paddington
Föreningsmedlem
31 aug, kl. 18:47 #7
Jag försöker att svara i detta inlägg på flera utav svaren i tråden. Upplösningen ser bättre ut på TV, men det är långt ifrån svårt att se om man väljer att spela klippet i 1080p i fullskärm.
Försöker att vara så neutral som möjligt när jag tittar på en spelare, och gör bedömningen utifrån ett antal händelser som alla följer ett mönster av att veta exakt vart en spelare befinner sig. Detta
utan att använda sig utav saker in-game såsom ljud från vapen, steps, +use eller andra händelser på dom aktuella rundorna som gör att man kan avgöra vart spelare befinner sig.
I det här fallet så tycker jag olika alias och profiler spelar en tydlig roll i fallet. Just eftersom man inte skall kunna använda sig av argument såsom
"han är etta på FastCup" eller "Vet du inte vem han är?"
Det kan mycket väl vara så att en annan spelare s.k Ghostar och säger saker i voicechat till varandra, som gör att man får den informationen med sig in i retaken (I detta fallet).
Men det är inte heller OK enligt Playstar's regler som säger - "Fuskande & Ghostande - På våra servrar är det självklart strängt förbjudet att fuska och ghosta..."
Detta kanske är helt ok på andra communities och servrar, men sånt fuffens vill vi inte skall flytta hit till GoaGubbar och sprida sig. Det gör även jobbet som admin mycket svårare, då det sällan går att avgöra rent
visuellt om en spelare ghostar eller har WallHack. Detta hoppas jag alla stammisar och spelare förstår och kan respektera.
Varje spelare skall använda ett konto, om inte annat accepteras på servern. Man skall per konto välja ett nick som gör att andra spelare och admins [GG] kan uttala och känna igen namnet på spelaren i fråga.
Jag har spelat CS väldigt länge, för länge kanske.. Har spelat aktivt på KreedZ, Hide n Seek och andra mods. Och även spelat med fuskare i laget på cuper, och sett admins bli bannade för fusk.
Detta är ingenting nytt, och kommer finnas i alla spel och föreningar. Att stora sidor såsom FaceIt och Esplay inte bannat honom kan ha flera orsaker. Antingen så fuskar han helt enkelt inte där, eller så
går fusket runt deras Anti-Cheat. En spelare kan i ett fusk bland annat ställa in FOV, dvs den punkt som är runt spelarens crosshair/sikte. Om FOV:en är låg ställt och man aktiverat silentaim så syns knappt ett aimlock.
Det som blir tydligt är dock att hitreggen för spelaren är magiskt mycket bättre än för alla andra, och spelaren kanske gör betydligt många fler "sjuka" skott och rundor. Medans alla andra spelare undrar vart skotten tar vägen.
En spelare som i grunden är vass, har crosshair placement och movement, blir därför extremt svår att urskilja jämfört med en spelare som bara har alla dom kvalitéerna och inte fuskar.
Jag har valt att gå på min känsla, utifrån alla dessa aspekter. Och förstår om alla "vänner" och kompisar på Steam försvarar en spelare till varje pris. Jag kommer dock inte att ändra mitt beslut, för då hade jag inte lagt det från första början.
Väljer donk666 att komma in på Forumet med sitt personnummer/forum konto och göra en överklagan, så är han välkommen att göra det.
Ses i siktet!
/Bjornen
0 Poäng