Forum     Diskutera fritt

Forum

SVT via datorn ska ge licenspengar
bamsegrill Bestefar
16 mar 2008   #0
Sveriges Television ska börja sända alla sina kanaler direkt via internet, detta för att alla med dator ska inse att de är skyldiga att betala tv-avgift. Det var beskedet från SVT:s vd Eva Hamilton på lördagen.

– Vi kommer nog att inleda en försöksverksamhet där vi kommer att lägga ut hela SVT:s utbud så att du kan se det live, direkt på webben, i stället för i tv-apparaten, säger Eva Hamilton.

Vad får det för konsekvenser?

– Det är klart att det händer någonting med tv-licensen som idag är, åtminstone i praktiken, kopplad till att du har en tv-mottagare och idag är det en tv-apparat. Hittills har det inte funnits ett helt kanalutbud på internet. Det kommer det sannolikt göra under 2008.

Får det den konsekvensen att även om man inte har en tv-mottagare måste betala sin licensavgift?

– Det skulle i så fall bli konsekvensen, ja, säger Eva Hamilton.

Källa: Sveriges Radio
0 poäng  
baer Rådgivare
17 mar 2008   #1
Fan va najs, Hoppas andra kanaler gör likadant :D
0 Poäng  
Alex Spelansvarig
17 mar 2008   #2
Fyfan va bra för mig som är vi datorn ofta och inte har en TV i mitt dator rum :D
0 Poäng  
bamsegrill Bestefar
17 mar 2008   #3
Alex skrevFyfan va bra för mig som är vi datorn ofta och inte har en TV i mitt dator rum :D

Mjo, men det kommer ju drabba dom som har en dator, men inte någon TV, och inte heller kollar på TV.
För även dom måste då betala TV-avgiften.
0 Poäng  
roxy Altruist
17 mar 2008   #4
Eller så skippar man att betala TV-licens som jag gjort sedan det kom. ;)

Kommer det en kontrollant så släppar man inte in honom/henne
0 Poäng  
bamsegrill Bestefar
17 mar 2008   #5
roxy skrevEller så skippar man att betala TV-licens som jag gjort sedan det kom. ;)


Det tycker jag är rätt dålig stil, det är helt klart värt att betala TV-licensen, eftersom det gör att vi kan ha tv- och radiokanaler som är helt oberoende av kommersiella och politiska syften.
0 Poäng  
roxy Altruist
17 mar 2008   #6
bamsegrill skrevDet tycker jag är rätt dålig stil, det är helt klart värt att betala TV-licensen, eftersom det gör att vi kan ha tv- och radiokanaler som är helt oberoende av kommersiella och politiska syften.


Jag har inte kollat på TV på flera år, jag har dock en. Tänker knappast betala för nått jag inte använder, radio lyssnar jag på sällan
0 Poäng  
Alex Spelansvarig
17 mar 2008   #7
roxy skrev
bamsegrill skrevDet tycker jag är rätt dålig stil, det är helt klart värt att betala TV-licensen, eftersom det gör att vi kan ha tv- och radiokanaler som är helt oberoende av kommersiella och politiska syften.


Jag har inte kollat på TV på flera år, jag har dock en. Tänker knappast betala för nått jag inte använder, radio lyssnar jag på sällan


Samma här ser aldrig på TV händer att ja ser en DVD med mina kompisar eller liknande annars är det webradio som gäller :P
0 Poäng  
roxy Altruist
17 mar 2008   #8
För det första ska man alltså betala för TVn
För det andra ska man betala för att i huvudtaget få äga en TV
För det tredje ska man betala för kanaler, så länge man inte bara vill ha 1, 2 och (4?)

Mycket att betala tycker jag.
0 Poäng  
Alex Spelansvarig
17 mar 2008   #9
Alltså först TV sedan boxern plus kanske VIASAT? sedan TV licens :P? lol trode boxer var licensen typ ;D
0 Poäng  
bamsegrill Bestefar
17 mar 2008   #10
roxy skrevFör det första ska man alltså betala för TVn
För det andra ska man betala för att i huvudtaget få äga en TV
För det tredje ska man betala för kanaler, så länge man inte bara vill ha 1, 2 och (4?)

Mycket att betala tycker jag.


En TV väljer man ju själv om man vill ha, sen att betala för att kunna se TV-kanaler känns faktiskt väldigt självklart.
Så jag förstår inte hur ni kan tycka att det är orimligt att betala en TV-avgift.
0 Poäng  
Logga in


Från forumet
blev bannad från goagubbar  
Bannad? • Svar 14
Visningar 635 • Aktiv Igår, kl. 22:39
server nere?  
Public-servrarna • Svar 2
Visningar 141 • Aktiv Igår, kl. 22:38
jag blev bannade av nån idiot
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 333 • Aktiv I förrgår, kl. 09:24
Permban.
Bannad? • Svar 10
Visningar 963 • Aktiv 24 apr, kl. 18:31
Ban på grund utav nick?
Bannad? • Svar 2
Visningar 236 • Aktiv 19 apr, kl. 21:06
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 8
Visningar 398 • Aktiv 18 apr, kl. 09:40
LAwlzy
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 215 • Aktiv 15 apr, kl. 16:35
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 6
Visningar 540 • Aktiv 5 apr, kl. 22:27
Servern nere  
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 258 • Aktiv 1 apr, kl. 19:32
Bannad  
Bannad? • Svar 5
Visningar 650 • Aktiv 25 mar, kl. 20:34

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät