Forum     Bannad?

Forum

Bannad i 5 minuter 10/01-19
Kafkatrap Föreningsmedlem
10 jan, kl. 21:42   #0
Med anledningen "hjälp laget och håll dig till gruppen" och för att jag hoppade upp på en låda istället för att springa till objective (dvs jag tänkte hålla flanken).

1. första gången jag spelar cs 1.6 på säkert 10 år, ta det lugnt.
2. man kan flanka.
3. admins behöver chilla och sluta leta anledningar att banna för att spänna musklerna, det är fjantigt.
0 poäng  
NuFFeAlmighty Föreningsmedlem
11 jan, kl. 16:53 , Redigerad 11 jan, kl. 23:19   #1
inte jag som gav bannen, men ska försöka att förklara hur det funkar på servern :)

försökte göra det på servern, men med vapen som smäller och saker som händer så är det svårt att göra sig hörd ibland.
Så därför jag bad dig skriva här på forumet istället så det blir lättare att ge en förklaring hur det fungerar på servern, så det va bra att du skrev.

Här på servern så ska uppdragen göras och man ska då hjälpa till med det, CT ska hålla sajterna och defusa bomben, alternativt rädda gisslan.
Medans T ska planta bomben och sen hålla den så inte CT defusar.
Detta hoppas jag är basic förståelse för de flesta, tyvärr inte alla ibland.

Ska förklara det lite mer hur det funkar här på GG genom ett exempel, så vi tar dust2:
CT ska hålla sajterna, det betyder att CT bland annat inget har i T spawn att göra, samt att CT inte ska rusha mot T varje runda utan istället hålla sig till att neka T tillträda till sajterna.
Dock så kan man t.ex storma upp mitten mot T och panga lite utan problem, men det är inte något som man ska sätta i system och göra hela tiden då det inte direkt hjälper till att hålla sajterna.

Däröver så om bomben blir plantad på A och CT är B, då ska CT ta sig till A såpass att det kan finnas chans att defusa. Det betyder att T spawn inte är en väg som man ska springa, utan mörka mot CW eller även kanske till lången kan funka sålänge man inte smyger sig fram så man inte får någon tid över till att ha ett försök att defusa.
Därför säger man att man ska ta den "snabbaste" vägen till den andra sajten.

T ska däremot planta och då är det väldigt bra att den som får bomben skriver till laget vart han tänker springa genom att till exempel skriva A, B, H, V, Höger, Vänster, Lilla, Stora, Nere, Uppe, Ute eller Inne.

Skriver han som har bomben B, då vet man att det är B som man ska sikta in sig på för att kunna hjälpa den som har bomben att planta.
Det betyder förvisso inte att du måste följa bomben som en slav utan du får springa lite vart du vill SÅLÄNGE du har tanken på att hjälpa laget med uppdraget.
Att då t.ex springa långa och sätta sig i grop för att ta kills är ju inte något som hjälper laget.
Att jaga kills överlag istället för att hjälpa bomben gillas inte överlag.

Man kan springa CW och väl mot A sajten hoppa ner mot CT spawn och där röra sig mot B.
Men inte något som man ska bestämma sig för att göra varje runda.
Man ska alltså inte sätta i system att ta konstiga väger till den sajten som bomben befinner sig på eller rör sig emot.

Säger bomben att han ska till A så kan man ju självklart som T springa via mörka.
Men att stanna mörka och bara stå och skjuta mot folk på B hjälper ju inte laget att planta bomben om man inte kan ta sig framåt.

Det gäller även att sätta sig i mörka och campa för att vänta in kills när bomben är på A, det hjälper inte laget.
Det är skillnad på att springa den vägen och vänta i några sekunder om man hör folk springa mot en och att sätta sig och campa i ett hörn eller på en låda i en 20 sekunder och hoppas att det kommer någon.

Det samma gäller när man alltid är den som är sist mot en bombsajt, alltid är den som sätter sig och håller bakåt innan bomben är plantad. För man kan även hålla bakåt inne på en sajt och man behöver inte alltid stanna innan sajtern är intagen för att hålla rygg.
Problemet kommer när man gör samma sak systematiskt om och om och om igen.

Det bästa är variera sig ibland men att över lag springa de snabbare/vanligare/enklarevägarna för att kunna bistå bomben till en plant.
För annars så blir det ofta så att den personen som inte gör det är själv kvar och en bra bit borta från bomben.
Och sådant hjälper inte laget i fråga utan oftast bara en själv att få några mer kills här och där.

Nu vart detta ett långt svar och säkerligen lite rörigt någonstans i svaret eller konstigt.
Men hoppas att du e nöjd med det då jag är nog en av de nyaste admins på servern så hoppas även att de äldre gubbarna tycker att mitt svar är bra haha
Annars så är det bara att fråga mer.

TL;DR Spring vart du vill MEN...
...Hjälp bombmannen att kunna planta och därefter håll sajten.
...Sätt inte i system att springa din egen väg varje runda.
...Att leta kills för sin egen räkning hjälper inte alltid laget att vinna.
1 Poäng  
Shawty Föreningsmedlem
12 jan, kl. 21:25   #2
Tror det var jag som la din bann. Du kan börja med att läsa reglerna. sluta med din attityd, med den blir du inte långvarig på GG. Lyssna på vad admins säger då jag sa till dig flertal gånger hur vi sppelar på GG. Var säkert 5-6 gånger.
0 Poäng  
Logga in
Cat from Alice

Playstars sponsorer

Bredband 2

Statsnät

Qpad

Från forumet
Bannad i 5 minuter 10/01-19
Bannad? • Svar 2
Visningar 164 • Aktiv 12 jan, kl. 21:25
En troligtvis gammal bann!