Forum     Årsmöte 2011

Forum

  Kandidater till Förtroendeposter
Lyzio Valberedning
14 mar 2011   #0
Alla kandidater även de som inte skickat in någon extra beskrivning är följande:
Ordförande: Tommy "bamsegrill" Jonsson
Vice Ordförande/Ledamot: Andreas "Halken" Hallqvist
Vice Ordförande/Ledamot: Alexander "Alex" Hjelm
Rådgivare: Jonas ”JEvel” Jonsson
Kassör: Therese "soutHernHoochi" Carlsson
Ledamot: Johan "Turass" Odelberg
Ledamot: Sebastian "buztern" Hjelm
Ledamot: Peter "Nwrk" Nelson
Ledamot: William "Duvan" Binninge-Högberg
Ledamot: Hampus "Hampa" Lindeberg
Ledamot: Rasmus Schmidt
Ledamot: Rasmus Bolander
Ledamot: Andreas "deas" Wall-Horgen
Ledamot: Pontus Mansfeld

Verksamhetsrevisor: Daniel "Melin" Melin
Valberedning: Oliver "Lyzio" Sundström


Pontus Mansfeld

Kandiderar till: Ledamot

Tjena, mitt namn är Pontus, 19 år gammal och bor i Örebro. Går just nu sista året på Natur och Teknikprogrammet på Tullängskolan i Örebro. Jag vill vara med och kanidera till leadmot i föreningen eftersom jag tillbringar mycket tid i lokalen och har hjälpt till med att hålla den öppen och städat osv :)


Rasmus Bolander

Kandiderar till: Ledamot

Hej! Jag heter Rasmus Bolander, är 23 år och bor i Lindesberg.
Jag har sedan en tid tillbaka varit med i Playstar och gjort lite allt möjligt för att hjälpa till med det jag kan hjälpa till med!
Jag är mycket trevlig och snäll. Hej då


Rasmus Schmidt

Kandiderar till: Ledamot

Heter Rasmus Schmidt och är en glad och positiv grabb på 20år, bosatt i Örebro stad, studerar systemvetenskap på Örebros universitet


Andreas "deas" Wall-Horgen

Kandiderar till: Ledamot

Jag har varit med sen starten av Playstar, är 22 år och bor i Stockholm. Jag läser Datorspelsutvecklare på Stockholms Universitet. Rösta på mig!

Peter "Nrwk" Nelson
Kandiderar till: Ledamot

Motivering:
Jag har under senare delen av 2000-talet suttit med i Föreningen Nätets styrelse, där jag började som ledamot och gick sedan till kassör och därefter ordförande.
Vi i föreningen Nätet har under det senaste året haft ett ganska nära samarbete med föreningen Playstar och efter att ha jobbat ihop med er så känner jag att min kompetens inom organisering och projektering kan komma Playstar till stort gagn.
Jag vet min gräns för vad jag kan göra, och kommer inte att ta på mig för mycket ansvar, jag anses även vara ganska "grå" eftersom jag oftast har en realistisk syn på saker och ting, och sällan driftar iväg med omöjliga drömmar och visioner.
Man kan väl säga att jag är ganska jordnära.

Personlig information:
Jag heter Peter Nelson och bor i Mariestad (10 mil från Örebro), jag är 23år och har jobbat dom senaste 10 åren av mitt liv.. När jag var 17 hoppade jag av skolan för att kunna jobba mer. Jag lever idag ihop med min sambo och söker ständigt efter nya utmaningar.

Det finns antagligen 1000 saker till jag skulle kunna skriva, men eftersom jag själv avskyr att läsa långa presentationer om folk, så får ni helt enkelt fråga om det är något !



William "Duvan" Binninge-Högberg
Kandiderar till: Ledamot

Presentation
Mitt namn är William Binninge-Högberg och jag kandiderar till ledamot. Jag är 18 år gammal och bor ungefär en mil utanför Örebro. Jag går för närvarande tredje året på IT-Gymnasiet här i Örebro. Programmet jag läser är IT, el och naturvetenskap med en inriktning mot systemvetenskap.

Anledningen till att jag kandiderar till ledamot är att jag under tiden sen lokalen öppnade har vart med och hjälpt till väldigt mycket. Jag är dessutom medlem i Admingruppen, lokalengruppen och Playstar On Tour.

I Admingruppen sitter jag främst och svarar på mail samt accepterar medlemmar. Jag gillar att arrangera LAN och gick därför med i arbetsgruppen Playstar On Tour, där jag hjälper till med att bygga nätverk, ställa ut bord/stolar och att jobba ute på fältet.

I lokalengruppen hjälper jag till med att hålla lokalen ren och fin. På onsdagar håller jag tillsammans med Odelberg lokalen öppen, men jag är även där andra dagar och hjälper Tommy att hålla koll på alla kids. Att ha större inverkan över vad som sker i lokalen är en av de främsta anledningarna till att jag kandiderar till ledamot.


Mvh
William "Duvan" Binninge-Högberg



Oliver "Lyzio" Sundström
Kandiderar till: Valberedningen

Motivering:
Jag har under föregående år suttit som sammankallande valberedare i föreningen och tycker att det varit något som trots att det inte varit överdrivit mycket att göra något som varit intressant och gett mig en större och även en god inblick i föreningen och hur den fungerar. Jag har även suttit som distriktsordförande för skåne län, och i styrelsen för ett antal mindre föreningar. Många av dessa uppdrag kommer jag att avsluta pga tidsbrist men kommer gladligen att fortsätta med ett engagemang inom Playstar.

Personlig information:
Jag heter som rubriken nämner, Oliver, är 20 år och bor i Osby (Skåne). Jag pluggar till gymnasielärare i historia, filosofi och medie & kommunikationsvetenskap vid Malmö Högskola och Lunds Universitet. Utöver mitt pluggande ägnar jag stor tid åt att spela EverQuest2 och DC Universe Online. Resterande tid ägnas åt mina olika föreningsengagemang.



Daniel "Melin" Melin
Kandiderar till: Revisor

Presentation:
Ålder: 32
Har suttit i Playstars styrelse i ett år nu och det har gett en enorm insikt i hur Playstar jobbar och vad Playstar jobbar med, t.ex att Playstar är så mycket mer än 30.000st cs-spelande tonåringar.
Det kommande året känner jag dock att jag inte har den tiden som krävs för att sitta i styrelsen och väljer därför att inte kandidera till någon sådan post men vill väldigt gärna vara med på något sätt och revisorposten känner jag kan fungera bra då det kräver tid mest korta perioder.

Jag hoppas på årsmötets förtroende till posten som revisor för Playstar.

/ Daniel Melin

Tommy "bamsegrill" Jonsson
Kandiderar till: Ordförande

Halloj alla medlemmar!
Det är då jag som är Tommy Jonsson, 24år, Playstars nuvarande Ordförande och planerar att bli det även 2011.
Jag har vart Ordförande i föreningen sedan start, 2005-2010.
Jag har vart nyckelpersonen i föreningen väldigt länge, och det är jag som har utfört det mesta administrativa som föreningen behöver.
Precis som tidigare år, har det varit ett väldigt stort flöde på medlemmar. Detta har gjort att det krävs väldigt mycket av ordföranden i förening, för att kunna se till att allting flyter på smidigt.
Jag är den nyckelpersonen som har det yttersta ansvaret för att allting fungerar, jag ser till att alla arbetsgrupper sköter sina uppgifter på ett bra sätt.

Förtroendeposter:
• Ordförande Playstar spelförening.
• Ledamot i Studiefrämjandet Örebros styrelse.

Övrig organisationsutveckling:
Under det gångna året har vi haft flertalet samarbeten med andra förening, där vi främst har arrangerat LAN tillsammans.
Detta har bidragit till att föreningen har marknadsförts på ett bra sätt och har fått en väldigt positiv status.

På gång inom föreningen
Projekt
Vi har under 2010 utfört projektet "Playstar On Tour" vilket går ut på att hjälpa andra organistion, samt personer att arrangera LAN. I och med rådande ekonomiska situation under 2011 kommer projektet att läggas ner, vilket är tråkigt.
Webbplatsen
Vi arbetar just nu på en ny webbplats till föreningen, vi har gjort det under 2010 och kommer fortsätta med det under 2011.
De som arbetar med den nya webbplatsen är följande: Tommy Jonsson, Jonas Jonsson och Johan Saf.
Lokalen
I slutet av 2010 öppnade vi föreningslokalen för allmänheten.
Det är just nu full verksamhet i lokalen och ungdomar vistas där och spelar spel och umgås.
Via lokalen har vi fått flertalet nya aktiva medlemmar i föreningen, som engagerar sig i både förening och skapar egna projekt.

Är det något du undrar över är du välkommen att kontakta mig via mejl eller telefon. Jag svarar på allt och inga frågor är för dumma.

Tommy bamsegrill Jonsson
tommy@playstar.se
019-462010 / 0768-139442


Andreas "Halken" Hallqvist
Kandiderar till Vice ordförande samt till Ledamot

Motivering:
Jag har senaste året setat som ledamot i styrelsen, jobbat mest med bidragsansökningar förutom grundbidrag från Sverok (projektansökningar t.ex.) och jobbat löpande med saker när tid funnits. Jag erbjuder en annorlunda uppsättning kunskaper, med mer byråkrati och texthantering än speladministration och programmering.
Jag har setat som ordförande för en liten spelförening hemma i Borlänge i ungefär 10 år, sitter som ekonomiansvarig i min studentsektion nu, har arrangerat konvent och lajv några gånger och arbetat som ideell gruppledare på både Dreamhack och Peace&Love. Det säger alltså om mig: att jag är arbetsam och organiserad.

Personlig information:
Jag heter Halken och bor i Örebro, jag är 28år och har en brokig blandning erfarenheter sedan gymnasiet. Allt från arbetslöshet till att läsa 200% på högskola samtidigt som 100% jobb. Har utbildning i både psykologi, filosofi och media/kommunikation, men läser nu till en examen i Litteraturvetenskap.

Citerar: Det finns antagligen 1000 saker till jag skulle kunna skriva, men eftersom jag själv avskyr att läsa långa presentationer om folk, så får ni helt enkelt fråga om det är något !


Hampus "Hampa" Lindeberg
Kandiderar till Ledamot

Mitt namn är Hampus Lindeberg, är 18 år och bor strax utanför Örebro (6 km till centrum)
Gav mig in i datorvälden vid 13 års ålder med spelande som orsak men blev snabbt intresserad av hårdvara . Vilket idag har lett till att jag går sista året på Tullängskolan på Tekniklinjen, inriktning Datateknik och blir datatekniker utav det.

Jag kandiderar till Ledamot i styrelsen för att jag har kommit i kontakt med föreningen genom vänner och helt enkelt fastnat för att dess verksamhet, och vill därför hjälpa till att driva vidare den.
Har redan fått mig en bra inblick av föreningen, då jag känner några av styrelsen samt redan hjälp till med lite saker hit och dit, mesta dels gällande lokalen.
Är även med i lokalengruppen och hjälper till.
Är det något så ni undrar så tveka inte att höra av er.

/ Hampus "Hampa" Lindeberg
Hampa@live.se



Johan "Turass" Odelberg
Kandiderar till: Ledamot

Presentation
Mitt namn är Johan och bor i Örebro, Jag är 19 år och går sista året på Tullängsskolan där jag läser datateknik programmet.
Jag har suttit i Playstars Styrelse i 2 år nu och jag skulle gärna se fram emot ännu ett år.
Jag är lokalansvarig så jag försöker hålla rent där och göra så att våra medlemmar trivs när dom besöker lokalen.
Jag kandiderar till ledamot i playstar over and out.


Mvh
Johan "Turass" Odelberg


0 poäng  
Halken Ledamot
22 mar 2011   #1

Inlägget har censurerats av Playstar!


0 Poäng  
Logga in


Från forumet
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 5
Visningar 194 • Aktiv I förrgår, kl. 18:51
Hörlurar
Counter-Strike 1.6 • Svar 3
Visningar 285 • Aktiv 6 mar, kl. 18:05
Fick nyss en ban
Bannad? • Svar 7
Visningar 525 • Aktiv 27 feb, kl. 18:46
Bannad??
Bannad? • Svar 0
Visningar 250 • Aktiv 20 feb, kl. 21:26
Patricius
Bannad? • Svar 4
Visningar 416 • Aktiv 13 feb, kl. 20:44
30 minuters bann, saknar förklaring
Bannad? • Svar 2
Visningar 595 • Aktiv 24 jan, kl. 12:49
ssban ikväll
Bannad? • Svar 5
Visningar 750 • Aktiv 19 jan, kl. 17:42
Bannad
Bannad? • Svar 1
Visningar 478 • Aktiv 13 jan, kl. 14:53
Bannad nyligen
Bannad? • Svar 1
Visningar 451 • Aktiv 7 jan, kl. 16:37
God Jul!
Counter-Strike 1.6 • Svar 6
Visningar 552 • Aktiv 30 dec 2023

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät