Forum     Heroes of Newerth

Forum

HoN nybörjar tips
Egga Föreningsmedlem
27 jul 2009   #0
nån som kan ge tips angående detta spel för folk som inte har lirat dota allt för mycket?
0 poäng  
Bolleh Mew
27 jul 2009   #1
Jag brukar alltid säga att det är bättre att inte dö, än att försöka döda någon och riskera att dö själv, i alla fall i början av spelet.

Det är väldigt viktigt att du vet vart du har dina skills på din hero, standard binds är Q W E R, använd dessa istället för att klicka med musen, en sekund kan vara skillnad på en kill, eller en death.

Lär dig dina motståndares heoroes, vilka skills dom har och hur dom använder dom.

HoN/DotA är ett lagspel, du kan inte vinna själv. Hjälp dina lagkamrater i olika situationer genom att använda dina skills på rätt sätt.

Angående items så finns det ett par standard items man kan köpa i början, dessa ligger under Initiation och Supplies i shoppen. Det finns så många olika builds du kan göra till din hero, men det bästa är oftast att gå efter din main stats, dvs Agility, Intelligence eller Strength.

Det du kan köpa i början är t.ex. Marchers (ett par skor du springer snabbare med), Fortified Bracelet/Soulscreem Ring/Talisman of Exile (+3 i alla stats och +3 extra för en av statsen) och Runes of Blight (använd på ett träd så får du extra HP regeneration) eller Health Potion (stegvis drar upp ditt HP). Om du är en intelligence hero som använder mycket skills kan du t.ex. köpa Great Arcana, vilket ger MP regen plus annat smått och gott. Det finns väldigt många items att välja mellan.

Blev ganska mycket att fundera på nu va? :P Ju mer du spelar desto mer lär du dig. Kolla hur andra spelar och lär dig efter dom. Viktigaste i början är att du inte "feedar" (dör gång på gång av motståndarlaget och ger dom extra guld i fickorna) och att du inte lämnar för att det går dåligt, ingen gillar en "feeder" eller en "leaver".

Jag skulle kunna skriva att du även ska spela för att ha kul, men själv spelar jag för att vinna. :]
0 Poäng  
Egga Föreningsmedlem
28 jul 2009   #2
jättebra tips:) tackar, har spelat 4 rundor nu och har redan kommit igång med inlärningen. Föresten, vars ser man karaktärernas huvud atribut?
0 Poäng  
Bolleh Mew
28 jul 2009   #3
Ska vara den attribut som är högst från början, den är även färgad gul medans dom andra är vita.
0 Poäng  
Slizzer Föreningsmedlem
28 jul 2009   #4
dom här tipsen tackar man för :)
0 Poäng  
Pukkan Föreningsmedlem
12 aug 2009   #5
Efter lite googlande hittade jag den här sidan som verkar vara en ganska bra start. Det finns en tutorial för nybörjare.
http://www.honstrategy.com/
0 Poäng  
ZnuZ Föreningsmedlem
16 sep 2009   #6
#1 Information är mycket intressant, jag har själv bara spelat någon DOTA någon enstaka gång med ett par kompisar, gick mindre bra, hade noll koll på vad jag skulle köpa osv.

#5 Din länk är tamefan inte så dum, mycket bra information på den sidan. Tackar!

Jag har surfat runt lite på internet, och de sidor för nybörjare jag kan rekommendera är dessa:
Officiella hemsidan - Info om alla heroes
Officiella hemsidan - Info om alla items och recept
HoN Strategy - Största? Sidan med taktiker och hjälp, bra community också
Newerth - Taktiker för i princip alla heroes
Heroes-Newerth - "En i mängden sida" med taktiker och nybörjar hjälp
0 Poäng  
vampsama Föreningsmedlem
16 sep 2009   #7
#2 du ser också en liten ikon alldeles till höger under din hjältes porträtt som antingen är en bok för INT eller en pilbåge för AGI eller nått annat för STR, kommer inte ihåg, kanske en biceps eller en lada eller nånting, använd din uteslutningsförmåga.
0 Poäng  
Logga in


Från forumet
blev bannad från goagubbar  
Bannad? • Svar 14
Visningar 703 • Aktiv 28 apr, kl. 22:39
server nere?  
Public-servrarna • Svar 2
Visningar 184 • Aktiv 28 apr, kl. 22:38
jag blev bannade av nån idiot
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 355 • Aktiv 27 apr, kl. 09:24
Permban.
Bannad? • Svar 10
Visningar 993 • Aktiv 24 apr, kl. 18:31
Ban på grund utav nick?
Bannad? • Svar 2
Visningar 248 • Aktiv 19 apr, kl. 21:06
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 8
Visningar 415 • Aktiv 18 apr, kl. 09:40
LAwlzy
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 222 • Aktiv 15 apr, kl. 16:35
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 6
Visningar 554 • Aktiv 5 apr, kl. 22:27
Servern nere  
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 268 • Aktiv 1 apr, kl. 19:32
Bannad  
Bannad? • Svar 5
Visningar 660 • Aktiv 25 mar, kl. 20:34

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät