Forum     Mjukvara

Forum

Windows 7 ?
Pheenix Föreningsmedlem
1 sep 2009   #0
Vad tycker ni om windows 7?

Själv tycker jag att det inte var något märkvärdigt.. ser nästan exakt ut som vista och har typ samma funktioner. Drog dock snäppet mindre minne.
0 poäng  
Dundercalle Föreningsmedlem
5 sep 2009   #1
Jag gillar det starkt. Jag har alltid vart emot andra OS än XP, men Win7 är suveränt!
0 Poäng  
Sleepwalker Snickarsmurf
5 sep 2009   #2
Jag måste säga att jag tycker Windows 7 som första (publika) betan var bättre än vad Vista är idag.

Windows 7 har ju bara nackdelen att Ventrilo muppar sig lite. Annars så kan man dra en ganska bra slutsatts som ni kan läsa om ni söker på IDG.

"Windows 7 är vad Vista borde ha varit, Microsoft har lärt sig av misstaget."
0 Poäng  
fippe1999 Föreningsmedlem
6 sep 2009   #3
jag säger att om man ska ha windows 7 måste man jobba på microsoft eller ladda ner windows 7 beta som är nästan samma sak. för microsoft gjorde vista på ett felsät så nu håppas dom att 7 ska bli bätre...


jag har den riktiga windows 7 fick dne av min pappas vän som jobbar på microsoft... man kan inte bara köpa den för typ 200 kr det kåstar men den kan kåsta ca 5000 kr asså ni fattar så om ni vill ha den så kan man ladda ner windows 7 beta den är ganska bra...
0 Poäng  
Sleepwalker Snickarsmurf
6 sep 2009   #4
Jag kör också en riktig version. Dvs. inte beta och jag jobbar inte på MS.
Däremot har jag varit betatestare av Windows 7 sedan första betan och sedan varit en av 70 som kollat efter språkfel i det svenska språket.

Windows 7 kommer att kunna köpas sista veckan i Oktober om allt går som det ska.
Den kommer inte heller kosta ca 5000kr och inte ens hälften av det. (beror ju helt klart på version)

Ni som planerar att ladda ner versionen som finns ute, så råder jag er från att inte göra detta då denna kommer att bli spärrad direkt då försäljningen börjar.
0 Poäng  
joli Föreningsmedlem
6 sep 2009   #5
Tankade Windows 7 x64 (fullversionen på svenska) från microsoft för ett tag sedan. Har dock inte orkat installera det än, men det ska ju tydligen vara rätt stabilt.
0 Poäng  
ZnuZ Föreningsmedlem
15 sep 2009   #6
Sleepwalker skrevJag kör också en riktig version. Dvs. inte beta och jag jobbar inte på MS.
Däremot har jag varit betatestare av Windows 7 sedan första betan och sedan varit en av 70 som kollat efter språkfel i det svenska språket.

Windows 7 kommer att kunna köpas sista veckan i Oktober om allt går som det ska.
Den kommer inte heller kosta ca 5000kr och inte ens hälften av det. (beror ju helt klart på version)

Ni som planerar att ladda ner versionen som finns ute, så råder jag er från att inte göra detta då denna kommer att bli spärrad direkt då försäljningen börjar.


Exakt så sades innan lanseringen utav både XP och Vista. Bara dåliga hot från Microsofts sida. De som skriver och knäcker kod kommer alltid att hitta ett sätt att kringgå genuine-testerna.

Jag har själv också testat W7 och måste säga att jag blev ganska förvånad hur pass stabilt W7 är emot hur Vista var i beta/release stadiet. Ge W7 ett par månader så tror jag vi har något som fungerar ;)
0 Poäng  
itng Föreningsmedlem
15 sep 2009   #7
#3 Wow... Bra för dig men ca 5000kr????? tror inte ens dig...
0 Poäng  
xirT Föreningsmedlem
27 sep 2009   #8
Du kan inte lira. Counter-strike på win7, då pingar du din vanliga ping sen höjjs du till typ 150, precis som att du tankar det verkar nästan som win7 stryper anslutningen på Counter-strike
0 Poäng  
MultiShine Föreningsmedlem
13 okt 2009   #9
xirT skrevDu kan inte lira. Counter-strike på win7, då pingar du din vanliga ping sen höjjs du till typ 150, precis som att du tankar det verkar nästan som win7 stryper anslutningen på Counter-strike


Vad snackar du om igenkligen? jag lirar Cs som vanligt och kör på windows 7, inga problem alls det e hur stadigt som hälst, det är nog ditt internet i så fall.
0 Poäng  
Dundercalle Föreningsmedlem
13 okt 2009   #10
Dundercalle skrevJag gillar det starkt. Jag har alltid vart emot andra OS än XP, men Win7 är suveränt!


Säger detsamma. Jag har inte haft något som helst strul än! Använder Windows 7 x64 RC1...
0 Poäng  
robert1989 Föreningsmedlem
19 nov 2009   #11
xirT skrevDu kan inte lira. Counter-strike på win7, då pingar du din vanliga ping sen höjjs du till typ 150, precis som att du tankar det verkar nästan som win7 stryper anslutningen på Counter-strike


stänger man av uac så pingar man som på windows xp du kan göra det via att gå in på kontroll panelen sen användare så har du uac som bara är att ta av så pingar man som vanligt och sliper alla dom där yes nej svaren 24/7
0 Poäng  
Logga in


Från forumet
Ban på grund utav nick?
Bannad? • Svar 2
Visningar 114 • Aktiv Igår, kl. 21:06
blev bannad från goagubbar
Bannad? • Svar 11
Visningar 431 • Aktiv I förrgår, kl. 22:29
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 8
Visningar 317 • Aktiv I förrgår, kl. 09:40
LAwlzy
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 146 • Aktiv 15 apr, kl. 16:35
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 6
Visningar 505 • Aktiv 5 apr, kl. 22:27
Servern nere  
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 216 • Aktiv 1 apr, kl. 19:32
Permban.
Bannad? • Svar 9
Visningar 826 • Aktiv 29 mar, kl. 20:42
Bannad  
Bannad? • Svar 5
Visningar 597 • Aktiv 25 mar, kl. 20:34
Hörlurar
Counter-Strike 1.6 • Svar 3
Visningar 428 • Aktiv 6 mar, kl. 18:05
Fick nyss en ban
Bannad? • Svar 7
Visningar 703 • Aktiv 27 feb, kl. 18:46

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät