Forum     Årsmöte 2010

Forum

Revisorsrapport (bilaga)
ahtf Föreningsmedlem
14 jan 2010   #0
OBS: Detta är inte revisionsberättelsen utan en rapport om den situation som idag finns mellan Games4u och Playstar. Rapporten som kommer ligga som eget dokument på årsmötet.:


Under året har flertalet klagomål på Playstar kommit in från föreningen Games4U. Games4Us servar och de servrar tillhörande den leverantör de hyr gameservrar från har vid flertalet tillfällen blivit utsatta för det som de kallar ddos attacker. Detta har gjort att deras servrar har fungerat dåligt och de tappat medlemmar och fått ett försämrat rykte. Enligt Games4U har dessa attacker genomförts av personer inom Playstars styrelse. Både Playstar och Games4U hyr in sig i serverhallen som tillhör företaget Portlane. Detta företag bekräftar att de via sina loggar spårat attackerna på Games4U från ett ISP som hör till en av Playstars datorer. Playstars styrelse hävdar i sina svar att dessa data är manipulerade och att ingen i Playstars lokaler har genomfört några som helst angrepp mot Games4U. Portlanes tekniker säger också att det inte är möjligt att med säkerhet säga att attackerna har genomförts av Playstar.
Det är omöjligt för mig att säga vem om någon som har rätt i denna fråga. Situationen har i alla fall under året lätt till att tonen mellan Playstars och Games4U styrelser varit väldigt ansträngd och i vissa fall direkt olämplig. Det är hela styrelsens ansvar att kommunikationen från Playstar styrelse når en mogen nivå även om man anser att de blir provocerade från Games4u.
Anklagelserna från Games4U ledde också till att Playstar fick en två veckors avstängning från EAC. Playstar hävdade på sitt eget forum att detta inte var en avstängning utan att det var några hårddiskar som hade gått sönder hos EAC. Detta är något som inte bör ha gjorts, utan medlemmarna hade rätt att få veta den egentliga anledningen till varför EAC låg nere.
Denna rapport ligger separat från revisionsberättelsen då denna fråga inte är något som är direkt kopplat till Playstars verksamhet eller ekonomi och inte heller påverkar ansvarsfriheten. Om någon från Playstar är ansvarig för attackerna mot Games4U är detta en brottslig handling och om detta framkommer senare gör det ingen skillnad ifall styrelsen har beviljats ansvarsfrihet eller inte.
Jag råder Playstars styrelse att under 2010 kontakta Games4U styrelse och försöka reda ut den situationen som uppstått. Båda föreningarna förlorar på den pajkastning som pågår. Om styrelsen inte tror att de själva kommer kunna starta upp en dialog med Games4U anser jag att en oberoende part som exempelvis Sverok ska tillfrågas om att delta i ett fysiskt möte med båda parter.



Andreas Hellberg
Ideell revisor Playstar
2010-01-14


0 poäng  
bamsegrill Bestefar
14 jan 2010   #1
ahtf skrevPlaystar hävdade på sitt eget forum att detta inte var en avstängning utan att det var några hårddiskar som hade gått sönder hos EAC. Detta är något som inte bör ha gjorts, utan medlemmarna hade rätt att få veta den egentliga anledningen till varför EAC låg nere.

Det påståendet stämmer inte, den nyheten är daterad 12e december och är gammal.
Vi hade en nyhet om detta på förstasidan, jag tog dock bort den för att jag vill ha information om årsmötet främst.
0 Poäng  
Alex Spelansvarig
14 jan 2010   #2
Hmm texten stämmer till typ 5% eller någe tror jag :P

Tror folk har fått det lite om bakfoten.
0 Poäng  
ahtf Föreningsmedlem
14 jan 2010   #3
Att nyheten legat uppe på hemsidan har tyvärr ej sett, men förhoppningsvis har medlemmarna gjort det och kan intyga och isåfall också bortse från den delen.

Alex skrevHmm texten stämmer till typ 5% eller någe tror jag :P

Tror folk har fått det lite om bakfoten.


Tycker jag är en väldigt konstig post och ett konstigt svar som jag tycker bör specificeras. Vilka delar menar du inte stämmer förutom den delen tommy tar upp?
0 Poäng  
Alex Spelansvarig
14 jan 2010   #4
ahtf skrevGames4Us servar och de tillhörande den leverantör de hyr gameservrar från har vid flertalet tillfällen blivit utsatta för det som de kallar ddos attacker. Detta har gjort att deras servrar har fungerat dåligt och de tappat medlemmar och fått ett försämrat rykte. Enligt Games4U har dessa attacker genomförts av personer inom Playstars styrelse



ahtf skrevPlaystar hävdade på sitt eget forum att detta inte var en avstängning utan att det var några hårddiskar som hade gått sönder hos EAC. Detta är något som inte bör ha gjorts, utan medlemmarna hade rätt att få veta den egentliga anledningen till varför EAC låg nere.


Dom stämmer inte det andra har jag ingen aning om för jag var inte hemma.

Men har Games4u sagt det så :>
0 Poäng  
ahtf Föreningsmedlem
15 jan 2010   #5
Som sagt ditt första citat handlar om att games4u säger att det är ni. (det stämmer att de säger det) sen om det är ni är en annan femma men texten stämmer. Andra delen av första citatet är också bekräftat att de har utsetts för attacker. Så jo texten stämmer, men som jag påpekar längre ner vet jag inte vilkens sidas påstående som är korrekt och tar inte ställning till detta,.

Ditt andra citat har jag redan besvarat.


Jag har som sagt tagit upp med tommy att ni ju självklart få ge ett svar (tillochmed bör) till hela texten. Men svaren ska helst vara konkreta och inte vara att "texten inte stämmer" eftersom detta får det att låta som om jag hittat på texten själv.
0 Poäng  
Alex Spelansvarig
15 jan 2010   #6
ah men ville bara skriva det :)

Vet att det är deras version osv.
0 Poäng  
Logga in


Från forumet
blev bannad från goagubbar  
Bannad? • Svar 14
Visningar 599 • Aktiv Idag, kl. 22:39
server nere?  
Public-servrarna • Svar 2
Visningar 116 • Aktiv Idag, kl. 22:38
jag blev bannade av nån idiot
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 330 • Aktiv Igår, kl. 09:24
Permban.
Bannad? • Svar 10
Visningar 956 • Aktiv 24 apr, kl. 18:31
Ban på grund utav nick?
Bannad? • Svar 2
Visningar 234 • Aktiv 19 apr, kl. 21:06
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 8
Visningar 395 • Aktiv 18 apr, kl. 09:40
LAwlzy
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 212 • Aktiv 15 apr, kl. 16:35
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 6
Visningar 538 • Aktiv 5 apr, kl. 22:27
Servern nere  
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 256 • Aktiv 1 apr, kl. 19:32
Bannad  
Bannad? • Svar 5
Visningar 644 • Aktiv 25 mar, kl. 20:34

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät