett "varningen finger" för att lätta på "reglerna". Att tillåta LÄNGSTA vägen till site kan vara irriterande för såväl T som CT. "kan han göra så, då kan jag göra så". Mitt exempel 2 innefattade att hela T var dött när sista man precis smugit förbi allyn. Varken T eller CT blir glada av sånt här. Oavsett vad regler är eller har varit så tror jag att godkännande av spelsätt likt detta kommer få stammisar som tolkar reglerna likt mig frustrerade då vi sannolikt inte hade gjort så. Vi har ju trots allt fortsätta spela hos och med er av en god anledning.

Vill bara poängtera att jag inte skriver för att vara otrevlig eller för att dryga. Just my side of the case.

Allt gott,
Er Hunk
2 Poäng  
Permanent Speladministratör
19 dec 2018 , Redigerad 19 dec 2018   #3
Vi lättar inte på reglerna utan förtydligar dom.
Det är inte frågan om att tillåta spring genom Tspawn eller längsta vägen utan det finns banor som är taskigt byggda så det blir så.
Problemet är hur ni tolkar utan att ni skall tolka så som vi tolkar reglerna. Finns ju alltid folk som testar att tänja på reglerna. Ta inferno där ct som går B nästa alltid tar banan ner och kommer rygg på T inte precis närmaste vägen. Men allt det här går till slut ut på att inte sätta det i system då faller alla regler ändå.
0 Poäng  
Myllo Föreningsmedlem
19 dec 2018 , Redigerad 19 dec 2018   #4
Vi gick inne på Train och då fick en T för sig att gå Ally -> Ct-spawn och därmed ryggen. Detta var OK enligt admin.

Då var detta ett felaktigt okejande ? om man ska tolka förtydligandet av reglerna eller ? då detta inte är snabbaste vägen till sajt inne.
0 Poäng  
NuFFeAlmighty Föreningsmedlem
19 dec 2018 , Redigerad 19 dec 2018   #5
Myllo det är skillnad mellan CT och T.
CTs uppdrag är att hålla sajterna och därav så är det ju av lagets bästa intresse att man tar en snabb väg och inte springer runt hela banan för att kunna ha tid att deffa.

T ska planta bomben och det kan på vissa banor finnas fler än 2-3 vägar till en sajt.
Att en T då springer den vägen mot sajt är ok, men givetvis inget som samma person ska göra gång på gång på gång och sätta det i system.

Sen så är det självklart skillnad om den T'n springer den vägen men istället för att springa till sajten stannar och letar frallor på yard.

Samma på inferno om bomben ska B. Då kan man springa upp mitten och B via CT spawn.
Men gäller ju att man har som mål att ta sig till bombplatsen för att hjälpa till och inte ställa sig vid något hörn för att ta lätta frallor.

Det är så jag som ny admin har tolkat det hela, men jag är ju som sagt helt ny och kan givetvis göra något fel i början :D
Och då är ju trådar som dessa bra, för då kommer alla att komma på samma nivå utan onödigt irritation på servern :)
0 Poäng  
hunkjohan Föreningsmedlem
19 dec 2018   #6
Perm: Förstår vad du menar, man förr några dagar sedan så hade man blivit bannad/slayad av samtliga admins om man gick T-spawn, oavsett karta. Admins har alltid sagt att det inte var tillåtet. Så är det inte nu längre. Så det känns som detta är mer än ett förtydligande alt att alla Admins varit ovetande om vad som gällde.
Nuffe: Har absolut inga problem med om du eller någon annan skulle göra något litet fel. Ni gör trots allt detta som "volontärer" :))

Aja, jag har fått svar på mina frågor nu i alla fall.

God Jul och Gott Nytt År, så ses vi nästa år.


0 Poäng  
Harley Spelansvarig
19 dec 2018   #7
Ja man kan säga att det vart otydligt mellan admins med tyvärr. Men nu ska saker och ting vara utredda hoppas jag.

Man får gå hur man vill så länge man hjälper laget. Som ett lag vill jag tillägga.

En del tror ju att dom hjälpt laget bara för att dom tog 3 spelare själv medans det egentligen är så att hade dom samarbetat så hade laget kunnat ta 5 till.

2 Poäng  
Myllo Föreningsmedlem
21 dec 2018 , Redigerad 21 dec 2018   #8
Harley skrev
En del tror ju att dom hjälpt laget bara för att dom tog 3 spelare själv medans det egentligen är så att hade dom samarbetat så hade laget kunnat ta 5 till.


Det var just denna lilla detalj som jag var ute efter rent allmänt.
1 Poäng  
Logga in


Från forumet
Permban.
Bannad? • Svar 10
Visningar 908 • Aktiv Igår, kl. 18:31
jag blev bannade av nån idiot
Counter-Strike 1.6 • Svar 0
Visningar 250 • Aktiv 20 apr, kl. 18:26
Ban på grund utav nick?
Bannad? • Svar 2
Visningar 218 • Aktiv 19 apr, kl. 21:06
blev bannad från goagubbar
Bannad? • Svar 11
Visningar 516 • Aktiv 18 apr, kl. 22:29
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 8
Visningar 374 • Aktiv 18 apr, kl. 09:40
LAwlzy
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 197 • Aktiv 15 apr, kl. 16:35
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 6
Visningar 529 • Aktiv 5 apr, kl. 22:27
Servern nere  
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 243 • Aktiv 1 apr, kl. 19:32
Bannad  
Bannad? • Svar 5
Visningar 624 • Aktiv 25 mar, kl. 20:34
Hörlurar
Counter-Strike 1.6 • Svar 3
Visningar 445 • Aktiv 6 mar, kl. 18:05

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät