Forum     Bannad?

Forum

Bannad p.g.a "reklam åt annan server"
SUGARRAY Föreningsmedlem
30 sep 2018   #0
Hej,
Blev precis permbannad av Sparta p.g.a reklam åt annan server.
När jag va inne och spelade skrev jag till tanke och reborn i chatten, och frågade om de skulle med in på IG och lira istället.
Detta var inte menat som någon reklam och tycker det var lite väl hårt att direkt ge mig permbann. Ber om ursäkt om jag bröt mot någon regel och ska inte ens nämna andra servrar i framtiden.

Steam ID: STEAM_0:0:17114380

Mvh SUGARRAY
0 poäng  
Zettan Direktör
30 sep 2018   #1
Om du tänker efter lite så är väl ändå detta den värsta sortens reklam? Att aktivt rekrytera spelare till en annan server.

Skäms på dig.
0 Poäng  
SUGARRAY Föreningsmedlem
1 okt 2018   #2
@Zettan,
Både tanke och reborn är välkända lirare på både GG och IG, och jag försöker inte "rekrytera" någon. Det var som sagt inte meningen som reklam. Tycker att hela situationen är tagen lite väl seriöst, men jag ber om ursäkt att jag bröt mot en regel, och ska inte göra om något liknande. En varning eller en kortare ban hade gjort att jag förstod att man inte kan skriva något sådant. Jag trodde inte det skulle räknas som reklam.

P.S jag är bara en vanlig spelare hos både IG och GG, ansvaret ligger alltså på mig, och inte på någon av admins hos IG.
0 Poäng  
sparta Föreningsmedlem
1 okt 2018 , Redigerad 1 okt 2018   #3
Hej SUGARRAY,

Jag har läst det du skrivit och jag köper din historia att du inte försöker rekrytera, och göra reklam. Jag förstår också att från din synvinkel är detta inte var ont menat utan snarare en enkel fråga och därmed oerhört ologiskt och hårt ban.

Mitt problem är resultatet av ditt agerande.

Min perspektiv av detta är att du kan få med dig 2 spelare samtigt som kanske ytterligare 2-5 kan följa med. För så funkar det i verkligheten. Du kan alltså tömma server tillfälligt och förstöra kvällen för våra stammisar. Och därmed är reklam och tömd server möjlig värsta senario av ditt agerande.

Du gör tolkningar av ditt agerande utifrån ditt perspektiv men glömmer att ta in konsekvenser som påföljd och därmed tolkar du bantiden som helt ologiskt.

Sedan skriver du att "En varning eller en kortare ban hade gjort att jag förstod att man inte kan skriva något sådant" vilket jag inte tror du riktigt menar.
Du menar vell inte att bara om en varning eller kortare ban ges kommer jag förstå annars inte. Så det är nog bara fel skrivet.

Jag tror att jag kortar ner ban till 3mån.
Mvh
Sparta

1 Poäng  
Harley Spelansvarig
1 okt 2018   #4
Du får tycka hur och vad du vill.

Men om du kommer in på GG men är stammis på en annan server och frågar folk om dom
ska följa med dig till den servern du lirar på så måste ju även du kunna fatta att du försöker sno spelare.

Spela vart du vill och låt andra göra detsamma. Vi är helt olika som servrar och har nog inte mycket gemensamt med varandra. Så om vi låter dom som vill spela på GG göra detta och dom som vill spela på IG göra detta så blir allt jättebra. två ställen som folk kan välja mellan beroende på vad man gillar med en server.

Ingen tror att admins på IG skulle ligga bakom detta.

Ha annars en bra kväll. Sparta svarar när han har tid.

Mvh:Harley
0 Poäng  
Underwaterdad Föreningsmedlem
16 okt 2018   #5
du skulle kortat ned till 10 år. Det hade varit rimligare...
1 Poäng  
Logga in


Från forumet
Permban.
Bannad? • Svar 8
Visningar 472 • Aktiv Igår, kl. 20:26
Bannad  
Bannad? • Svar 5
Visningar 386 • Aktiv 25 mar, kl. 20:34
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 5
Visningar 297 • Aktiv 17 mar, kl. 18:51
Hörlurar
Counter-Strike 1.6 • Svar 3
Visningar 339 • Aktiv 6 mar, kl. 18:05
Fick nyss en ban
Bannad? • Svar 7
Visningar 597 • Aktiv 27 feb, kl. 18:46
Bannad??
Bannad? • Svar 0
Visningar 318 • Aktiv 20 feb, kl. 21:26
Patricius
Bannad? • Svar 4
Visningar 492 • Aktiv 13 feb, kl. 20:44
30 minuters bann, saknar förklaring
Bannad? • Svar 2
Visningar 653 • Aktiv 24 jan, kl. 12:49
ssban ikväll
Bannad? • Svar 5
Visningar 806 • Aktiv 19 jan, kl. 17:42
Bannad
Bannad? • Svar 1
Visningar 547 • Aktiv 13 jan, kl. 14:53

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät