Forum     Bannad?

Forum

Diskussion angående nick
BuReK Föreningsmedlem
18 dec 2023 , Redigerad 18 dec 2023   #0
Jag nickar "askbnad" sedan många år tillbaka. Det är många känner mig på servern och nicket går hela vägen tillbaka till Lesinari när det begav sig. Starmo, gr44, la onda och många andra kan intyga att detta stämmer.

Permanent anser att "askbnad" (uttalas precis som det skrivs ask - bnad) inte uppfyller regelverket eftersom det inte går att uttala vilket jag tycker är befängt ("Eftersom detta är en alltalkserver så använder vi oss utav ordentliga nicks som med enkelhet ska kunna uttalas och läsas av admins"). Med respekt för att någon enstaka person kan tycka att det är svårt eller ovanligt vid första anblick men alla har alltid kunnat uttala det eller bara sagt ask. Jag har nickat detta under en längre tid även när permanent varit admin vid tidigare tillfälle (jag har inte lirat på 2 år pga boende utomlands men börjat igen när jag flyttat hem). Det blir särskilt konstigt att det påpekas gentemot mig när det finns folk som nickar saker som twi, xRp och ddy.

Dessutom är det en regel att inte fake nicka (" Vi använder alltid samma nick! (Fakenick är INTE tillåtet).") vilket innebär någonstans att om jag byter nick så bryter jag mot en annan regel vilket innebär att jag fastnar i ett moment 22.

Jag har en stark preferens att nicka askbnad då det är nicket många känner mig som. Dessutom tillåts nicknames som xRp vilket i mitt huvud är helt omöjligt att uttala, framförallt jämfört med askbnad där bnad är det "svåra" med uttalet. Permanent har senaste dagarna känt väldigt starkt kring mitt nick och gett mig en kortare ban (trots att vi har haft diskussionen någon gång tidigare och han accepterat vid mitt nick vid tidigare tillfällen) samt hotat med ett års ban om jag inte bytte nick. Det känns helt löjligt att behöva ha denna diskussion varje gång permanent är inne senaste dagarna så jag vill gärna att ni tar ett beslut i admingruppen som vi båda kan förhålla oss till.
0 poäng  
Permanent Speladministratör
19 dec 2023   #1
Tjo!
Jag börjar med xRp som är bannad innan och skall inte ha det nicket Twi har kortat ner sitt nick och som admin kan han ha vad han vill. Vi vill ha ett riktigt nick på alla andra för att vi skall kunna hålla reda på vilka som kommer in och inte vad dom andra admins som är inne heter.

ddy som jag gissar är daddy är ok för att du kan få ut ett nickname av det.

Jag vet vem du är och att du spelat här och på andra servrar men jag får inte ut någon betydelse på askbnad inte varken framåt eller baklänges.

Jag har bara problem med att du tjötar emot lite grinigt bara.
Sedan om du hamnar i moment 22 är ju inte riktigt vårat problem, och det blir ändå konstigare om du nu bryter mot två regler
Sedan att starmo inte skulle ha problem med ditt nick är ju konstigt att du tar upp eftersom han bannade dig för nicket 01.10.2023 (1)askbnad STEAM_ID_LAN [GG] starmo Change nick and read our rules 30 Minuter

Så jag undrar vad är problemet med aska som du använde idag?
Det är ju inte dig som person som vi vill ändra på utan nicket (Lite som person med)

MVH Permanent
0 Poäng  
BuReK Föreningsmedlem
19 dec 2023   #2
Tack för svaret.

Jag tog upp de exemplen eftersom de personerna var inne på servern när jag skrev tråden och de fick ingen tillsägelse eller ban med anledning av deras nick trots reglerna som anges här på hemsidan om att man ska kunna uttala nicket. Det är just uttalet som jag har uppfattat har varit problemet för dig men du får gärna säga till om jag missuppfattat det.

Det är rimligt att du inte får ut någon betydelse av nicket eftersom det har inte någon betydelse utan är endast ett nick. Jag tycker inte att det faktum att nicket inte har någon betydelse heller är ett regelbrott eftersom det återigen finns jättemånga spelare som har nicks som inte betyder något, exempelvis gr44. Med det kanske inte är heller varför du vill att jag ska ändra mitt nick?

Det är inte meningen att vara grinig men som du kan säkert förstå att det blir lite frustrerande att ha samma diskussion vid olika tillfällen där nicket accepteras initialt mot bakgrund av lång historia för att sedan bli ett problem någon vecka senare.

Förstår inte hur du menar att jag bryter mot två regler samtidigt. Moment 22 består i att jag antingen går emot dig när du är inne genom att inte byta nick eller genom att byta nick och därigenom fake nicka. Jag kan inte följa båda regler samtidigt utan skulle då alltid bryta mot en av reglerna.

Det är väl inget problem i sig att byta nick men det blir någonstans lite tråkigt då jag spelat med mitt nick i så många år och folk kommer inte känna igen mig om jag byter nick samt att det blir ett regelbrott i sig i någon mening. Man skapar en viss relation till olika spelare genom sitt nick och att byta skulle innebära att man tappar det i viss utsträckning vilket är synd och egentligen ett av syftena med regeln om att man inte fake nicka skulle jag tro. Jag vill lika lite som du ha den här diskussionen varje gång vi båda är inne. Vi båda tycker (skulle jag tro) att det är något som tar ifrån spelupplevelsen att ha den här diskussionen under spel och framförallt upprepade gånger. Det är därför jag skrev här för att kunna lösa det och slippa den här diskussionen framgent. Kan du accpetera mitt nick som askbnad framgent givet ovan eller om du känner så starkt kring mitt nick att säkerställa att jag slipper ha diskussioner om fake nick om jag byter? Jag har absolut inget intresse av att hamna i ständiga diskussioner med admins kring nick då det bara tar onödigt energi och tid från både mig och admins och förstör för alla involverade.

Avseende Starmos ban kom den när jag spelade med VPN på och mitt spel kraschade med anledning av det. När jag kom in igen återigen låg mitt nick kvar på servern som en spelare som laggat ut varför jag fick (1) framför nicket per automatik (ungefär som att två spelare kommer in med nicket player och den senare får (1)player) och Starmo bannade mig i tron om att någon annan kommit in med mitt nick. Jag ser till att inte ha igång VPN numera när jag spelar för att undvika samma situation.
0 Poäng  
Permanent Speladministratör
19 dec 2023   #3
Okey
Vi gör så här du får bläddra ner en bit så står svaret där --------------------->





























God Jul klart du får behålla dit nick HO ho ho Mvh Tomten
0 Poäng  
BuReK Föreningsmedlem
19 dec 2023   #4
Permanent skrev
God Jul klart du får behålla dit nick HO ho ho Mvh Tomten


God jul på dig med permis! Tackar!
0 Poäng  
Logga in


Från forumet
blev bannad från goagubbar  
Bannad? • Svar 14
Visningar 678 • Aktiv I förrgår, kl. 22:39
server nere?  
Public-servrarna • Svar 2
Visningar 170 • Aktiv I förrgår, kl. 22:38
jag blev bannade av nån idiot
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 349 • Aktiv 27 apr, kl. 09:24
Permban.
Bannad? • Svar 10
Visningar 975 • Aktiv 24 apr, kl. 18:31
Ban på grund utav nick?
Bannad? • Svar 2
Visningar 241 • Aktiv 19 apr, kl. 21:06
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 8
Visningar 407 • Aktiv 18 apr, kl. 09:40
LAwlzy
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 219 • Aktiv 15 apr, kl. 16:35
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 6
Visningar 545 • Aktiv 5 apr, kl. 22:27
Servern nere  
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 265 • Aktiv 1 apr, kl. 19:32
Bannad  
Bannad? • Svar 5
Visningar 656 • Aktiv 25 mar, kl. 20:34

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät