Oavsiktiligt namnbyte till Kayserispor?!?
DonMatteo Föreningsmedlem
19 maj 2016   #0
Tjena!
Hoppade in på Publicservern(1.6) idag och hette tydligen Kayserispor?! Nån som vet vad som hänt? Kollade både konsollen och vanliga inställningarna och där stod det EVIL som vanligt. Är det nån som driver med mig eller vad händer? Jag spelar inte så ofta och hänger inte med i vad som händer utanför banan, så att säga.
För övrigt har jag aldrig använt mikrofon tidigare. Hur får man det att funka? Tredjepartsprogam? Jag hittade bara en föråldrad guide i forumet.
0 poäng  
Myllo Föreningsmedlem
20 maj 2016   #1
Har du kollat configen ?
0 Poäng  
Lundh Speladministratör
20 maj 2016   #2
Spelar på en turkisk server kanske?
0 Poäng  
Nookie Föreningsmedlem
20 maj 2016   #3
Troligtvis har du varit inne på en turkisk server och lirat lite som Lund säger, vilket kan ha lett till att du automagiskt tankat hem ngt som ändar ditt nick.
För att få mikrofonen att funka i CS går du in på Options > Voice och bockar i " Enable voice in this game".
Sedan går du vidare till Options > Keybord och scrollar ner tills du kommer till "Communication" Kolla vilken knapp som används för " Use voice communication". Ställ in önskad knapp att hålla inne medans du pratar i spelet. :)
2 Poäng  
DonMatteo Föreningsmedlem
20 maj 2016   #4
Tack för svaren. Ja i config stod det också det riktiga. Har skrivskyddat den för att slippa sånt där men det hjälpte tydligen inte. Jag har väl antagligen vart inne på nån skum server. Det ordnade sig i alla fall när jag återanslöt till GG.
Tycker att jag har provat dom där inställningarna för voice communication men har inte fått det att funka. Jag får prova igen. Men om man vill ha röstaktiverat då? Jag har inte sett någon sån inställning.
0 Poäng  
LiGG Föreningsmedlem
20 maj 2016   #5
Den knappen som är original inställning för voice är "K" någon automatisk inställning vet jag inte om.
0 Poäng  
DonMatteo Föreningsmedlem
20 maj 2016   #6
Jaha. Tycker det låter som alla bara pratar på när man är inne och lirar så jag bara antog att det skulle finnas nåt sånt läge.
0 Poäng  
MILKO Föreningsmedlem
20 maj 2016   #7
Du verkar ju vara helt tappad när man försöker prata med dig, "[GG] Tarek" har sagt åt dig att hålla dig till Svenska/English osv. Jag har sagt åt dig och på servern fattar du tydligen ingen "svenska" eller "engelska" men här går det bra att skriva det?
0 Poäng  
DonMatteo Föreningsmedlem
21 maj 2016   #8
Va!? Menar du mig, MILKO? Dom få gånger jag skriver nånting så är det på svenska. Är det EVIL eller möjligen någon annan Kayserispor ni försökt prata med? Det har bara hänt en enda gång(vad jag vet) att jag fått det namnet och jag spelade bara en liten stund innan jag märkte det. Kan det var någon annan som också råkat ut för skiten som ni försökt prata med? Jag lade till mitt Steam-ID här på playstar häromdagen så nu vet ni ju om det är jag eller någon annan som gör nåt tok.
Meddela mig gärna här om det händer nåt mer konstigt. I värsta fall får jag väl installera om ifall jag fått nåt skit.
Tipsa gärna om andra trevliga servrar att lira på när det är fullt hos er så slipper jag hamna på dom skumma servrarna :) Jag väljer ju bara nåt i Steams serverlista.
0 Poäng  
MILKO Föreningsmedlem
22 maj 2016   #9
Va en Kayserispor som jag och Tarek satt och förklara för om och om igen. Om det nu skulle hända att det inte är du och det har kommit in en grabb med exakt samma nick så ber jag om ursäkt för mitt utlåtande

Mvh
2 Poäng  
DonMatteo Föreningsmedlem
24 maj 2016   #10
Jag är tydligen inte ensam om att råka ut för det. Ursäkten godtages :)
0 Poäng  
Zalk Föreningsmedlem
15 jun 2016   #11
Haha, lite gammal tråd men måste ändå kommentera Milko. Hur kan man med sin första mening i en tråd, som admin dessutom, kalla någon tappad? Han verkar ju både vältalig och ödmjuk och det är ju inte så att reglerna ni har är jättemånga?
"Vi skiljer på handling och person. Nedvärderande ord om person får inte förekomma."
0 Poäng  
Logga in


Från forumet
blev bannad från goagubbar
Bannad? • Svar 12
Visningar 557 • Aktiv Igår, kl. 17:05
Permban.
Bannad? • Svar 10
Visningar 931 • Aktiv 24 apr, kl. 18:31
jag blev bannade av nån idiot
Counter-Strike 1.6 • Svar 0
Visningar 256 • Aktiv 20 apr, kl. 18:26
Ban på grund utav nick?
Bannad? • Svar 2
Visningar 225 • Aktiv 19 apr, kl. 21:06
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 8
Visningar 375 • Aktiv 18 apr, kl. 09:40
LAwlzy
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 201 • Aktiv 15 apr, kl. 16:35
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 6
Visningar 531 • Aktiv 5 apr, kl. 22:27
Servern nere  
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 245 • Aktiv 1 apr, kl. 19:32
Bannad  
Bannad? • Svar 5
Visningar 625 • Aktiv 25 mar, kl. 20:34
Hörlurar
Counter-Strike 1.6 • Svar 3
Visningar 446 • Aktiv 6 mar, kl. 18:05

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät