Skapa en Sverokförening med din klan/guild eller kompisar!
Alex Spelansvarig
12 jul 2010   #0
Skapa en Sverokförening med din klan/guild eller kompisar!

Vad är Sverok? Sverok är ett förbund som inriktar sig på datorspel och spelhobbyn.

Varför ska man gå med i Sverok? Startar du en förening med dina kompisar eller klanen/guilden så kan Sverok stå för en del ( eller alla) av era utgifter som man brukar dra på sig när man spelar datorspel.
Spelar du tex Counter-Strike kan ni använda Sverok pengarna till att åka på LAN, skapa LAN hemma, hyra/köpa spelservrar eller dyl.

Jag själv har nyligen startat en World Of Warcraft förening med mina fyra kompisar så vi kan få betalda Gamecards samt kunna annordna LAN med guilden utan att behöva lägga ut några av våra egna pengar, att spela datorspel ska _INTE_ kosta pengar för dig!

Tycker du detta låter intressant? då kan du läsa vidare nedan.

Hur startar man en spelförening?
För att starta din spelförening på enklast sätt hänvisar jag dig till Sveroks hemsida där det finns väldigt bra dokument just för att starta din spelförening i Sverok.
http://www.sverok.se/bli-medlem/starta-en-forening/

Vilka bidrag kan min spelförening få? Det finns hel del olika bidrag en Sverok förening kan ansöka om men jag kommer bara inrikta mig på dom jag tycker passar bäst för just en klan/guild eller ett gäng polare som spelar lite spel med varandra.

Grundbidraget: Detta bidrag kan ni ansöka om från förbundet som sedan kan användas fritt i eran verksamhet.

Mitt egna tips här är att ni beslutar att eran förening ska ha en medlemsavgift på 50:- SEK per år för då får man 4000:- SEK istället för 1000:- SEK i Grundbidrag.
Ni får sedan ytterliggare 60:- SEK per medlem i åldrarna 7-25år.

Då kan vi snabbt göra en simpel kalkyl om hur mycket pengar eran klan/guild kan få per år med endast dessa bidrag.
Grundbidrag: 4000:- SEK
Medlemsbidrag: 60:- SEK x 5 = 300:- SEK
Medlemsavgift: 50:- SEK x5 = 250:- SEK

Total summa: 4550:- SEK

Inte illa pinkat va? 4550:- SEK för att vara med i Sverok och spela datorspel? det räcker till en hel del fria månader i World Of Warcraft åt guilden eller till Counter-Strike klanens spelservrar.

Det andra bidraget som finns att ansöka om är träffbidraget.
Detta bidrag kan ni ansöka om sedan få 150:- SEK var 14e dag som ni kan använda till LAN ni arrangerar för eran klan eller guild (för att få 150:- SEK var 14e dag måste ni såklart ha en träff med klanen/guilden då och använda pengarna på rätt sätt).
Tips på vad ni kan använda dessa pengar till är tex köpa in gratis dricka, godis och mat inför LANET.

När ni ansöker om träffbidraget bestämmer ni själva hur ofta träffarna ska vara och på vilka datum.
Mitt tips här är då att lägga dom minst 14 dagar mellan varandra så ni kan få 150:- SEK per träff.

Det finns mycket mer olika sorters bidrag man kan söka som en Sverok förening och massor av mer man kan göra också men för detta hänvisar jag er till http://www.sverok.se.
Hoppas min lilla "guide" kan hjälpa just dig/din klan eller guild att leva vidare och ha roligt inom datorspelens värld :)!

// Alexander "jag har liten utväxt" Hjelm
Vice ordförande i Playstar spelförening

0 poäng  
Jovach Föreningsmedlem
14 jul 2010   #1
Läste lite på sveroks hemsida. Och om inte jag har fattat det fel så får vem som helst joina klanen/guilden. Utan att man får säga nej.

Från sidan:

föreningen måste vara demokratisk och öppen för alla som vill vara med.
0 Poäng  
Alex Spelansvarig
14 jul 2010   #2
Japp! :)
0 Poäng  
Alex Spelansvarig
21 jul 2010   #3
Verkar som ett par har börjat fixa med detta nu :D
0 Poäng  
napton Föreningsmedlem
21 jul 2010   #4
kostar det pengar. att ficksa der? tänkte ficksa till guilden
0 Poäng  
Alex Spelansvarig
21 jul 2010   #5
napton skrevkostar det pengar. att ficksa der? tänkte ficksa till guilden


Det är helt gratis.
0 Poäng  
Logga in


Från forumet
Ban på grund utav nick?
Bannad? • Svar 2
Visningar 125 • Aktiv Igår, kl. 21:06
blev bannad från goagubbar
Bannad? • Svar 11
Visningar 435 • Aktiv I förrgår, kl. 22:29
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 8
Visningar 319 • Aktiv I förrgår, kl. 09:40
LAwlzy
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 149 • Aktiv 15 apr, kl. 16:35
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 6
Visningar 506 • Aktiv 5 apr, kl. 22:27
Servern nere  
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 217 • Aktiv 1 apr, kl. 19:32
Permban.
Bannad? • Svar 9
Visningar 829 • Aktiv 29 mar, kl. 20:42
Bannad  
Bannad? • Svar 5
Visningar 597 • Aktiv 25 mar, kl. 20:34
Hörlurar
Counter-Strike 1.6 • Svar 3
Visningar 428 • Aktiv 6 mar, kl. 18:05
Fick nyss en ban
Bannad? • Svar 7
Visningar 706 • Aktiv 27 feb, kl. 18:46

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät