Forum     Bannad?

Forum

  Nothing in the server rules about my Nick, but always 1 admin ban me :(
NordicPower Föreningsmedlem
3 okt 2020   #0
Har efter en lång dvala på c.a. 12 år börjat lira igen sen i Juli i år och hittade tillbaka till er server.
Eftersom allting låg orört på Steam så gick jag in med i princip samma nick som jag hade kvar sen dess - "Anders Tegnell".

Jag har lirat med den sen dess men eftersom det titt som tätt kommer pikar både från admins och andra lirare om mitt nick undrar jag om jag hade fått byta nick till "Andy Tegnell" eller "Master Tegnell" om inte det nu är "upptaget" av en frekvent spelare (inte vad jag sett under dessa månader i alla fall).
-3 poäng  
hunkjohan Föreningsmedlem
3 okt 2020   #1
Halloj!

Anledningen till att jag bannar på den typen av nick är för att det alltid leder till politiska diskussion. Det är likadant om någon exempelvis kommer in min nicket "Jimmie Åkesson" och påstår sig heta det. Även om det är sant så leder det alltid till politik-snack, vilket vi vill undvika på servern.
Genom att nicka "Anders Tegnell" kommer folk börja snacka Corona, vilket på ett eller annat sätt brukar leda till politik.

Om någon annan admin anser att detta är för hårt får den gärna säga det.

Trevlig helg,
Johan
3 Poäng  
NordicPower Föreningsmedlem
3 okt 2020   #2
Takk Johan. But Tegnell is not directly polics so it does not break the rules.If I started to talk polics then maybe yes. _But I dont , 15 seconds into game today Im banned again :( 17:25 i call that abuse of admin.. yet "Carola" was ok..
0 Poäng  
NordicPower Föreningsmedlem
3 okt 2020   #3
I also said nothing, just got an abusive voice and 2 seconds later bam banned
-1 Poäng  
NuFFeAlmighty Föreningsmedlem
3 okt 2020 , Redigerad 3 okt 2020   #4
NordicPower skrevI also said nothing, just got an abusive voice and 2 seconds later bam banned


Du har fått 11 bans, 9 bans är direkt angående ditt nick.
Varav det är en stor hög varningar innan bans har utdelat, att du inte lär dig och får ban direkt får du skylla på dig själv.

Dags att du börjar förstå att nicket inte är accepterat av admins som har bannat dig för just den orsaken som hunken har skrivit

Och det är ingen anledning att försöka dra in andra personers nick, det handlar om dig och ditt nick, som inte är ok!

Att du försöker påstå att du hette Anders Tegnell för 12 år sen på steam vill jag kalla ren lögn.
Så sluta förlöjliga dig själv och välj ett riktigt nick istället
1 Poäng  
Kickeri Föreningsmedlem
3 okt 2020   #5
Det där tror jag inte heller på (Att du försöker påstå att du hette Anders Tegnell för 12 år sen på steam vill jag kalla ren lögn ) hahaha
0 Poäng  
NordicPower Föreningsmedlem
4 okt 2020   #6
I never said it was my name 12 years ago.. I said I had not played in 12 years.
Yes all of those bans were admin abuse (almost all from the same admin) As Johan has confirmed the nick is not against the serer rules. It is not political. If it was so then "Terminator" would also be "political as the former governenor of California played the role movies. In that way almost any nick could be somehow associated to politics. You have a set of clear rules and guidlines. I was correctly banned twice for not staying with the bomber (for which I accept were completely correct) but the Nick ban goes agisnt your own rules.
0 Poäng  
NuFFeAlmighty Föreningsmedlem
4 okt 2020 , Redigerad 4 okt 2020   #7
Det är då så man tolkar ditt inlägg, att du hoppade in med det nick som fanns på ditt steamkonto efter att ha varit borta i 12 år.

nej, terminator är inte politik, däremot så skulle man kunna göra arnold schwarzenegger det, om inte annat så är man inte han och därav så fejknickar man.

Jag antar att du inte heter Anders Tegnell, vilket man då kan tolka som att du fejknickar, om du nu måste luta dig mot reglerna löst skrivna här på playstars hemsida.

Men nej, att banna dig för att du inte lyssnar på vad admins säger samt att du totalt ignorerar varningarna får som vanligt stå för dig själv.

Enda anledningen till att man vil ha det nicket är för att vara dryg och att väcka anstöt hos folk, vilket jag faktiskt förstår fullt ut att det är exakt vad du vill med just det nicket med tanke på hur du skriver här på forumet.
0 Poäng  
NordicPower Föreningsmedlem
4 okt 2020   #8
Well then you chose to interpret what I said incorrectly. Its the nick I want and chose. No where else does it cause "offence" except for a trigger happy admin here. I have no bans or even warnings on any other server. You have a clear set of rules which I did not break, that is not debatable. However some chose to see it another way and take offence at nothing. You could pick the similar arguements against most of the nicks used. How on earth is someoneones name offenseive even? Youd really want to be super easily offended. You could probably get a job as a sensor on 1970s american tv, beep!beep!
0 Poäng  
NuFFeAlmighty Föreningsmedlem
4 okt 2020 , Redigerad 5 okt 2020   #9
vad du har och inte har på andra servrar spelar ingen roll i detta sammanhanget.

Finns ingen på servern som tillåts att ha andra offentliga personers namn, Anders Tegnell är inget undantag.

Nicket används bara för att dryga sig mot andra personer och väcka anstöt, vilket din vilja att få ha nicket "Master Tegnell" är ett starkt bevis för.

Samt att du mycket väl vet hur känsloladdat det har varit angående han, hans corona strategi och hur regeringen har hanterat allt.

"Gör dig inte dummare än vad du är", är ett bra uttryck som passar just här

Den som vill kan ju ta och låsa denna forumtråd, då det är uppenbart att han bara är här för att fördriva tid och dryga sig.
Precis som han är ute efter att göra på servern med sitt val av nick
0 Poäng  
NordicPower Föreningsmedlem
5 okt 2020   #10
No I did not express a desire to have "master tegnell" that was a suggestion to see if that was an alternative acceptable (which is also not against server rules)
I see you (same admin) banned me again for nick. If the server rules are updated to reflect this its fine, but they are not. Where does it state that "public names are not allowed" ? Your making it up as oyu go along, due to a personal grudge. If someone joined with the nick Ben Dover or John Smith or Sven Andersson would they also be banned?
-1 Poäng  
ziNix Föreningsmedlem
5 okt 2020   #11
Men jag förstår inte problemet.. Om du nu inte kan heta "Anders Tegnell" och inget annat relaterat till det OCH du vill spela på GG varför byter du inte bara till något helt annat?? Det finns andra servers som mer än gärna låter dig spela med vilket nick du nu önskar men inte vi.
Antingen byter du till något annat eller så får du spela på en annan server, ganska lätt val faktiskt.
Och släpp dina konstiga argument och hur du vrider och vänder på våra ord.
Det är ett väldigt enkelt val för både din och våran del.

skål!
3 Poäng  
NordicPower Föreningsmedlem
6 okt 2020   #12
Not really. It just means you have rules on the server which are not the rules you go by. My name is not political. It was said it could cause someone else to start to talk polics, surely it should be that person who is banned insted?
-1 Poäng  
Penguin Föreningsmedlem
6 okt 2020   #13
NordicPower skrevHar efter en lång dvala på c.a. 12 år börjat lira igen sen i Juli i år och hittade tillbaka till er server.
Eftersom allting låg orört på Steam så gick jag in med i princip samma nick som jag hade kvar sen dess - "Anders Tegnell".


Av ren nyfikenhet, vad hade du för nick för 12 år sedan?
0 Poäng  
Logga in


Från forumet
blev bannad från goagubbar
Bannad? • Svar 11
Visningar 402 • Aktiv Igår, kl. 22:29
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 8
Visningar 305 • Aktiv Igår, kl. 09:40
Ban på grund utav nick?
Bannad? • Svar 0
Visningar 62 • Aktiv I förrgår, kl. 22:52
LAwlzy
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 138 • Aktiv 15 apr, kl. 16:35
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 6
Visningar 502 • Aktiv 5 apr, kl. 22:27
Servern nere  
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 212 • Aktiv 1 apr, kl. 19:32
Permban.
Bannad? • Svar 9
Visningar 821 • Aktiv 29 mar, kl. 20:42
Bannad  
Bannad? • Svar 5
Visningar 594 • Aktiv 25 mar, kl. 20:34
Hörlurar
Counter-Strike 1.6 • Svar 3
Visningar 426 • Aktiv 6 mar, kl. 18:05
Fick nyss en ban
Bannad? • Svar 7
Visningar 700 • Aktiv 27 feb, kl. 18:46

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät