Forum     Public-servrarna

Forum

Day of Defeat server
calli Föreningsmedlem
18 jun 2008   #0
Som de flesta vet så har DOD;Source tagit över större delen av Day of Defeat scenen.
Men behovet av en public server för alla oss Dod 1.3-fans är stort. När man gör en refresh på public dod-servrar så hittar man inte en enda inom de skandinaviska gränserna. Det är inte särskilt roligt att sitta på 40-80 i ping på tyska, holländska och franska servrar. På varje server träffar man minst 5st svenskar som svär över lagget.

Alla ni Cs-freaks som vägrar gå över till CS;Source vet känslan. Man vill inte förnya, utan stanna kvar i det gamla buggfyllda CS 1.6 respektiva DoD 1.3.

Ingen vill lägga pengar på servrar till DoD 1.3. Så därför vänder jag mej till er om förhoppning att en 26-32slots DOD-server kommer finnas inom kort, spelarna som väntar, är många.

/calli
0 poäng  
noxxy tränarN
18 jun 2008   #1
låter som en kanon ide =)
0 Poäng  
Alex Spelansvarig
18 jun 2008   #2
Hmm jo jag vill med ha en :P vi testade ju förut men då floppa det lite för vi inte hade alla plugins rätt osv^^ men jag har ju kvar gammla Swedishagitation som är uppconfad och klar :D bamsegrill kanske kan dra en copypaste på pluginsen och server filerna.

Får se vad dem andra tycker också :) lite roligt med ett till Steam spel.
0 Poäng  
Nexo CS-admin
18 jun 2008   #3
Tycker det låter bra, Lirar ibland lite DOD så kommer spela på servern isåfall =)
0 Poäng  
Frick hopparN
18 jun 2008   #4
Att säga att dod:s har tagit över hela dod scenen är dock helt fel. Däremot ligger båda scenerna nästan på is och är fullt splittrade. En public server är ett bra steg mot en ljusare framtid för 1.3 som är ett fruktansvärt mycket roligare spel än vad source är. (Jämför 1.6 med css, samma sak)

En public server nu skulle jag vilja se, kanske mer 20-24 slots med bara roliga banor för att sedan i framtiden försöka få organisationer att få igång en svensk liga igen som inte funnits på runt 4 år.
0 Poäng  
parbo Föreningsmedlem
13 jul 2010   #5
Förlåt om jag bumpar. Men en hel bra idé. Har i princip gått från CS nu till DoD endast och jag saknar en hel svensk server då det finns massor av svenskar där ute som spelar dod och saknar en svensk server.Finns en del som försöker blåsa liv i DoD scenen igen nu när bla An1mal och Jaunty gjort en mindre comeback.Men som sagt tror en svensk public server är ett stort steg i rätt riktning :)
0 Poäng  
bamsegrill Bestefar
13 jul 2010   #6
Vi hostar inga publika spelservrar.
0 Poäng  
Buzter Ledamot
14 jul 2010   #7
Jag minns när ja fick spela PCW med Noxxy, jag har liten utväxt och Calli i dod 1.3
Jag fick vara Heavy GUY med machinegun och vakta en VATTENKVARN haha
Så fort nazisterna kom så spruta det 100 kulor på några sekunder mot vattenkvarnen o alla nazister dog.

Något måste göras! Bring dod back :(

0 Poäng  
Logga in


Från forumet
blev bannad från goagubbar  
Bannad? • Svar 14
Visningar 700 • Aktiv 28 apr, kl. 22:39
server nere?  
Public-servrarna • Svar 2
Visningar 182 • Aktiv 28 apr, kl. 22:38
jag blev bannade av nån idiot
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 355 • Aktiv 27 apr, kl. 09:24
Permban.
Bannad? • Svar 10
Visningar 990 • Aktiv 24 apr, kl. 18:31
Ban på grund utav nick?
Bannad? • Svar 2
Visningar 247 • Aktiv 19 apr, kl. 21:06
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 8
Visningar 415 • Aktiv 18 apr, kl. 09:40
LAwlzy
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 222 • Aktiv 15 apr, kl. 16:35
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 6
Visningar 552 • Aktiv 5 apr, kl. 22:27
Servern nere  
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 268 • Aktiv 1 apr, kl. 19:32
Bannad  
Bannad? • Svar 5
Visningar 658 • Aktiv 25 mar, kl. 20:34

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät