Forum     Hårdvara

Forum

ny dator, fps drops på cs...
koffepro Föreningsmedlem
10 jan 2010   #0
ja som rubriken säger här är min setup:
1TB S-ATA 7200RPM
Corsair VX 550W/80+
Intel C2D E8500 3.16GHz
2x 2 GB DDR3 1333 mhz crasair
ATI HD 4890 1GB 2xDVI x2
Windows 7 Home Premium 64-bit

någon som vet va felet e ? blir sjukt sur på det här.
0 poäng  
raimat Föreningsmedlem
10 jan 2010   #1
Ny DATOR heter det!:)

Troligen laggar du för att du har windows 7. Testa kör hl.exe som realtime. Detta gör du igenom att starta Aktivitetshanteraren -> Processes -> Leta reda på hl.exe (counter-strike MÅSTE vara startat) -> Högerklicka och gå till 'set priority' och välj 'realtime'.

Funkar inte detta kan du testa att högerklicka på din counter-strike genväg (som ofta ligger på skrivbordet...) och välja properties/egenskaper och sedan 'Compatibility' -> Run this program in compatibility mode for -> Windows Xp ServicePack 2. Och dessutom kryssa i "Run this program as an administrator".


Testa dessa grejjor så borde du få det att fungera!
0 Poäng  
Alex Spelansvarig
10 jan 2010   #2
Har du dom nyaste drivarna?
0 Poäng  
koffepro Föreningsmedlem
10 jan 2010   #3
raimat skrevNy DATOR heter det!:)

Troligen laggar du för att du har windows 7. Testa kör hl.exe som realtime. Detta gör du igenom att starta Aktivitetshanteraren -> Processes -> Leta reda på hl.exe (counter-strike MÅSTE vara startat) -> Högerklicka och gå till 'set priority' och välj 'realtime'.

Funkar inte detta kan du testa att högerklicka på din counter-strike genväg (som ofta ligger på skrivbordet...) och välja properties/egenskaper och sedan 'Compatibility' -> Run this program in compatibility mode for -> Windows Xp ServicePack 2. Och dessutom kryssa i "Run this program as an administrator".


Testa dessa grejjor så borde du få det att fungera!

haha vad skrev jag då ? xD
testa de och det vart lite bättre men den ligger inte på 100 hela tiden den går ner på 99.9 då och då men de kanske inte gör ngt men tycker nog den ska klara att ligga på 100 fps jämt inte gå ner 1 gång
#2 hur kollar man om man har dom nysate på ett snabbt sätt? den är ca en månad gammal.
0 Poäng  
raimat Föreningsmedlem
10 jan 2010   #4
koffepro skrev
haha vad skrev jag då ? xD
testa de och det vart lite bättre men den ligger inte på 100 hela tiden den går ner på 99.9 då och då men de kanske inte gör ngt men tycker nog den ska klara att ligga på 100 fps jämt inte gå ner 1 gång
#2 hur kollar man om man har dom nysate på ett snabbt sätt? den är ca en månad gammal.


Du hade hade topicen som "ny data, fps drops på cs..." :)

Sök igenom dator efter eventuella virus också. Kör Windows Live update för nya drivers.
0 Poäng  
koffepro Föreningsmedlem
16 jan 2010   #5
okej nu har jag installerat win xp på datorn 64 bit så klart, men fortfarande dessa iriterande fps dropps!! dom driver mig till vannsine !
0 Poäng  
bamsegrill Bestefar
16 jan 2010   #6
XP 64bit är ju dock "beta", dom gjorde aldrig klart den versionen, så den är ju inte precis att rekommendera.
0 Poäng  
koffepro Föreningsmedlem
16 jan 2010   #7
jaha -.- tror du det kan vara det som är felet, ska jag tanka vista ist ?
0 Poäng  
Jensih Föreningsmedlem
16 jan 2010   #8
hmmf, om du har 100 fps och den droppar till 99.9 så skulle inte jag kalla det för FPSdrop.


FPS drop IMO är när det droppar ner till 30 sedan går upp och lägger sig stabilt på en högre FPS igen, på ett sådant sätt så att det känns nästan som lagg för spelaren.

För övrigt så prova skriva i konsollen Maxfps 999999 och kolla vad för fps du får ut som max, så kan du se om du har några hårdvaruproblem..
0 Poäng  
koffepro Föreningsmedlem
16 jan 2010   #9
vad kallar du de då? testade de som du skrev samma sak fortfarande.
0 Poäng  
Jensih Föreningsmedlem
16 jan 2010   #10
koffepro skrevvad kallar du de då? testade de som du skrev samma sak fortfarande.


Det spelar ingen roll vilket system du har om du sätter fpsmax till 100 så kommer de alltid finnas tillfällen där den sjunker till 99.9...
jag har kompisar som sitter och lirar source med Amd5870 och har fortfarande samma sak de händer alla.

Det påverkar inte ditt spelande.. förresten vad har du för skärm?
0 Poäng  
Jensih Föreningsmedlem
16 jan 2010   #11
Uppkoppling: 100 mbit
Processor: intel core 2 duo 3.16 ghz
RAM: 16 GB
HDD: 1 TB
Skärm: aoc 22" 2 ms
Grafikkort: ati radeon hd 4880 1GB x2
Ljudkort: -
Hörlurar: SS siberia
Mus: ikari/deathadder
Musmatta: spawns
Operativsystem: W7

är detta din skärm?
http://www.boulevard.se/visa_tillbehor.aspx?IID=3910

Isf så klarar den ändå bara 50/60Hz DVS den kan ändå bara visa 50/60 FPS vilket gör det omöjligt för dig att känna av en fpsdropp på 0.1 FPS

för övrigt så tycker jag att ett ati Hd4880 är ett riktigt coolt kort eftersom det inte existerar :P


kan även vara så att du har lite mycket ram med 16gb.. när jag körde 8 gig på ett dualchannel mobo så fick jag sämre prestanda i applikationer, ta ur och kör 4gb ram
0 Poäng  
koffepro Föreningsmedlem
16 jan 2010   #12
oj xD menade inte ati Hd4880 menade så klart ati Hd4850 :P
nej jag märker itne av de men det stör mig om jag säger så :P en high end data tycker jag ska klara cs !
0 Poäng  
Alex Spelansvarig
16 jan 2010   #13
Du kan ej ha 100fps konstant.
0 Poäng  
Jensih Föreningsmedlem
17 jan 2010   #14
koffepro skrevoj xD menade inte ati Hd4880 menade så klart ati Hd4850 :P
nej jag märker itne av de men det stör mig om jag säger så :P en high end data tycker jag ska klara cs !


okej....

1. Din dator är inte high-end, den tillhör snarare mainstream segmentet med en döende cpu socket och ett grafikkort som aldrig vart high end utan ligger i mellansegmentet av en föråldrad grafikkortsserie..

2. om en dator inte klarar ett spel så bör det lagga och du bör ligga under 30FPS.
din dator klarar spelet utan problem...

3. Alex har helt rätt


0 Poäng  
koffepro Föreningsmedlem
15 feb 2010   #15
Jensih skrev
koffepro skrevoj xD menade inte ati Hd4880 menade så klart ati Hd4850 :P
nej jag märker itne av de men det stör mig om jag säger så :P en high end data tycker jag ska klara cs !


okej....

1. Din dator är inte high-end, den tillhör snarare mainstream segmentet med en döende cpu socket och ett grafikkort som aldrig vart high end utan ligger i mellansegmentet av en föråldrad grafikkortsserie..

2. om en dator inte klarar ett spel så bör det lagga och du bör ligga under 30FPS.
din dator klarar spelet utan problem...

3. Alex har helt rätt



okej
0 Poäng  
Logga in


Från forumet
Permban.
Bannad? • Svar 8
Visningar 486 • Aktiv Igår, kl. 20:26
Bannad  
Bannad? • Svar 5
Visningar 393 • Aktiv 25 mar, kl. 20:34
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 5
Visningar 297 • Aktiv 17 mar, kl. 18:51
Hörlurar
Counter-Strike 1.6 • Svar 3
Visningar 340 • Aktiv 6 mar, kl. 18:05
Fick nyss en ban
Bannad? • Svar 7
Visningar 598 • Aktiv 27 feb, kl. 18:46
Bannad??
Bannad? • Svar 0
Visningar 319 • Aktiv 20 feb, kl. 21:26
Patricius
Bannad? • Svar 4
Visningar 494 • Aktiv 13 feb, kl. 20:44
30 minuters bann, saknar förklaring
Bannad? • Svar 2
Visningar 653 • Aktiv 24 jan, kl. 12:49
ssban ikväll
Bannad? • Svar 5
Visningar 807 • Aktiv 19 jan, kl. 17:42
Bannad
Bannad? • Svar 1
Visningar 549 • Aktiv 13 jan, kl. 14:53

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät