Forum     Bannad?

Forum

  bannad för att jag dricker etanol
okaka Föreningsmedlem
7 mar 2016 , Redigerad 13 nov 2016   #0
Heyy var inne och lirade nu på kvällen innan sängdags, lite smått lullig och trött, joinade servern med mitt klan tag på [fetlina] vilket admin påstod var emot reglerna, själv hade jag ingen aning om det så jag bytte det direkt. Fick även svar på varför jag behövde göra det så jag hade inga problem med det. Märkte dock att någon hade "Röd vin" i sitt nick, så jag tänkte att det bör vara okej att ha något relaterat till alkohol i sitt namn, tänkte vara lite lustig och satte "Etanol" i slutet av mitt nick vilket admins tyckte inte var ok tydligen och bannade mig i 14 dagar för. Tycker själv inte att jag hade en dålig attitud, kanske torr humor och om det verkade drygt så ber jag om ursäkt. Är lite ny här och kanske bland de yngre.

Stod i ban meddelandet att jag kan överklaga här hoppas det inte är några problem.

STEAM_0 : 0 : 59143548
ostkaka f.d ostkaka | Etanol

Server # 161
[AMXBans] ===============================================
[AMXBans] You are banned from this Server!
[AMXBans] There are 1 week , 6 days , 23 hours , 57 minutes and 7 seconds left of your ban.
[AMXBans] Banned Nickname : ostkaka | Etanol
[AMXBans] Reason : ' Bad attitude '
[AMXBans] You can complain about your ban @ www.playstar.se
[AMXBans] Your SteamID : ' STEAM_0 : 0 : 59143548 '
[AMXBans] ===============================================
0 poäng  
fury69 Speladministratör
7 mar 2016   #1
Hej Ostkaka,

Du kom in med [fetlina] i ditt nick, jag frågade hur du tänkte med nicket. Du skrev "oj tänkte inte" eller något liknande, rundan efter frågade jag om du inte förstod att du skulle byta nick och då bytte du nick så det blev okej enligt våra regler.

Någon runda senare så började du fråga vad det var för fel på ditt första nick, du fick svar både via text och voice att det kan tolkas som du menar droger vilket inte är okej.

Sen började en spelare dricka vin och la till det efter sitt nick, då började du igen ifrågasätta varför det var okej men inte ditt nick. Vi förklarade då igen att det är skillnad på legala substanser och ej legala substanser. Jag sa till dig att släppa det där och acceptera vad vi sagt annars åker du, du fortsatte genom att ändra ditt nick så det avslutades med Etanol. Då sa jag till dig igen att ändra nicket och sluta larva dig och provocera oss, du gjorde ingen ändring av nicket varpå vid bannade dig.

Om du bara hade lyssnat och gjort som vi sagt utan att fortsätta ifrågasätta varför som en tjatig 3-åring så hade du inte blivit bannad. Vi som är admins vill också spela och inte hålla på och "tjafsa" med spelare.

Kan du förstå att ditt beteende inte uppskattades av oss?




3 Poäng  
okaka Föreningsmedlem
8 mar 2016   #2
Jo jag förstod inte frågan med "Hur tänkte du med ditt nick" Jag tänkte till mig själv menar snubben Ostkaka? vad är fel med det? lite mer specifik kan man väl vara, men åsido det så fick jag ingen varning när jag bytte namn till Etanol, utan en insta-ban blev det, eller så missade jag det för jag fokuserade på spelet helt enkelt. Och om det är okej att ha legala substanser i ens nick, varför blev jag bannad för det då? dubbelmoral? Jag släppte det med ej legala substanser direkt. Denna 3-åring förstår att etanol inte är illegalt.

Förstår att admins vill också spela, men det bör finns bättre metoder än att banna folk hit och dit i 14 dagar för små saker.

Trevlig kväll!
ostkaka f.d ostkaka | Etanol
1 Poäng  
fury69 Speladministratör
8 mar 2016   #3
Jag anser nog att vi förklarade för dig och du bekräftade ju att du förstod varför det inte var okej. Jag varnade dig innan bannen, så troligen missade du att höra det för vi gav dig tid att fixa till nicket.

Banna folk hit och dit är inget vi sysslar med, men när en spelare inte lyssnar på oss och bara letar kryphål så behöver vi banna så att vi kan förklara bättre på det här sättet i forumet. Att du efter alla våra förklaringar lägger till "Etanol" i ditt nick tolkar jag bara som att du ville jävlas med oss, för du menar väl inte på allvar att du drack Etanol medan du spelade hos oss?

Kan du ta dig lite tid och läsa våra regler som du hittar i menyn ovan? (CS1.6 - Regler)

När du har läst reglerna så skulle jag uppskatta om du kan skriva här och visa att du har förstått varför vi bannade dig så kommer vi därefter bedöma om din vila ska kortas ner.

Tack på förhand!
1 Poäng  
okaka Föreningsmedlem
8 mar 2016   #4
Nej jag fick ingen varning innan bannen, eller så var det en på 10 sekunder för så lång tid tog det för er att banna mig i 14 dagar efter namn bytet. Allt jag hörde var "Fan, jag kan inte banna han för att map vote menyn kom upp." Jag trodde att ni seriöst skämtade med det.

Letar kryphål? knappast, jag bytte bara namn precis som vilken spelare som helst. Och denna gång till ett perfekt legalt namn som inte skadar någon. Och av det du skriver så låter det som att du bannade mig av personliga skäl eller så är du väldigt lätt triggad.

Och om du tror att jag dricker Etanol så kan du läsa första inläget där det tydligt står att jag bara var lite lustig, för det är väl perfekt normalt att vara lustig ibland? eller ska man bolla upp sig till en marklöpare när man spelar hos er? hoppas verkligen inte, annars kan man lika gärna köra lokalt mot bottar.

Jag läste reglerna igår och det gav mig ingen förståelse till varför ni bannade mig, speciellt i 14 dagar vilket är rätt så lång tid att bli bannad för att man har Etanol i sitt namn, även fast jag hade ändrat namnet om jag fick en chans.

- f.d ostkaka | Etanol
numera: alcatrazkaka | sober
1 Poäng  
fury69 Speladministratör
8 mar 2016   #5
Ostkaka, jag skrev i första svaret varför du bannades:

fury69 skrev

Om du bara hade lyssnat och gjort som vi sagt utan att fortsätta ifrågasätta varför som en tjatig 3-åring så hade du inte blivit bannad. Vi som är admins vill också spela och inte hålla på och "tjafsa" med spelare.

Kan du förstå att ditt beteende inte uppskattades av oss?



Till slut tröttnade vi 5 admins på ditt sätt/attityd inne på servern.
Vi bannade inte dig för ditt nick utan för att du fortsatte att ifrågasätta vårt beslut inne på servern.

Vår ban kvarstår, du är välkommen tillbaka om 13 dagar med en bättre attityd.
1 Poäng  
okaka Föreningsmedlem
8 mar 2016   #6
"Fortsatte att ifrågasätta vårt beslut inne på servern."

Okej? att ställa en simpel fråga om varför man ska byta nick _en gång_ För att få information så man inte gör samma misstag igen är enligt dig en anledning att banna någon i 14 dagar för?

Såg ut så här enligt mitt minne:
Admin: Ostkaka Hur tänkte du med ditt nick?
Ostkaka: Tänkte inte? (ospecifik fråga, så hade ingen aning vad admin menade.)
Admin: Byt nick
Ostkaka: Varför?
Admin: •förklarar•
•Ostkaka bytte nick•
•Någon random byter nick till Namn | Röd vin•
•Ostkaka byter nick till ostkaka | Etanol•
Admin: Ok nu får det vara nog •ban•
Skrev väl något mer där emellan, det får ni dra logs för. Men detta är hur jag minns det.

Inte såg jag en enda varning eller tillsägelse när jag bytte namn till Etanol.
Kunde lika gärna bytt namn till Hallonsaft. Så triggad som du är så har jag tur att jag inte blev perm bannad. •pheeeew•
0 Poäng  
Logga in


Från forumet
blev bannad från goagubbar
Bannad? • Svar 12
Visningar 537 • Aktiv Idag, kl. 17:05
Permban.
Bannad? • Svar 10
Visningar 922 • Aktiv I förrgår, kl. 18:31
jag blev bannade av nån idiot
Counter-Strike 1.6 • Svar 0
Visningar 253 • Aktiv 20 apr, kl. 18:26
Ban på grund utav nick?
Bannad? • Svar 2
Visningar 224 • Aktiv 19 apr, kl. 21:06
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 8
Visningar 375 • Aktiv 18 apr, kl. 09:40
LAwlzy
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 201 • Aktiv 15 apr, kl. 16:35
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 6
Visningar 530 • Aktiv 5 apr, kl. 22:27
Servern nere  
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 245 • Aktiv 1 apr, kl. 19:32
Bannad  
Bannad? • Svar 5
Visningar 624 • Aktiv 25 mar, kl. 20:34
Hörlurar
Counter-Strike 1.6 • Svar 3
Visningar 446 • Aktiv 6 mar, kl. 18:05

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät