Forum     Webbhotell

Forum

  problem med inloggning
yihua Föreningsmedlem
18 jun 2009   #0
Tjena alla! fick nyss mitt webbhotell och när jag ska logga in så funkar det inte.

Jag använder mig utav "den här datorn" och sen skriver jag ALLT rätt dvs lösenord och användarnamn MEN jag kommer inte in ? :S

Nån som vet felet ? :S

Har testat filezilla också , händer samma sak där.
0 poäng  
Seithu Föreningsmedlem
28 aug 2009   #1
#3. FTP-hantering
FTP står för File Transfer Protocol, och är ett protokoll för att kunna överföra filer.
Man kan antingen använda ett valfritt FTP-program för att logga in, eller så använder man Internet Explorer.
I denna guiden kommer jag att förklara hur man gör med internet explorer eftersom det blir enklast för dom som inte är så insatta.

Du börjar med att öppna Internet Explorer, du suddar ut allting i adressfältet(Där du skriver in webbside-adresser) och skriver in: ftp://användarnamn:lösenord@timon.playstar.se,
där "användarnamn" är ditt användarnamn till FTP'n, som står i mailet.

Nu ska du vara inloggad på FTP'n och du kommer att se en mapp, "public_html", den mappen ska innehålla din webbsida.
I internet explorer 7 måste man välja "Sida" > "Öppna FTP sidan i windows explorer", för att kunna överföra filer.
Dubbelklicka på mappen för att komma in i den.
För att föra över filer till denna mappen, högerklickar du på den fil du vill föra över, och trycker på "kopiera".
Sen öppnar du Internet Explorer fönstret där du loggade in på FTP'n, högerklickar och väljer "klistra in".
Filen kommer nu att föras över till våran FTP-server, den kommar att synas via adressen som står i mailet, eller ovan.
Om du vill lagra filer på FTP-servern utan att alla ska kunna komma åt dom, så backar du så att du ser mappen "public_html", du är då i den så kallade "root-mappen".
Alla filer du lägger där kommer endast du att ha tillgång till, dom syns alltså inte för alla på internet.

0 Poäng  
bamsegrill Bestefar
28 aug 2009   #2
Han skrev det där för läääängesen, ganska onödigt att dra upp en gammal tråd.
0 Poäng  
Logga in


Från forumet
Ban på grund utav nick?
Bannad? • Svar 1
Visningar 91 • Aktiv Idag, kl. 15:55
blev bannad från goagubbar
Bannad? • Svar 11
Visningar 423 • Aktiv Igår, kl. 22:29
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 8
Visningar 312 • Aktiv Igår, kl. 09:40
LAwlzy
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 144 • Aktiv 15 apr, kl. 16:35
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 6
Visningar 503 • Aktiv 5 apr, kl. 22:27
Servern nere  
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 213 • Aktiv 1 apr, kl. 19:32
Permban.
Bannad? • Svar 9
Visningar 822 • Aktiv 29 mar, kl. 20:42
Bannad  
Bannad? • Svar 5
Visningar 594 • Aktiv 25 mar, kl. 20:34
Hörlurar
Counter-Strike 1.6 • Svar 3
Visningar 426 • Aktiv 6 mar, kl. 18:05
Fick nyss en ban
Bannad? • Svar 7
Visningar 701 • Aktiv 27 feb, kl. 18:46

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät