Forum     Nyheter

Forum

CS:Legacy – En nytolkning av en klassiker tar form
Alex Spelansvarig
20 mar, kl. 22:13 , Redigerad 20 mar, kl. 22:19   #0
Spelvärlden får nu en efterlängtad tillbakablick när CS:Legacy, en ambitiös nytolkning av det klassiska spelet Counter-Strike, officiellt har presenterats. Utvecklat från grunden med Valves officiella Source Engine SDK, är CS:Legacy både en hyllning till originalet och en modern uppfräschning, som följer i fotspåren av det tidigare projektet CSPromod.
CS:Legacy bjuder på helt nya, skräddarsydda tillgångar och spelkod, samtidigt som teamet bakom projektet har genomfört omfattande omskrivningar av renderaren, shaders och flera andra system. Resultatet är en upplevelse som både känns bekant för longtime-fans och erbjuder en teknisk uppgradering för en ny generation spelare.
Den officiella lanseringstrailern för CS:Legacy, som nu finns tillgänglig på YouTube, ger en första glimt av vad som väntar. Videon, som kan ses här https://www.youtube.com/watch?v=PspuiHlF5dM , visar upp spelets förbättrade grafik och mekanik, vilket redan har skapat buzz bland e-sportentusiaster och nostalgiker.
Medan detaljer om releasedatum och ytterligare funktioner fortfarande hålls under wraps, har CS:Legacy-teamet lovat att leverera en trogen men samtidigt nyskapande upplevelse. För svenska fans, som länge varit en stark del av Counter-Strike-communityt, är detta ett projekt att hålla ögonen på.
Håll dig uppdaterad för mer information om CS:Legacy framöver!

Hest
0 poäng  
eemL Föreningsmedlem
21 mar, kl. 09:40   #1
Detta är precis vad vi som alltid haft cs nära till hjärtat behöver. Naturen repar sig själv, jag tror absolut att detta projekt är vad CS scenen behöver. Leker vi med tanken att det är lik samma känsla som 1.6 med det man ser i trailern, matchmakingsystem, publics osv, då är jag hemma.
Hoppas jag får samma känsla som första gången jag rörde 1.3 och 1.6
0 Poäng  
Alex Spelansvarig
21 mar, kl. 15:04   #2
eemL skrevDetta är precis vad vi som alltid haft cs nära till hjärtat behöver. Naturen repar sig själv, jag tror absolut att detta projekt är vad CS scenen behöver. Leker vi med tanken att det är lik samma känsla som 1.6 med det man ser i trailern, matchmakingsystem, publics osv, då är jag hemma.

MM kommer inte att finnas, dock kommer nog sidor som Faceit och liknande ta upp detta. Vi kan även skapa vårt egna krypin här för svenskar på MM.
0 Poäng  
eemL Föreningsmedlem
22 mar, kl. 14:40   #3
Alex skrev
eemL skrevDetta är precis vad vi som alltid haft cs nära till hjärtat behöver. Naturen repar sig själv, jag tror absolut att detta projekt är vad CS scenen behöver. Leker vi med tanken att det är lik samma känsla som 1.6 med det man ser i trailern, matchmakingsystem, publics osv, då är jag hemma.

MM kommer inte att finnas, dock kommer nog sidor som Faceit och liknande ta upp detta. Vi kan även skapa vårt egna krypin här för svenskar på MM.

Ett eget krypin med gänget här ifrån hade varit mäktigt! :) precis det som skulle få kvällarna att bli spännande
0 Poäng  
gonace Föreningsmedlem
10 apr, kl. 12:28   #4
Kommer nog tyvärr bli precis som CSPromod, kommer, får lite fart, dör sakta men säkert :)
0 Poäng  
Logga in

Från forumet
Kex1
Presentera er själva • Svar 0
Visningar 30 • Aktiv Igår, kl. 23:30
Bannad ?
Bannad? • Svar 0
Visningar 173 • Aktiv 25 apr, kl. 23:51
Blev nyss bannad för aimkey
Bannad? • Svar 6
Visningar 854 • Aktiv 24 apr, kl. 22:29