Forum     Nyheter

Forum

Ventriloservrarna upphör
bamsegrill Bestefar
8 maj 2008   #0
P.g.a. upprepade påtryckningar från Flagship Industries(Ägare och utvecklare av ventrilo) upphör vi nu med all verksamhet som berör ventrilo.

Detta med omedelbar verkan.

Vi har olika förslag på hur vi ska fortsätta.

1. Göra egen serverprogramvara som fungerar med ventriloklienterna. ( numera uteslutet. )
2. Göra egen mjukvara för server och klient.
3. Använda en befintlig mjukvara för server och klient som finns under GPL.

Inom kort kommer vi redovisa vad som blir.


Tommy Jonsson
Ordförande
Playstar Spelförening
0 poäng  
bamsegrill Bestefar
8 maj 2008   #21
MobbeN skrevMen vafan är äckliga ventrilos problem? Kan dom inte bara fixa en licens till er? eller ska det vara så jävla svårt?...

Dom vill inte sälja licenser till oss, varför säger dom inte.

Nolite skrevÄr inte TS2 gratis?

TS2 är gratis, men det fungerar inte så bra i stora mängder.
0 Poäng  
mYSTISK The One And Only
8 maj 2008   #22
Tråkigt....
0 Poäng  
FreniX Föreningsmedlem
8 maj 2008   #23
censurera inte plz . Headskot.. alla hatade dig redan.. nu är du ännu mer hatad.. varför vill du sabba, tror du erat "porcommunity" Xtream-Gaming.se ska komma någon vart med eran webspellhemsida, rutten photoshop design och 2 admins? Haha nej.. ledsen grabben, Hoppas du är nöjd med att mamma betalade domänen iaf!
0 Poäng  
m4jken Föreningsmedlem
9 maj 2008   #24
Eran header var verkligen inte fin :S Ni borde bett http://www.teranox.net/ sposra er med en sådan också för deras var riktigt najs.

Alex skrev
bergz0r skrevpalla "Mumble", vi vill ha ventrilo ffs !!


Kan lova dig att mumlbe är 10 gånger bättre än Ventrilo samt att det är snyggare
Jag tankade Mumble för att testa det, men det stängs bara av direkt när jag startar det :S Hinner höra "Welco..." Sen stängs det av. Vet du vad som är felet?
0 Poäng  
Alex Spelansvarig
9 maj 2008   #25
m4jken skrevEran header var verkligen inte fin :S Ni borde bett http://www.teranox.net/ sposra er med en sådan också för deras var riktigt najs.

Alex skrev
bergz0r skrevpalla "Mumble", vi vill ha ventrilo ffs !!


Kan lova dig att mumlbe är 10 gånger bättre än Ventrilo samt att det är snyggare
Jag tankade Mumble för att testa det, men det stängs bara av direkt när jag startar det :S Hinner höra "Welco..." Sen stängs det av. Vet du vad som är felet?


hmm kolla i deras guider osv på sidan finns massa roligt där som kanske kan hjälpa dig.
0 Poäng  
HeadSkott Wannabie
9 maj 2008   #26
Måste säga att mumble är för ••••• fult, både utseendemässigt och ljudet? Det är _INTE_ bättre än ventrilo.
0 Poäng  
hNx Föreningsmedlem
9 maj 2008   #27
hm.. så som jag uppfattar det så får ni inte hosta ut ventrilo av dom som skapat vent, right? Tycker alla från Playstar ska skicka klagobrev (Y) :D
0 Poäng  
ZoDeR Föreningsmedlem
9 maj 2008   #28
Fyfan, cryface nu :((
0 Poäng  
linushbk Föreningsmedlem
9 maj 2008   #29
TYCKER att det äR SJUKT att ni i playstar som sponsrat över 10000 Vtser till alla möjliga klaner så går det åt helvete, ber svinen som inte vill ger license att vi kommer och plocka dom alla! alla på playstar!
0 Poäng  
n/a Borttagen
9 maj 2008   #30
LoooL va jobbigt,
Vad kommer ni satsa på nu med tanke på att ni får ju väl ändå erat stöd från sverko?
0 Poäng  
warjunky Spawn camparN^
10 maj 2008   #31
Tråkigt, nu måste man gå till någon skithostingsida :(
0 Poäng  
Crazy90 Föreningsmedlem
10 maj 2008   #32
Att göra en egen server är inte så svart att göra men det negativa är att man kan ha max8 personer på serven.
Jag fick up en server men det vissade sig att jag måste öppna alla porta. Bara de på nätverket kunde komma in före det. :(
0 Poäng  
Alex Spelansvarig
10 maj 2008   #33
Crazy90 skrevAtt göra en egen server är inte så svart att göra men det negativa är att man kan ha max8 personer på serven.
Jag fick up en server men det vissade sig att jag måste öppna alla porta. Bara de på nätverket kunde komma in före det. :(


Jo dock om du läser deras avtal är det olagligt att hosta en egen server :/
0 Poäng  
Crazy90 Föreningsmedlem
10 maj 2008   #34
Alex skrev
Crazy90 skrevAtt göra en egen server är inte så svart att göra men det negativa är att man kan ha max8 personer på serven.
Jag fick up en server men det vissade sig att jag måste öppna alla porta. Bara de på nätverket kunde komma in före det. :(


Jo dock om du läser deras avtal är det olagligt att hosta en egen server :/


"Servers come in two flavors: Public and Pro version. The Public version is freely downloadable and can be used without paying a license fee"
0 Poäng  
Ghosten Föreningsmedlem
12 maj 2008   #35
Mumble är bra så mycket bättre än vent. Enda nackdelarna är väl att det inte är så känt som ventrilo är så det är alltid krångel med att få folk att installera det och gå igenom alla ljudinställningar som krävs. Sen så är det vad jag förstått rätt så krävande på bandbredden på servern.
Men vi kör det ändå eftersom det är så sjukt smidigt och bra när man väl kommit igång med det.
0 Poäng  
Nolite Föreningsmedlem
12 maj 2008   #36
I så fall tycker jag efter ghostens rekommendation att mumble låter som något som kan vara värt att testa. Att skriva egna program för syftet låter inte bara väldigt tidskrävande utan också onödigt när det faktiskt verkar som att det finns ok gratisprogram.
0 Poäng  
bamsegrill Bestefar
12 maj 2008   #37
Just serverprogramvaran till mumble var inte bra alls, men vi jobbar på att försöka lösa det.
0 Poäng  
1Desednitized Föreningsmedlem
12 maj 2008   #38
har ni någon aning om när allt kommer igång igen??
0 Poäng  
mattias120 Föreningsmedlem
12 maj 2008   #39
ventrilo !!
0 Poäng  
bamsegrill Bestefar
12 maj 2008   #40
mattias120 skrevventrilo !!


Vi kommer aldrig mer köra nånting som har med ventrilo att göra.
0 Poäng  
Logga in


Från forumet
Stig Engström bannad
Bannad? • Svar 4
Visningar 291 • Aktiv I förrgår, kl. 20:22
Bannad nyss
Bannad? • Svar 5
Visningar 484 • Aktiv 12 maj, kl. 17:57
Jäkla kul o se folk inne
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 166 • Aktiv 12 maj, kl. 01:15
--
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 231 • Aktiv 10 maj, kl. 13:11
server nere?  
Public-servrarna • Svar 3
Visningar 323 • Aktiv 3 maj, kl. 21:38
blev bannad från goagubbar  
Bannad? • Svar 15
Visningar 891 • Aktiv 3 maj, kl. 21:36
Permban.  
Bannad? • Svar 13
Visningar 1163 • Aktiv 2 maj, kl. 18:40
jag blev bannade av nån idiot
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 478 • Aktiv 27 apr, kl. 09:24
Ban på grund utav nick?
Bannad? • Svar 2
Visningar 334 • Aktiv 19 apr, kl. 21:06
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 8
Visningar 500 • Aktiv 18 apr, kl. 09:40

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät