Forum     Nyheter

Forum

donk666 - CS Banned 2025-08-28 - apaaopa9 / olii
paddington Föreningsmedlem
30 aug, kl. 02:40 , Redigerad 1 sep, kl. 03:46   #0
Officiell bannlysning för donk666.

••• Länk uppdaterad med några fler demos ••• hade tråkigt så då kan man lika gärna vara produktiv ;] https://www.youtube.com/watch?v=SfP9epnytmQ

Exempel video på begäran av flertalet spelare på servern. Har över 100 demon i cstrike. Klippte det jag tycker är uppenbart som ett EXEMPEL av många.

Anledning:
Ban WALLHACK/AIM Assist

Alias på olika sidor.
https://cs.fastcup.net/oli
https://www.twitch.tv/apaapa9
https://twitter.com/apaapa9CSGO

Brukar inte dela demos men ovanligt många spelare kritiserade bannen. Och gör det än idag, och kommer förmodligen att göra det oavsett hur många demon man visar upp.

Ses i siktet!
/Bjornen

Hest
0 poäng  
Screenx Föreningsmedlem
30 aug, kl. 10:42   #1
Jag är förvånad över att han fått spela så länge när han är bannad från över 10 konton på GG sedan tidigare. Kändaste är väl: STEAM_0:0:78996402 men finns många andra.
0 Poäng  
CALEEEEE Föreningsmedlem
30 aug, kl. 12:27   #2
Jävligt hipp musik osv men hade det där varit det mest övertygande klippet för aimassist och WH hade man ju gärna fått klippet med full upplösning, ingame ljud och inte nedskalat i knappt synbar upplösning samt att man varken vet hur dom 30 sekunderna innan "klippet" utspelade sig och inte heller efteråt.

Jag tror inte du övertygade speciellt många :)
0 Poäng  
Kickeri Föreningsmedlem
30 aug, kl. 14:08   #3
Fan vad grym du är Paddington som ser!
En annan e typ halvblind haha
0 Poäng  
mOHAXXMED Föreningsmedlem
30 aug, kl. 17:12 , Redigerad 30 aug, kl. 17:14   #4
Vilket bra klipp!! Jag är helt övertygad nu.

TS har aktivt valt att inkludera olii's FC-profil, twitch samt twitter. Jag förstår inte riktigt hur detta är relevant i sammanhanget, men då kan det vara bra att lyfta fram två viktiga profiler som är kopplade till olii:

https://www.faceit.com/en/players/olii1
https://esplay.com/u/olii1

olii har tidigare haft en ELO på drygt 4400 på plattformen faceit, detta motsvarar en ELO på < 1% än den _TOTALA_ spelarbasen på faceit, som är en världsledande plattform i dess område. Alltså är alla från hela världen samlade där. Olii har tidigare legat inom top tio på plattformen esplay, som är den svenska motsvarigheten för faceit, vilken sjujäkla bedrift av honom med tanke på hur många som lirar CS i lilla Sverige.

Märkligt att han inte är bannad för fusk på varken faceit eller esplay? Kan det helt enkelt inte betyda att han är otroligt duktig och talangfull på det här spelet? Humorn i att TS kan se honom fuska, men att hela världen av CS-spelare har missat det..

Du har skämt ut dig, ordentligt.
0 Poäng  
RAGE/ROCKSTAR Föreningsmedlem
31 aug, kl. 02:51   #5
Hahah att du tar ett klipp som ser ganska standard ut är komiskt. Skulle gärna höra hur tankesättet går där för varje frag. Dock förstår jag att det ser ut som fusk från alla GG admins perspektiv då skill nivån bland admins är katastrofal och få har ens spelförståelse nog för att se att folk fuskar.

Tänker inte bestrida eller försvara nån eller något men jag kan nämna flertalet togglare inne på GG som lirat i ÅR som inget händer med. Jag diggade din stil o vibe innan Bjornen men du har lagt krutet i fel pipa helt ärligt.
0 Poäng  
Hemma Föreningsmedlem
31 aug, kl. 11:29   #6
Jag håller med att klippet i sig inte bevisar mycket, det enda som är suspekt är sista one-tappen i slutet på killen bakom pelaren, vilket inte är tillräckligt att göra någon form av bedömning.

Btw RAGE, jag tror inte att du ska klaga på admins spelförståelse när din verkar vara aningen begränsad när det kommer till spelare som är bättre än vad du är. Då verkar det alltid vara "fusk". :(
0 Poäng  
31 aug, kl. 18:47   #7
Jag försöker att svara i detta inlägg på flera utav svaren i tråden. Upplösningen ser bättre ut på TV, men det är långt ifrån svårt att se om man väljer att spela klippet i 1080p i fullskärm.
Försöker att vara så neutral som möjligt när jag tittar på en spelare, och gör bedömningen utifrån ett antal händelser som alla följer ett mönster av att veta exakt vart en spelare befinner sig. Detta
utan att använda sig utav saker in-game såsom ljud från vapen, steps, +use eller andra händelser på dom aktuella rundorna som gör att man kan avgöra vart spelare befinner sig.

I det här fallet så tycker jag olika alias och profiler spelar en tydlig roll i fallet. Just eftersom man inte skall kunna använda sig av argument såsom
"han är etta på FastCup" eller "Vet du inte vem han är?"
Det kan mycket väl vara så att en annan spelare s.k Ghostar och säger saker i voicechat till varandra, som gör att man får den informationen med sig in i retaken (I detta fallet).
Men det är inte heller OK enligt Playstar's regler som säger - "Fuskande & Ghostande - På våra servrar är det självklart strängt förbjudet att fuska och ghosta..."
Detta kanske är helt ok på andra communities och servrar, men sånt fuffens vill vi inte skall flytta hit till GoaGubbar och sprida sig. Det gör även jobbet som admin mycket svårare, då det sällan går att avgöra rent
visuellt om en spelare ghostar eller har WallHack. Detta hoppas jag alla stammisar och spelare förstår och kan respektera.
Varje spelare skall använda ett konto, om inte annat accepteras på servern. Man skall per konto välja ett nick som gör att andra spelare och admins [GG] kan uttala och känna igen namnet på spelaren i fråga.

Jag har spelat CS väldigt länge, för länge kanske.. Har spelat aktivt på KreedZ, Hide n Seek och andra mods. Och även spelat med fuskare i laget på cuper, och sett admins bli bannade för fusk.
Detta är ingenting nytt, och kommer finnas i alla spel och föreningar. Att stora sidor såsom FaceIt och Esplay inte bannat honom kan ha flera orsaker. Antingen så fuskar han helt enkelt inte där, eller så
går fusket runt deras Anti-Cheat. En spelare kan i ett fusk bland annat ställa in FOV, dvs den punkt som är runt spelarens crosshair/sikte. Om FOV:en är låg ställt och man aktiverat silentaim så syns knappt ett aimlock.
Det som blir tydligt är dock att hitreggen för spelaren är magiskt mycket bättre än för alla andra, och spelaren kanske gör betydligt många fler "sjuka" skott och rundor. Medans alla andra spelare undrar vart skotten tar vägen.

En spelare som i grunden är vass, har crosshair placement och movement, blir därför extremt svår att urskilja jämfört med en spelare som bara har alla dom kvalitéerna och inte fuskar.
Jag har valt att gå på min känsla, utifrån alla dessa aspekter. Och förstår om alla "vänner" och kompisar på Steam försvarar en spelare till varje pris. Jag kommer dock inte att ändra mitt beslut, för då hade jag inte lagt det från första början.
Väljer donk666 att komma in på Forumet med sitt personnummer/forum konto och göra en överklagan, så är han välkommen att göra det.

Ses i siktet!
/Bjornen
0 Poäng  
1 sep, kl. 03:58   #8
Längre film upplagd :> samma länk som i trådstarten.
Kom igen låt höra alla försvarstal nu. Har så mycket demon så jag orkar faktiskt inte gå igenom alla och titta på skiten. Det är inte det jag har som hobby, men digitalt skapande är kul. Och när det blir cleant på GG!

/Bjornen
0 Poäng  
CALEEEEE Föreningsmedlem
1 sep, kl. 07:33   #9
Om en ÄNNU pinsammare klipp björnen, du har fan ingenting att komma med, Lyft den här bannen nu så att allt kan återgå till det normala, Finns det ingen admin kvar här med sunt förnuft som kan låta denna björnen sova?

Han sitter kl 03.58 en Måndagnatt och klipper film på beryktade fuskare, osar psykisk instabil hälsa och människan behöver nog lite hjälp, eller ev en till marmeladmacka :)
0 Poäng  
Jocke Föreningsmedlem
1 sep, kl. 14:55   #10
Är det här klippen som tagits fram så är det knappast skäligt nog för en ban? Förstår verkligen inte.

Att han skulle ha wallhack/aim assist stämmer verkligen inte, däremot om han har suttit och ghostat eller så kan jag inte svara på.
0 Poäng  
mOHAXXMED Föreningsmedlem
1 sep, kl. 15:23 , Redigerad 1 sep, kl. 15:35   #11
När man inte trodde att det kunde bli mer pinsamt.. gör oss alla en tjänst och avgå.
0 Poäng  
CALEEEEE Föreningsmedlem
1 sep, kl. 17:55   #12
Jag får flashback till för nåt år sedan när Delpan streamade på twitch och blev både fuskanklagad av admins samtidigt som han också blev varnad för att han inte lyssnade på admin (såklart inte full fokus då man interagerar med sin chat i streamen)

Precis som då och nu så skall vi vara glada att vissa faktiskt vill spela här på GG, det är en skara blandat folk på olika nivåer på både spelande och hjärnkapacitet, När admins inte ens orkar bry sig längre och inte gör sin research innan man lägger en bann leder bara till att folk helt enkelt tröttnar på att återkomma in på servern och hålla liv i det här jävla spelet som är 20+ år gammalt och som JAG med flera har en riktig OG kärlek för!

tillslut så finns det inte fler att banna, tillslut finns det inga som oss som lägger ner energi här på forumet och försöker rättfärdiga dåliga beslut.

Jag hade stor respekt för dig förut Björnen paddington, både för ditt alltid så trevliga humör och för att du faktiskt (tyckte jag då) kunde spelet.

Vad som hänt sedan dess vet jag faktiskt inte, Något är ju inte som det borde, och bör omgående ses över!

Och till övriga admins kan jag säga följande, Lägg ner onödiga bans, Onödigt gnällande på folk som "borde" veta bättre, Ge dom en varning eller två, låt dom fortsätta vara aktiva, för snart har vi ju en population på servern som motsvarar INGENTING
Och hur kul är det egentligen att vara admin på en tom server?

De var allt jag hade i skrivande stund // CALEEEEE
0 Poäng  
1 sep, kl. 18:33   #13
• För er som inte ser det uppenbara, så har donk666 exakt samma rekyl som Organner har på sina "legit settings". Ni kan själva jämföra med klippet och videon jag postat. Ser man inte likheten så borde man gå till specsavers.

https://youtu.be/LvUEyQCr77c?t=23

• Han tittar inte av vinklar fullt ut, utan gör en snabb nonchalant titt med musen på ett hörn och springer sedan förbi. Detta är upprepande på i princip alla demos jag har kollat. Har valt att inte ta med det men kan klippa ut dessa också om ni tycker det är så "komiskt"

• Vad han gör inne på Dust2 när han har bomben vet jag faktiskt inte, han hoppar ut hålet, tittar rakt på spelaren och prefirar honom i huvudet.

• Flera spelare inklusive CALEEEE och donk666 har sagt att inget ghosting görs, och du visade väl till och med upp din Teamspeak client CALEEEEE? Så hur skall ni ha det, ghostar ni i enrum med varandra.

• 1:02 i klippet, har ni saktat ner det till 0.5 och spelat upp. Jävla bra awareness, först titta sig omkring inne på B siten för att spela oskyldig. Sen hoppa upp hålet, precis när han har bra läge så siktar han lite mer neråt rakt på CT'n och prefirar. Ni kan sakta ner det till 0.25 om det fortfarande går för snabbt för farbror..

• Han tittar aldrig vinklar. Han gör en snabb gest med musen för att "titta" men tittar aldrig hela vägen. Detta gör han i flera demos. Varför söker man av 30% av en poss när ingen spelare står där? Men när någon står runt ett hörn då hoppar han omkring, stannar upp för att invänta bra "lägen" att gå fram.

/Bjornen
0 Poäng  
CALEEEEE Föreningsmedlem
1 sep, kl. 19:53   #14
• Flera spelare inklusive CALEEEE och donk666 har sagt att inget ghosting görs, och du visade väl till och med upp din Teamspeak client CALEEEEE? Så hur skall ni ha det, ghostar ni i enrum med varandra.

Förklara gärna vad du menar, för jag förstår verkligen inte? Anledningen till att jag postade en bild på min client en gång var pga att du flertalet gånger påtalat att jag ghostar, Men det har väl ingenting med detta att göra? Eller missuppfattar jag något?.

Det ghostar väldigt lite skulle jag ärligen vilja säga, Sen skall jag inte heller att under vissa kvällar/helger så sitter det ett gäng med människor före/efter exempelvis fastcup och spelar lite public, men motiveringen till det är ju inte för att Ghosta, utan att det är ett skönt häng, kanske dras det ett eller annat rageskrik ibland när man råkar få någon på kornet som är inne i samma TS-kanal :)

Du är välkommen att joina. Linje19.com på ts, Aaaaaaaaaaaaaajuste du har ju ingen mic, 2025..
0 Poäng  
Screenx Föreningsmedlem
1 sep, kl. 22:11   #15
Dessa bevis är ju ganska tveksamma. Men har det någon betydelse om man redan är permbannad för fusk på en massa andra konton? Om de är korrekta kan jag inte svara på. Men CALEEEEE har rätt i att GG idag och historiskt har bannat folk på verkliga grunder. Undrar hur många av dessa som är permbannad för fusk verkligen har fuskat på riktigt? Jag tror det är otroligt många oskyldiga dömda i den listan.

Det finns ju redan flera av toppspelarna som är inne och spelar varje vecka som är bannade på sitt mainkonto men är inne och spelar igen. Är inte permban permban längre?
0 Poäng  
Permanent Speladministratör
1 sep, kl. 23:13   #16
SNÄLLA CALLEEEE jag förstår inte varför du gnäller på paddington enligt dig skall man visst göra vi sluta banna vi skall inte kolla om några fuskar men du själv har genom tidernas mesta antal bannar ingen kommer nära ditt antal kanske tur att ingen frågade dig om rec då.
Sedan vet jag efter som en liten fågel kvittrade om att det ghostas ganska mycket vad jag förstår fågeln är en helt ny sort här i Sverige den heter CALLEEEE Och häckar helst på Dust2.

Nä jag själv har inte riktigt den kunskapen att se om någon kör med alla dessa fusk som tydligen finns men jag kommer att stötta Björnen så långt jag kan om det låter som att det stämmer.
Alla ni som är duktiga aimers kan nog förstå att det inte är det lättaste att se dagens fuskare och vi vill aldrig ha någon på GG Dom skall bort. Passar det inte er som gnäller sök er till någon annan server inga problem med det.

Jag förstår att det är en klick som helst vill att alla admins inte skall säga till om något vi skall vara tysta sätta på Dust2 inferno nuke mf så är allt okey.
Så till sist Calleee lägg ner trackaserierna mot Björnen vad är problemet med att han inte har mic finns ju ingen som svarar om man pratar med dom ändå om dom nu skulle ha mic.

Fan Calleeee är du gift med Donk eller för du låter som en kärring som inte fått penis på länge.
Vid sådana problem kontakta Herman!!!!!!
Nu är jag trött på erat skitsnack så om det är någon som vill gnälla vidare så gör det någon annanstans.
Vill Donk klaga så får han starta en ny överklagan jag låser denna
Mvh Permanent <3
0 Poäng  
Logga in

Från forumet
Bannad - Bilder?
Bannad? • Svar 25
Visningar 1971 • Aktiv 28 sep, kl. 19:39
GG Serverns stabilitet och skott registrering?  
Public-servrarna • Svar 2
Visningar 399 • Aktiv 22 sep, kl. 20:46
Orättvist bannad  
Bannad? • Svar 7
Visningar 1302 • Aktiv 21 sep, kl. 15:05
RAGE - Unban Request [GG]
Bannad? • Svar 2
Visningar 361 • Aktiv 19 sep, kl. 19:11
Några uppmuntrande ord!!!
Föreningen • Svar 3
Visningar 480 • Aktiv 16 sep, kl. 11:37
Nya roliga kartor - förslag