paddington
Föreningsmedlem
Suttit och lekt på AMX Mod X på Listen server nu när jag varit "sjuk". Och gjort en replika utav Playstar's server. Och undrar om någon är intresserad av att Playstar gör om FY_ eller AIM_ servern till Rotation - så som mitt listenserver exempel. Jag ska erkänna, det var säkert 10 år sedan jag höll på med AMX och alla config filer och så. Men när man kommer in i det igen, så är det inte så farligt.
Idag, kl. 17:38 , Redigerad Idag, kl. 17:40 #0
Vissa saker har jag behövt compilera om i AMX studio, för att få samma namn på allting och kommandon att fungera så som på GG.
Såhär ser det ut
https://postimg.cc/gallery/cYKzXz2

Kartor kan man som sagt få fram genom att skriva Listmaps i chatten. Printas då i konsolen. RTV och andra kommandon är exakt samma.
Admin kommands i ena bilden är tagen från en egen Meny som jag använder dagligen och gjort för underlätta admin arbetet.
Det kan mycket väl vara buggigt. Och jag vet inte om det bara är att ta hela Addons och liblist och ladda upp på Playstars FTP för att få det att fungera.
En exakt 1:1 kopia kan det som sagt inte bli, men i och med att jag gjort det från grunden, så vet jag vad som är inlagt. Och allt är testat i den mån jag kunnat.
Saker som inte funkar så bra på GG officiella server som jag känner är
1. PTB / flyttar konstant över så alla spelare på 2vs1 är i samma lag. Eller om man spelar 1 vs 1.
2. Listmaps funkar inte... varken in-game som på min print, eller i konsolen.
3. Plugins såsom RATEST_LIST verkar vara inaktiverad ; i amx?
4. Kartorna är på tok för många, och vi spelar endast ett 10-tal...
5. Ingen noblock plugin - som många önskat
finns säkert mycket fler saker men kommer inte på fler i skrivande stund.
/Bjornen
0 poäng