Forum     Nyheter

Forum

Meddelande om ny forumregel
bamsegrill Bestefar
3 feb 2010   #0
?

Vi i styrelsen för Playstar har följt de senaste dagarnas diskussioner kring Fit4Fights utnyttjande av sex i sin rekrytering.
Vi tycker det är tråkigt att de känner ett behov att använda billiga trick i sin marknadsföring, särskilt eftersom det hotar att skrämma bort tjejer från organiserat spelande.
Vi i styrelsen är övertygade om att vi talar för alla våra medlemmar när vi uttrycker vårt stöd för de tjejer som vågar ägna sig åt en mansdominerad hobby.
Vi är fast beslutna att aktivt motarbeta attityder som de F4F visar prov på.
För att visa att vi är seriösa inför vi nu en forumregel mot nedsättande uttalanden att tjejer inte kan spela. Vi vet att det finns många kvinnliga spelare där ute, tyvärr är det inte de som gör sin röst hörd. Killarna utgör en förkrossande majoritet av datorspelarna, men det behöver inte vara så. Vi hoppas innerligt att inga tjejer som är intresserade av datorspel och e-sport blir avskräckta.

Spelar din syster, flickvän, tjejerkompis eller mamma spel? Hos oss är hon välkommen.
0 poäng  
Mustaren Ledamot
3 feb 2010   #1
"Spelar din syster, flickvän, tjejerkompis eller mamma spel? Hos oss är hon välkommen."

Jag vill inte att min mamma ska vara välkommen hos dig bamse! haha ;)


Och btw så tycker jag det är en riktigt bra regel :)
0 Poäng  
Halken Ledamot
3 feb 2010   #2
Blev visst lite fel där. Självklart är killar inte en förkrossande majoritet av alla datorspelare. Det vi menar är att de är en förkrossande majoritet av organiserade datorspelare.
0 Poäng  
solenn Föreningsmedlem
3 feb 2010   #3
haha skämtet?
0 Poäng  
Fronix Föreningsmedlem
4 feb 2010   #4
Mycket bra tjejer ska också få spela dator :)
0 Poäng  
Buzter Ledamot
4 feb 2010   #5
Om en tjej gillar att kriga är ju lika dant som en kille gillar att kriga.
Synd bara att folk tror att det är så "RARE" med tjejer som gör "pojk-saker"? ha
Så dåligt att media hudar-upp sig så fort dom ser någon tjej göra något.
0 Poäng  
Fronix Föreningsmedlem
4 feb 2010   #6
Buzter skrevOm en tjej gillar att kriga är ju lika dant som en kille gillar att kriga.
Synd bara att folk tror att det är så "RARE" med tjejer som gör "pojk-saker"? ha
Så dåligt att media hudar-upp sig så fort dom ser någon tjej göra något.


sant mycket sant
0 Poäng  
Halken Ledamot
4 feb 2010   #7
Ett av problemen är ju att tjejerna inte syns. Det är vi killar som sitter på forum och diskuterar spel, som går ihop i grupper som blir lag som hamnar i specialmedia (och ibland i mainstream-media) och så vidare.
På varje tjej i PS medlemsregister förra året gick det 50 killar. Förhoppningsvis blir de fler med tiden, inte färre; men det blir knappast enklare att rekrytera tjejer som spelar spel till föreningar när folk gör blatant sexistiska utspel. "Man spelar ju inte med liten utväxten" kan man ju uttrycka det, finns inget som gör att tjejer inte skulle kunna vara lika skickliga som killar på datorspel.
Jag hoppas personligen att Playstar kan visa riktningen och leda de andra föreningarna mot en vettigare syn på tjejer inom spelhobbyn. Tyvärr är ju de flesta spel riktade mot killar, reklamen hamnar i tidningar som riktar sig till killar och tillverkarna anser att deras publik är killar. De gånger de ska göra ett spel för tjejer är det "Barbies hästland" eller nått annat mindre genomtänkt. Om tjejerna visar att de finns så kanske fler speltillverkare vågar lyssna på deras faktiska önskemål istället för att sitta och gissa hur tjejer tänker.
0 Poäng  
Fejjzer Föreningsmedlem
6 feb 2010   #8

Inlägget har censurerats av Playstar!


0 Poäng  
Buzter Ledamot
6 feb 2010   #9
Det är ju mer action om alla börjar spela med varandra. Det skulle bli lite mer fräs i allt om man mixa ihop tjej/kill lagen. Spel som bara är inriktade för killer vet jag inte något om Halken. Men reklamen som finns i tidningen DET kan jag hålla med om.

Alla är ju olika i smaken o den är ju som baken. Jag själv gillar explosion SPEL och massvis med blod.
Vilket cs inte har något mycket av..

ps. Det enda jag kunde njuta utav mw2 var mapen: No Russians.
0 Poäng  
Fejjzer Föreningsmedlem
6 feb 2010   #10
Jag förstår inte riktigt varför jag blev censurerad? Jag ifrågasatte bara eran nyhet. Jag tar det som att ni inte har några svar och att jag har rätt. Jag tycker att det är ganska dålig stil att snacka skit om en annan förening utan att kunna stå för det, men det är ju förstås bara vad lilla jag tycker!
0 Poäng  
Buzter Ledamot
6 feb 2010   #11
fejjzer lille vännen det är inget skitsnack. Det är ren fakta och här på Playstar så står man för det man säger capish?
0 Poäng  
Fejjzer Föreningsmedlem
6 feb 2010   #12
Buzter, dock så stämmer ju inte det ni skrivit så eh, jo det är skitsnack. Kan ni inte förklara lite närmare hur Fit4Fight utnyttjade sig av sex för rekrytering? För det enda jag har sett var en tjej som hade en t-shirt på sig där det stod "Vill du veta mer? www.f4f.nu" på. Hur kan man koppla det till sex?
0 Poäng  
bamsegrill Bestefar
6 feb 2010   #13
Fejjzer skrevBuzter, dock så stämmer ju inte det ni skrivit så eh, jo det är skitsnack. Kan ni inte förklara lite närmare hur Fit4Fight utnyttjade sig av sex för rekrytering? För det enda jag har sett var en tjej som hade en t-shirt på sig där det stod "Vill du veta mer? www.f4f.nu" på. Hur kan man koppla det till sex?

Nej, tjejen hade inte t-shirt på sig, hon stog med bar överkropp med ryggen vänd till.
0 Poäng  
Buzter Ledamot
6 feb 2010   #14
Lille Fejjzer då har du sett fel. Inget av det du skrivit stämmer o din fakta är helt fel.
0 Poäng  
Alex Spelansvarig
6 feb 2010   #15
Grabbar dom bytte bild när det var en big deal om det :) så fejjzer har fel och nyheten rätt.
0 Poäng  
Halken Ledamot
7 feb 2010   #16
Dessutom har f4f själva i sin förklaring av det inträffade erkänt att meningen var att utnyttja sex i marknadsföringssyfte. De menar att det är en bra metod att rekrytera medlemmar och inget nytt, vi menar att det skrämmer bort tjejer som potentiella medlemmar och snarare är en föråldrad metod.
0 Poäng  
Logga in


Från forumet
blev bannad från goagubbar  
Bannad? • Svar 14
Visningar 698 • Aktiv 28 apr, kl. 22:39
server nere?  
Public-servrarna • Svar 2
Visningar 182 • Aktiv 28 apr, kl. 22:38
jag blev bannade av nån idiot
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 355 • Aktiv 27 apr, kl. 09:24
Permban.
Bannad? • Svar 10
Visningar 990 • Aktiv 24 apr, kl. 18:31
Ban på grund utav nick?
Bannad? • Svar 2
Visningar 247 • Aktiv 19 apr, kl. 21:06
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 8
Visningar 414 • Aktiv 18 apr, kl. 09:40
LAwlzy
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 222 • Aktiv 15 apr, kl. 16:35
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 6
Visningar 551 • Aktiv 5 apr, kl. 22:27
Servern nere  
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 268 • Aktiv 1 apr, kl. 19:32
Bannad  
Bannad? • Svar 5
Visningar 658 • Aktiv 25 mar, kl. 20:34

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät