Lägga in Anti-fusk
Daniel87 Föreningsmedlem
6 nov 2022   #0
Hej GG. Då ni bannat mig och massvis med andra som jag är relativt säkra på inte fuskar så börjar det bli dags att lägga in ett anti-fusk på er server för att samtidigt förhindra en massa fusk.

ReHLDS är en alternativ variant av HLDS servern där man byter ut lite filer och och det blockerar all form av WH, aimkey, smokehack och annat.

InsaneGaming hade detta och det fungerade mycket bra, jag var med och testade detta. Det finns att ladda ner här inkl guide för installation: https://github.com/milutinke/Ultimate-Anti-Cheat-UAC
0 poäng  
Harley Spelansvarig
6 nov 2022   #1
Vilken tur att du talar om för oss vad ReHLDS är eftersom vi kört det några år.

Precis som du själv vet så blockerar inte
Ultimate-Anti-Cheat allt fusk. Nu är du dryg igen. Men tala gärna om vilka de Massvisa antalet av andra är. Massvisa för mig är väldigt många och vi kräver ju in bevisen av admins när dom lagt bannar som inte är galet uppenbara.

Men börja gärna med den otroligt långa listan på felaktiga bannar innan vi snackar vidare.
Jag vill ju att saker och ting ska gå rätt till.

Så gör om gör rätt.

Skriv listan här så att alla får se hur illa det är.
0 Poäng  
Daniel87 Föreningsmedlem
6 nov 2022 , Redigerad 6 nov 2022   #2
Harley skrevVilken tur att du talar om för oss vad ReHLDS är eftersom vi kört det några år.

Precis som du själv vet så blockerar inte
Ultimate-Anti-Cheat allt fusk. Nu är du dryg igen. Men tala gärna om vilka de Massvisa antalet av andra är. Massvisa för mig är väldigt många och vi kräver ju in bevisen av admins när dom lagt bannar som inte är galet uppenbara.

Men börja gärna med den otroligt långa listan på felaktiga bannar innan vi snackar vidare.
Jag vill ju att saker och ting ska gå rätt till.

Så gör om gör rätt.

Skriv listan här så att alla får se hur illa det är.

Men ni har inget antifusk-plugin inlagt tillsammans med ReHLDS.

Ok jag lägger in en lista här på spelare som spelar PÅ EAC/Fastcup och så vidare och inte fuskar. Går igenom er banlista lite fort bara. Lägger upp deras SteamID:
STEAM_0:0:1261181 (Har jag lirat en del gather med tidigare, fuskar inte.)
STEAM_0:0:147609239 (Spelade nästan endast på internetcafe)
STEAM_0:1:59105250 (Känd bra spelare i CS:GO bland annat)
STEAM_0:0:3734385 (Lirade på IG i många år, fuskade inte)

Sedan finns det ju några till men dom vågar jag ju inte vara säker på att dom inte fuskade, men jag har svårt att tro det så jag lägger inte upp dom här.
0 Poäng  
CALEEEEE Föreningsmedlem
7 nov 2022   #3
Daniel87 skrev
Harley skrevVilken tur att du talar om för oss vad ReHLDS är eftersom vi kört det några år.

Precis som du själv vet så blockerar inte
Ultimate-Anti-Cheat allt fusk. Nu är du dryg igen. Men tala gärna om vilka de Massvisa antalet av andra är. Massvisa för mig är väldigt många och vi kräver ju in bevisen av admins när dom lagt bannar som inte är galet uppenbara.

Men börja gärna med den otroligt långa listan på felaktiga bannar innan vi snackar vidare.
Jag vill ju att saker och ting ska gå rätt till.

Så gör om gör rätt.

Skriv listan här så att alla får se hur illa det är.

Men ni har inget antifusk-plugin inlagt tillsammans med ReHLDS.

Ok jag lägger in en lista här på spelare som spelar PÅ EAC/Fastcup och så vidare och inte fuskar. Går igenom er banlista lite fort bara. Lägger upp deras SteamID:
STEAM_0:0:1261181 (Har jag lirat en del gather med tidigare, fuskar inte.)
STEAM_0:0:147609239 (Spelade nästan endast på internetcafe)
STEAM_0:1:59105250 (Känd bra spelare i CS:GO bland annat)
STEAM_0:0:3734385 (Lirade på IG i många år, fuskade inte)

Sedan finns det ju några till men dom vågar jag ju inte vara säker på att dom inte fuskade, men jag har svårt att tro det så jag lägger inte upp dom här.


komplettera gärna listan med kända Nick i rent utbildningssyfte :)
0 Poäng  
Permanent Speladministratör
7 nov 2022 , Redigerad 7 nov 2022   #4
jag kollade en på må fo tog den längst ner vilken var dansken NET eller Agenten Anders Han har inte fått den bannen för att han fuskade utan för vi inte har någon reson med permbann.
Den lades för han är genom tiderna det mest envetna och egoistiska som vart här inne o allmänt Jobbig.
Kanske skall ha en reson med jobbigare än Agent NET
Kollade en till Folke folkskygg
Han har nästan bara spelat på internetcafé, vad säger det om fusk nä ingenting för han liksom Agent net var fruktansvärt jobbig fuskade säkert inte men till hundra procent Ghost som är lika illa.
Sedan har jag faktiskt inte en aning om hur du vet att alla dom och som du säger inte fuskar du har inte tillgång till deras datorer. Verkar lite som att du nämner alla dom som vi suttit med och kollat väldigt mycket på om dom fuskar fast dom inte har fått ban för det. Vi har kollat på dig länge och kommit fram till din ban så nu är det upp till dig att bevisa motsatsen och inte att vi skall bevisa något. Sedan har det väl varit en del fuskare till och med i allra högsta eliten så vad du säger är nog inte så mycket värt
Permanent
0 Poäng  
viggemedat Föreningsmedlem
8 nov 2022   #5
Du fuskar ju stenhårt. Äntligen är du bannad :)

Ögonen öppna för ett nytt konto med samma spelstil nu då.
0 Poäng  
Harley Spelansvarig
10 nov 2022 , Redigerad 10 nov 2022   #6
Så du sitter och menar till 100% att ingen av dessa fuskar för att du inte "tror" det?
Du kommer ju bara med personliga påståenden.
Så allt gick bort. Sen vet jag inte om listan va så massiv. 4 bannar.

Och detta kommer från en person som själv har 4 konton bannade.

Jaja..
0 Poäng  
Daniel87 Föreningsmedlem
11 nov 2022   #7
Permanent skrevjag kollade en på må fo tog den längst ner vilken var dansken NET eller Agenten Anders Han har inte fått den bannen för att han fuskade utan för vi inte har någon reson med permbann.
Den lades för han är genom tiderna det mest envetna och egoistiska som vart här inne o allmänt Jobbig.
Kanske skall ha en reson med jobbigare än Agent NET
Kollade en till Folke folkskygg
Han har nästan bara spelat på internetcafé, vad säger det om fusk nä ingenting för han liksom Agent net var fruktansvärt jobbig fuskade säkert inte men till hundra procent Ghost som är lika illa.
Sedan har jag faktiskt inte en aning om hur du vet att alla dom och som du säger inte fuskar du har inte tillgång till deras datorer. Verkar lite som att du nämner alla dom som vi suttit med och kollat väldigt mycket på om dom fuskar fast dom inte har fått ban för det. Vi har kollat på dig länge och kommit fram till din ban så nu är det upp till dig att bevisa motsatsen och inte att vi skall bevisa något. Sedan har det väl varit en del fuskare till och med i allra högsta eliten så vad du säger är nog inte så mycket värt
Permanent

Ok då förstår jag anledningen till att dansken är bannad. Om Folke ghostar eller inte vet jag inte, men inte WH iallafall.

Jag har varit admin på fler spelservrar än ni spelat på och spelat CS nästan hela mitt liv, jag ser direkt vem som fuskar och inte gör det. Hur ska jag kunna bevisa att jag inte fuskar? Nämn gärna hur så visar jag gärna det. I en rättsstat så är det den som åtalar som ska bevisa skuld inte den som är åtalad som ska bevisa att man är oskyldig. Hade du velat bli dömd till livstids fängelse helt utan bevis? "Du får bevisa att du inte gjorde det" vad är det för rättssäkerhet?


0 Poäng  
Daniel87 Föreningsmedlem
11 nov 2022   #8
Harley skrevSå du sitter och menar till 100% att ingen av dessa fuskar för att du inte "tror" det?
Du kommer ju bara med personliga påståenden.
Så allt gick bort. Sen vet jag inte om listan va så massiv. 4 bannar.

Och detta kommer från en person som själv har 4 konton bannade.

Jaja..

Jag ser direkt om någon fuskar eller inte, har spelat CS förmodligen lika länge eller längre än dig på en högre nivå antar jag. Skulle gärna vilja veta vad som krävs för att få en fuskban? Tillräckligt många anklagelser?

Och nej jag har definitivt inte fyra konton bannade.
0 Poäng  
-Lucid- Föreningsmedlem
11 nov 2022   #9
Admins. I know this is between admins and player, but Daniel seriously. Du er mycke jobbig och lira med. Du er inte alene. Du skiter i reglene. A week ago permanent spoke to you about reconnecting. We played after that and again you are jaget for laget. Bomb plant a PAA nuke. Du gick vent och b med ramp. Just so you could take CT from behind. Igjen. Jobbigt och lira med deg och andre som gillar jaget forr laget.
0 Poäng  
Harley Spelansvarig
12 nov 2022   #10
Daniel87 skrev
Harley skrevSå du sitter och menar till 100% att ingen av dessa fuskar för att du inte "tror" det?
Du kommer ju bara med personliga påståenden.
Så allt gick bort. Sen vet jag inte om listan va så massiv. 4 bannar.

Och detta kommer från en person som själv har 4 konton bannade.

Jaja..

Jag ser direkt om någon fuskar eller inte, har spelat CS förmodligen lika länge eller längre än dig på en högre nivå antar jag. Skulle gärna vilja veta vad som krävs för att få en fuskban? Tillräckligt många anklagelser?

Och nej jag har definitivt inte fyra konton bannade.


Om du räknar dom kontona du har bannade så är dom minst 4. Jag har tyvärr annat att gör än att jaga såna som fuskar.

Att du går ut och säger att folk du spelat med inte fuskar är som att säga att du vet att dom inte drar en skinbanjo. Så sjukt att ens påstå en sån sak. Absolut att du tror men att till 100 påstå..
Vakna.

Jo du har 4 konton jst nu. och två här på forumet. Som jag sa så har jag annat att göra än att jag såna som dig tyärr.
Men du triggar mig till att faktiskt ta tag i saken.
0 Poäng  
Daniel87 Föreningsmedlem
12 nov 2022   #11
Harley skrevOm du räknar dom kontona du har bannade så är dom minst 4. Jag har tyvärr annat att gör än att jaga såna som fuskar.

Att du går ut och säger att folk du spelat med inte fuskar är som att säga att du vet att dom inte drar en skinbanjo. Så sjukt att ens påstå en sån sak. Absolut att du tror men att till 100 påstå..
Vakna.

Jo du har 4 konton jst nu. och två här på forumet. Som jag sa så har jag annat att göra än att jag såna som dig tyärr.
Men du triggar mig till att faktiskt ta tag i saken.

Vilka är dessa konton menar du? Som sagt, jag ser direkt om någon har fusk eller inte. Eller ja dom jag har spelat med och emot mycket. Särskilt på public.

Rättssäkerheten här på GG är fortfarande usel. Ni bannar folk lite hur som helst.
0 Poäng  
Logga in


Från forumet
Permban.
Bannad? • Svar 10
Visningar 911 • Aktiv I förrgår, kl. 18:31
jag blev bannade av nån idiot
Counter-Strike 1.6 • Svar 0
Visningar 250 • Aktiv 20 apr, kl. 18:26
Ban på grund utav nick?
Bannad? • Svar 2
Visningar 218 • Aktiv 19 apr, kl. 21:06
blev bannad från goagubbar
Bannad? • Svar 11
Visningar 516 • Aktiv 18 apr, kl. 22:29
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 8
Visningar 375 • Aktiv 18 apr, kl. 09:40
LAwlzy
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 197 • Aktiv 15 apr, kl. 16:35
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 6
Visningar 529 • Aktiv 5 apr, kl. 22:27
Servern nere  
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 244 • Aktiv 1 apr, kl. 19:32
Bannad  
Bannad? • Svar 5
Visningar 624 • Aktiv 25 mar, kl. 20:34
Hörlurar
Counter-Strike 1.6 • Svar 3
Visningar 446 • Aktiv 6 mar, kl. 18:05

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät